Fandom

Soturikissat Wiki

Ohdakekynsi

1 501sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Kyllä vain. Esimerkiksi Ohdakekynsi. Hän oli hieno soturi, vahva ja urhea. Mutta hänen ratkaisunsa jokaiseen ongelmaan oli väkivalta. Olisiko minun pitänyt vain katsoa vierestä, kun hänestä tehtäisiin varapäällikkö ja klaani ajautuisi tarpeettomiin sotiin? Hän kuoli kuten eli. Vain muutama vuodenaika ennen sinun saapumistasi, Tulisydän, hän hyökkäsi rajalla Jokiklaanin partion kimppuun ja sai surmansa. Hurjapäinen ja ylimielinen viimeiseen asti. En voinut jäädä sivuun ja antaa hänen tuhota klaanini.

Sinitähti Ohdakekynnestä.[1]

Ohdakekynsi (engl. Thistleclaw) on suuri, sileäturkkinen[2], lihaksikas, piikikästurkkinen[3] tumman[4] harmaavalkoinen[5] raidallinen[6] kolli, jolla on harmaita läiskiä valkoisessa naamassaan sekä meripihkanväriset silmät[7], leveät, valkoiset olkapäät, pitkä häntä, leveä kuono ja raskaat tassut.

Ohdakekynsi
Ohdakekynsi manga.png
Lojaalisuus
Nykyinen Luopio
Ennen Myrskyklaani
Kuolema
Kuolinsyy Jokiklaanin partion tappama
Kuoleman jälkeinen elämä Synkkä Metsä
Nimet
Pentu Ohdakepentu[8]
Oppilas Ohdaketassu[9]
Soturi Ohdakekynsi[10]
Vanha soturi Ohdakekynsi
[11]
Perhe
Isä Tuulispää
Emo Unikkoaamu
Siskot Ruusuhäntä, Ihatassu
Kumppani Lumiturkki
Poika Valkomyrsky
Koulutus
Mestari Kyyhammas
Oppilas Tiikeritähti
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Sinitähden tarina, Väärätähden lupaus, The Rise of Scourge, Spottedleaf's Heart
Kuolleena Yön kuiskaukset, Sign of the Moon, The Forgotten Warrior, The Last Hope

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Rähjähäntä kouluttaa Ohdakekynttä Synkässä Metsässä. Vääräleuka näkee hänet harjoittelemassa. Hopeahaukka ja Ohdakekynsi taistelevat ja Vääräleuka tajuaa, että Vaahteravarjo opettaa tappamaan.

Sinitähden tarina

Ohdakepentu syntyy Unikkoaamulle ja Tuulispäälle. Hänen sisaruksensa ovat Ruusupentu ja Ihapentu. Hänet nimetään Ohdakepennuksi, koska hänellä piikikäs, valkoharmaa turkki.
Ohdakepentu on kateellinen siitä, että Sinipennusta ja Lumipennusta tehdään oppilaita ennen häntä, vaikka Ohdakepentu onkin heitä vielä kaksi kuuta nuorempi. Lumipentu tarjoutuu opettamaan Ohdakepennulle kaikki oppimansa taisteluliikkeet, jotka hän oppii koulutuksessa. Tähän Ohdakepentu sanoo, että hän osaa jo taistella paremmin kuin Lumipentu.
Kun Sinitassu ja Lumitassu lähtevät ensimmäiseen kokoontumiseensa, Ohdakepentu on kateellinen siitä ettei hän päässyt.
Yhtenä päivänä Ohdaketassu on metsästyspartiossa, myös Siniturkki on mukana joka johtaa tätä partiota. Siniturkki johdattaa partion Käärmekiville, mutta Ohdaketassu ulvoo miksi he ovat sinne menossa. Kyyhammas toruu oppilastaan. Ohdaketassu saa tehtäväkseen hälyttää muita vaarasta kun he ovat metsästämässä. Tietenkin Ohdaketassu tekee vääriä hälytyksiä Siniturkin kiusaksi. Kuitenkin Ohdaketassu haistaa oikean vaaran eli koiran ja hälyttää tästä. Kissat pakenevat ja Ohdaketassu päättää taistella koiraa vastaan yksin. He palaavat leiriin ja Mäntytähti on vakuuttunut Ohdaketassun tekemästä. Ohdaketassusta tehdään soturi, Ohdakekynsi.

Soturikissat

Salaisuuksien metsä

Ohdakekynsi mainitaan kirjassa Sinitähden kertoessa Tulisydämelle pennuistaan jotka elävät Jokiklaanissa.
Sinitähti kertoo, että Ohdakekynsi olisi johdattanut Myrskyklaanin tuhoonsa, jos olisi tullut päälliköksi, jonka takia Sinitähden oli annettava pentunsa niiden isälle, Tammisydämelle, Jokiklaaniin.

Tähtien enne

Yön kuiskaukset

Ohdakekynsi on yksi uusista kissoista, jotka auttavat metsäkissojen kouluttamisessa. Haukkahalla esittelee Ohdakekynnelle Ivypawin, nuoren Myrskyklaanin oppilaan.

Sign of the Moon

Ohdakekynsi nähdään valvomassa Muurahaiskarvan ja Ivypoolin välistä harjoittelusessiota.

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Ohdakeynsi on yksi Synkän Metsän sotureista, jotka taistelevat klaaneja vastaan.

Mangat

The Rise of Scourge

Field Guidet

Secrets of the Clans

Code of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Spottedleaf's Heart

Perimä

  • Ohdakekynnellä on Tuuliklaanin verta, koska hänen isänsä Tuulispää oli puoliksi tuuliklaanilainen.

Triviaa

  • Vicky on sanonut, että hän aina kuvitteli Ohdakekynnen olevan ruskea, vaikka Sinitähden tarinassa hän on harmaavalkoinen.
  • Vicky kertoo, että Ohdakekynsi oli alunperin Tähtiklaanissa ja antoi yhden hengen Tiikeritähdelle kun tästä tuli päällikkö, mutta kun Sinitähti tuli Tähtiklaaniin "hänen on täytynyt jahdata Ohdakekynsi Synkkää Metsään". Kuitenkin Ultimate Guidessa Ohdakekynttä ei nähdä Tiikeritähden seremoniassa.
    • Vicky on sittemmin kiistänyt hänen alkuperäisen lausunnon sanomalla, että Ohdakekynsi päätyi heti Synkkään Metsään.
  • Ohdakekynnen suurin pelko oli, että Siniturkista tulisi hänen sijaan varapäällikkö.
  • Ohdakekynsi sai nimensä piikikkäästä turkistaan.
  • "Ohdakekynsi" on ensimmäinen nimi, jonka Cherith keksi.

Perhe ja suku

Emo:

Unikkoaamu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Tuulispää: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Ruusuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Ihatassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Lumiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Poika:

Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Pojanpojat:

Tihkuviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Nokiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantytär:

Ratamohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Tiedätkö, mikä sinun ongelmasi on? Sinä olet hellämielinen. Suhtaudut hyväksyvästi toisten klaanien sotureihin ja kotikisuihin. Minä näin kun puhuit kokoontumisessa Tammisydämen kanssa. Välitätkö omasta klaanistasi yhtään?"
—Ohdakekynsi Siniturkille, Sinitähden tarina, page 373
Ohdakekynsi: "Miten sinä saatoit antaa sen tapahtua? Mitä sinä oikein ajattelit, kun veit hänet ukkospolulle? Hänen olisi pitänyt olla pentutarhassa Valkopennun kanssa!"
Siniturkki: "A-anteeksi."
Ohdakekynsi: "Miten sinulle saattoi edes tulla mieleen että voisit asettaa hänet vaaraan, kun hänellä on pentu hoidettavanaan?"
—Ohdakekynsi Siniturkille Lumiturkin kuoleman jälkeen, Sinitähden tarina, sivu 350

Lähteet ja sitaatit

  1. Salaisuuksien metsä, sivu 223
  2. Väärätähden lupaus, sivu 318
  3. Sinitähden tarina, sivu 494
  4. Väärätähden lupaus, sivu 318
  5. Sinitähden tarina, sivu 52
  6. Väärätähden lupaus, sivu 318
  7. Sinitähden tarina, sivu 283
  8. Sinitähden tarina, sivu 52
  9. Sinitähden tarina, sivu 145
  10. Sinitähden tarina, sivu 283
  11. Sinitähden tarina, sivu 397

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki