FANDOM

Ohra (engl. Barley) on lyhyt, lihaksikas mustavalkoinen kolli[1], jolla on pullea vatsa, isot tassut, leveät lavat ja siniset silmät. 

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Keltahampaan salaisuus

Ohra nähdään, kun parantajat vaeltavat Korkokiville. Hän mainitsee muuttaneensa hiljattain latoon ja on hieman ystävällinen klaanikissoille. Haukkasydän kysyy, onko hän kotiunut kunnolla ja Ohra kertoo navetan kuhisevan hiiriä. He voivat pysähtyä ja syödä, jos haluavat. Sulkaviiksi kieltäytyy kohteliaasti sanoen, ettei heillä ole aikaa mutta kertoo Ohralle, että he saattavat pysähtyä paluumatkalla.

Tulitähden tehtävä

Kun Tulitähti matkaa Korkokiville, hän pysähtyy Ohran ladolla.

Hawkwing's Journey

Soturikissat

Villiin luontoon

Ohra on erakko, joka asuu ladossa. Kun Sinitähti, Tiikerikynsi, Tulitassu, Harmaatassu ja Korppitassu ovat menossa takaisin leiriin, he törmäävät Ohraan, joka tervehtii heitä lämpimästi. Tiikerikynsi on hiukan epäilevä sillä Ohra kysyy niin paljon. Ohra kertoo partiolle, että koirat ovat ulkona ja heidän pitäisi kulkea toista kautta. He tekevät niin, mutta pian ilmestyy paljon rottia jotka hyökkäävät kissojen kimppuun. Tiikerikynsi uskoo, että Ohra lähetti heidät ansaan. Kun rotat hyökkäävät, Ohra yrittää auttaa, taistelee niitä vastaan ja häätää ne ojaan. Kun Sinitähden kimppuun hyökätään, Ohra yrittää pelastaa hänet, mutta Sinitähti menettää yhden elämistään. Sinitähti haavoittuu ja Ohra suree. Tiikerikynsi syyttää Ohraa tappamisesta. Tulitassu pelastaa hänet ja käskee Ohran lähteä, ettei Tiikerikynsi suutu enempää. Myöhemmin Sinitähti voi hiukan paremmin ja sanoo, että ihan kuin hänet olisi syöty elävältä, ellei Tiikerikynsi olisi pelastanut häntä. Tulitassu kertoo, että Ohra pelasti oikeasti hänet, mutta hän lähti jo pois.
Myöhemmin Tulitassu tajuaa, että Korppitassu ei ole turvassa Myrskyklaanissa. Tiikerikynsi voi tappaa hänet sillä musta oppilas tietää, että Tiikerikynsi tappoi Punahännän. Tulitassu päättää viedä Korppitassun Ohran luokse sillä hän olisi turvassa siellä. Ohra suostuu ottamaan Korppitassun latoon.

Tuli ja jää

Kun Tuuliklaani palaa kotiin, he lepäävät Ohran tilalla. Yksi klaaninvanhimmista valittaa sen olevan kaksijalanpesä, mutta Ohra sanoo ettei kaksijalka käy siellä enää.

Salaisuuksien metsä

Tulisydän ja Harmaaraita lähtevät puhumaan Korppitassun kanssa. He tapaavat Ohran, joka jättää heidät keskustelemaan Korppitassun kanssa.

Myrsky nousee

Ohra ei esiinny kirjassa, mutta hänet on mainittu hahmoluettelossa.

Vaarallinen polku

Pimeyden hetki

Ohra ja Korppitassu tulevat auttamaan metsän klaaneja taistelussa Veriklaania vastaan, mutta tuloon on toinenkin syy, jolloin Korppitassu patistaa Ohran kertomaan menneisyydestään. Tämän jälkeen erakko kertoo, että on aikaisemmin kuulunut Veriklaaniin.

Uusi profetia

Keskiyö

Kun Vatukkakynsi, Oravatassu, Varistassu, Keltaturkki, Sulkahäntä ja Myrskyturkki matkaavat Auringonpesälle, Ohra antaa heidän yöpyä navetassa.

Kuunnousu

Aamunkoi

Kun kissat lähtevät etsimään uutta asuinsijaa, he kulkevat Ohran ladon luota jolloin Ohra pysäyttää heidät ja käskee lepäämään, koska he näyttävät puolikuolleilta. Ohra ei voi kuitenkaan otta heitä kaikkia navettaan, joten he saavat yöpyä ränsistyneessä pesässä. Ohra ja Korppitassu näyttävät sotureille parhaimmat metsästyspaikat, jonka jälkeen Ohraa ei enää näy.

Field Guidet

Cats of the Clans

Secrets of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Ohra ei esiinny novellissa, mutta hänet on mainittu hahmoluettelossa.

Ravenpaw's Farewell

Ravenpaw's Path

Shattered Peace

A Clan in Need

The Heart of a Warrior

Soturin paluu

Kun Harmaaraita ja Millie saapuvat Ohran tilalle Ohra huomaa heti, että Millie on kotikisu. Ohra tarjoutuu nappaamaan hiiren Millielle, mutta Millie sanoo saalistavansa itse. Myöhemmin Harmaaraita ja Millie jatkavat klaanien etsimistä.

Triviaa

  • Ohra ja Korppitassu kuolisivat mieluummin, kun luovuttaisivat ladon Veriklaanille.
  • Vicky uskoo, ettei Ohra mene Tähtiklaaniin kuollessaan, koska hänellä ei ole tarvittavaa uskoa. Tämä on ristiriidassa siihen, että Kate uskoo Ohran elävän Tähtiklaanin laitamilla.
  • Vicky on sanonut pitävänsä Korppitassua ja Ohraa hyvin sitoutuneena parina.
  • Vicky uskoo, ettei Ohra ole enää elossa.
    • Tämä on kuitenkin ristiriidassa Hawkwing's Journeyn kanssa, jossa Ohra esiintyy elävänä.

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Nimeämätön naaras: Tilanne tuntematon

Veljet:

Hoot: Elossa (mangassa The Heart of a Warrior)
Jumper: Elossa (mangassa The Heart of a Warrior)

Sisko:

Violet: Elossa (novellissa Ravenpaw's Farewell)
Näytä loput

Siskontyttäret:

Bellaleaf: Elossa (novellissa Ravenpaw's Farewell)
Lulu: Elossa (novellissa Ravenpaw's Farewell)

Siskonpojat:

Rileypool: Kuollut, tuntematon paikka
Patch: Elossa (novellissa Ravenpaw's Farewell)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Villiin luontoon, sivu 6

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki