Fandom

Soturikissat Wiki

Päästäishammas

1 501sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Päästäishammas (engl. Shrewtooth) on laiha musta kolli[1].

Päästäishammas
Paastaishammas.png
Lojaalius
Nykyinen Taivasklaani
Ennen Erakko

[2], Kotikisu

Nimet
Pentu Tuntematon
Kotikisu Tuntematon
Erakko Tuntematon
Soturi Päästäishammas
Perhe
Emo Nimeämätön naaras
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Taivasklaanin kohtalo, The Rescue, Beyond the Code, After the Flood

Erikoisseikkailut

Taivasklaanin kohtalo

Päästäishammas on nuori, hermoheikko kolli joka säikkyy kaikkea.
Hän luulee Sysikynttä, Vilimyrskyä ja Nöpötassua vihollisiksi, kunnes tajuaa ketä nämä ovat ja syyttää aurinkoa. Myöhemmin kun he päättävät tutkivat uusia luolia lumisateen vuoksi, Päästäishammas pelkää että he putoavat kalliolta tai paleltuvat kuoliaiksi. Kirsikkahäntä tuuppaa leikkisästi kollia. Kun Salviatassu putoaa, Päästäishammas huutaa hänen kuolleen mutta Lehtitähti väittää ettei ole ja lähettää kollin hakemaan sammalta. Myöhemmin Lehtitähti kerää klaanin yhteen ja kehuu muutamia kissoja; Päästäishammas on yksi heistä sillä hänen terävä kuulo takaa sen, että viholliset eivät pääse yllättämään.
Päästäishammas valitaan rottapartioon ja hän, Noora ja Lehtitähti hätistävät rotat kasasta muiden kissojen kynsiin. Myöhemmin Sysikynsi tulee puhumaan Lehtitähdelle Päästäishampaasta ja päällikkö lähtee metsästämään kollin kanssa. He saavat yhteistuumin rastaan. He jatkavat eteenpäin, mutta saapuvat punakiviseen pesään. Päästäishammas tunnistaa paikan ja painautuu maahan silmät tiukasti kiinni. Kolli ulisee peloissaan ja Lehtitähti päättää viedä tämän takaisin leiriin. Päällikkö vie kollin Kaikulaulun luo, jossa kysyy Päästäishampaalta pesästä. Kolli kertoo, että hän oli aikaisemmin vankina samalla kaksijalalla, josta Terälehti pelastettiin. Lehtitähti pitää kokouksen kaksijalasta ja he päättävät pelotella sitä. Kun he lähtevät, Päästäishammas haluaa tulla mukaan sillä hän ei halua olla enää pelkuri. Lehtitähti kuitenkin kieltää kollia tulemasta ja haluaa tämän suojelevan leiriä Laikkujalan kanssa. Päästäishammas suostuu tähän ja sanoo hoitavansa velvollisuutensa hyvin.
Päästäishammas johtaa partiota, johon kuuluu Sysikynsi ja Pisamatassu. Lehtitähti tulee mukaan ja antaa mustan kollin johtaa partiota. Yhtäkkiä Päästäishammas kuulee jonkin äänen. Kun Pisamatassu säntää mehiläispesää kohti, Päästäishammas ulvaisee hätäisesti. He pakenevat  mehiläisiä leiriin ja syöksyvät veteen. Siitä huolimatta Päästäishammas saa piston tassuunsa.
Kun koittaa taistelu Vilpin kissoja kohtaan, Päästäishammas tulee mukaan. Hänen hampaansa kalisevat, mutta Vilimyrsky kuiskaa Lehtitähdelle, miten musta kolli ajoi ketun pois reviiriltä, kun muu partio oli sotkeutunut karhunvatukoihin. Taistelussa Kupla ja Päästäishammas tasapainottelevat hetken pesän päällä, kunnes kolli huomaa oranssin kollin väijymässä Kirsikkahäntää. Päästäishammas rääkäisee ja yhdessä Kuplan kanssa loikkaa kollin kimppuun.
Taistelun päätyttyä Päästäishampaalta oli irronnut taistelussa kynsi, mutta hän palaa leiriin pää pystyssä.

SkyClan and the Stranger

The Rescue

Beyond the Code

After the Flood

Perhe ja suku

Emo:

Nimeämätön naaras: Kuollut, tuntematon paikka

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Taivasklaanin kohtalo, sivu 5
  2. Taivasklaanin kohtalo, sivu 21

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki