FANDOM

Et kai luule, että tulin tänne tosissani? Miksi hylkäisin kaksi täydellisen hyvää kaksijalkaa, joilta saan mitä ikinä haluan? En kouluttanut niitä monta kuuta pelkän tyhjän takia.

— Oskari Taivasklaanin kokoontumisessa.[1]

Oskari (engl. Oscar) on lihaksikas musta[2] kolli, jolla smaragdinvihreät silmät.

Oskari
EiKuvaa.png
Lojaalius
Nykyinen Kotikisu
Nimet
Kotikisu Oskari
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Tulitähden tehtävä

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Oskari on kotikisu, jonka Tulitähti tapaa pyytäessään alueen kulkukissoja, erakoita ja kotikisuja Taivasklaanin kokoontumiseen. Kun Oskari hyppää puuhun, Tulitähti huomaa tämän lihaksikkuuden ja ajattelee, että kollissa virtaa Taivasklaanin verta. Oskari ei kuitenkaan ole halukas liittymään ja poistuu paikalta.
Myöhemmin Oskari kuitenkin saapuu kokoontumiseen, vaikkei olekaan kiinnostunut liittymisestä. Hän tuli vain katsomaan, miten hiirenaivoja muut ovat. Tämän jälkeen hän lähtee rotkosta.
Kun Tulitähti ehtii Taivasklaanille parantajaa, he törmäävät Oskariin. Tulitähti ajattelee, ettei Oskari vain ollut Taivaankajon lupaama parantaja. Boris kertoo Oskarille, ettei hän ole enää Boris vaan Varpustassu. Oskari tuhahtaa ja kysyy, mikä nimi se muka on. Tulitähti kysyy kollilta, onko hän nähnyt outoja unia. Oskari kuitenkin vastaa kieltävästi. Kun paikalle saapuu Kaiku, joka kertoo nähneensä kissoja unissa, Oskari virnuilee hänelle. Kun Kaiku päättää lähteä Taivasklaaniin, Oskari kysyy häneltä onko hän aivan varma. Kun klaanikissat lähtevät, Oskari jää tuijottamaan heidän peräänsä.

Lainaukset

"Tahdoin vain tietää, millaisia tyhmyyksiä olette saaneet päähänne. Ja tyhmiä ne ovatkin. Olette kaikki hiirenaivoja."
—Oskari uudelle Taivasklaanille. Tulitähden tehtävä, page 315
Varpustassu: "Äläkä kutsu minua Borikseksi. Olen nykyään Varpustassu."
Oskari: "Vai Varpustassu! Mikä nimi se nyt muka on?"
—Oskari Varpustassulle Tulitähden tehtävä, sivu 404
Oskari: "Et kai ole aivan tosissasi? Aiotko lähteä muutaman hassun unen takia?"
Kaiku: "Sinun voi olla vaikea ymmärtää sitä."
—Kaiku Oskarille. Tulitähden tehtävä, sivu 406

Lähteet ja sitaatit

  1. Tulitähden tehtävä, sivu 315
  2. Tulitähden tehtävä, sivu 286

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki