FANDOM

Päästäiskynsi (engl. Shrewclaw) on tummanruskea kolli, jolla on keltaiset silmät.

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Keltahampaan salaisuus

Päästäistassu on partiossa Punakynnen, Aamuraidan ja Pitkähännän kanssa, kun Keltahammas, Pihkalehti, Kaarisilmä ja Susiaskel löytävät heidät reviiriltään. Päästäistassu pilkkaa varjoklaanilaisia sanomalla, että he ovat heikkoja mikä saa varjoklaanilaiset menemään taistelulinjaan. Pian Aamuraita vetää Pitkähännän takaisin kun Risaturkki ilmestyy partion kanssa paikalle ja ajavat tuuliklaanilaiset pois.

Väärätähden lupaus

Päästäistassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Sinitähden tarina

Päästäistassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin. Hänen mestarinsa on Punakynsi.

Triviaa

  • Kate on sanonut, että Mutakynsi voi olla mahdollisesti Päästäiskynnen poika.
    • Myöhemmin Vicky vahvisti tämän todeksi ja Mutakynsi ja Lovikorva ovat Päästäiskynnen pentuja.
  • Vaikka perheenjäsen ei yleensä toimi mestareina, kirjoissa Sinitähden tarina, Väärätähden lupaus ja Keltahampaan salaisuus Päästäiskynnen mestari on hänen isänsä Punakynsi. Kuitenkin kirjassa Pitkätähden kosto Hareflight on hänen mestarinsa.

Perhe ja suku

Emo:

Brackenwing: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Punakynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Kaarnakasvo: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Ryestalk: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Mutakynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lovikorva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsem

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Väärätähden lupaus, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki