FANDOM

Tällä hengellä annan sinulle taidon opettaa. Käytä sitä hyvin, kun koulutat klaanisi nuoria.

— Nopsatassu antaessaan hengen Tulisydämelle.[1]

Nopsatassu (engl. Swiftpaw) on pieni mustavalkoinen kolli, jolla on hailakan meripihkanväriset silmät.[3]

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Mothflight näkee Nopsatassun antavan Tulitähdelle yhden yhdeksästä hengestä.

Keltahampaan salaisuus

Soturikissat

Tuli ja jää

Swiftkitistä tulee Pitkähännän oppilas, Nopsatassu. Hän on hyvin hermostunut, kun hän lähestyy uutta mestariaan. Tulisydämen harmiksi Pitkähäntä kohtelee Nopsatassua paremmin, kuin häntä kun hän tuli klaaniin.
Nopsapentu on vähitellen omaksunut itselleen Pitkähännän luonteen kun hän ja hänen mestarinsa ilkkuvat Tulisydämen tuodessa Pilvipennun Myrskyklaaniin.

Salaisuuksien metsä

Kokoontumisessa Nopsatassu kertoo vahingossa Varjoklaanin oppilaille Rikkohännästä, jota Myrskyklaani suojelee.

Myrsky nousee

Tulisydän järjestelee partioita ja ehdottaa Pitkähäntää partioon. Vinhatuuli sanoo, että Pitkähäntä on kouluttamassa Nopsatassua. Valkomyrsky sanoo, että Pitkähäntä ja Nopsatassu voivat mennä iltapartioon.
Nopsatassu nähdään nopeasti juttelemassa oppilaiden kanssa ennen Saarnipennun ja Lehväpennun seremonioita.
Tulipalon jälkeen Nopsatassu vahtii leiriä ja auttaa sen jälleenrakentamisessa.

Vaarallinen polku

Nopsatassu on partiossa Sinitähden, Tulisydämen, Pilvitassun ja Pitkähännän kanssa. He löytävät Leoparditähden ja Jokiklaanin partion Aurinkokiviltä. Tulisydän käskee Nopsatassua juoksemaan leiriin ja hakemaan vahvistuksia. Taistelun jälkeen Pitkähäntä syyttää Tulisydäntä siitä, ettei hänen oppilaastaan tule soturia, sillä Nopsatassu lähetettiin hakemaan vahvistuksia.
Nopsatassu on valmis tulemaan soturiksi, mutta koska Sinitähti ajattelee suurimman osan klaanin kissoista olevan pettureita, varsinkin Tiikeritähden entiset liittolaiset, hän ei suostu tekemään Nopsatassusta soturia mestarinsa takia. Jopa Tulisydämen suostuttelun jälkeen Sinitähti ei vieläkään suostu, mutta on sitä mieltä että Pilvitassusta voisi tehdä soturiin, koska tämä ei usko Tähtiklaaniin, vaikka Nopsatassua on koulutettu pitempään. Pilvitassusta tulee soturi, Pilvihäntä, mutta Nopsatassu, Kirkastassu ja Okatassu jäävät oppilaiksi.
Nopsatassu on vihainen ja yrittää koko ajan todistaa taitonsa Sinitähdelle. Nopsatassu vakuuttaa muille oppilaille, että jos he tekevät jotain hyvin rohkeaa, Sinitähden täytyy tehdä heistä sotureita. Nopsatassu suunnittelee hyökkäävän Käärmekiville ja karkoittavan mysteerisen olennon joka tappaa Myrskyklaanin saalista ja asuu Käärmekivillä. Vain Kirkastassu suostuu tulemaan hänen mukaansa.
Perillä ollessaan Nopsatassu ja Kirkastassu tapaavat kyseisen uhkan, koiralauman, joka on paljon isompi kuin he olivat kuvitelleet. Nopsatassu kuolee koirien tappamana ja mukana ollut Kirkastassu selviää, mutta saa ikuiset arvet kasvoihinsa.

Pimeyden hetki

Nopsatassu antaa Tulitähdelle yhden hänen hengistään päällikköseremoniassa. Tulisydän pyytää oppilaalta anteeksi sitä, ettei hän päässyt soturiksi, mutta Nopsatassu ei ole enää vihainen. Hän antaa Tulisydämelle kuudennen hengen; taidon opettaa. Kun Tulisydän saa hengen, hän tuntee pelkoa, kauhua ja verenpunaisen välähdyksen. Hän tajuaa, että koki saman kuin Nopsatassu elämänsä viimeisinä hetkinä.
Tulitähti mainitsee Okatassun soturiseremoniassa Nopsatassun, kuinka hän kuoli kunniallisesti taistelussa koiralaumaa vastaan. Pitkähäntä istuu kissojen joukossa ylpeänä mutta suruissaan oppilaansa menehtymisestä.

Kolmikon mahti

Karkotus

Valkohäntä mainitsee Nopsatassun, kun Viimatassu lähtee muiden oppilaiden kanssa taistelemaan koiraa vastaan ilman käskyjä ja sotureita. Tämä muistuttaa Leijonatassua siitä, kuinka Nopsatassu ja Kirkassydän olivat hyökänneet koirien kimppuun Vanhassa metsässä.

Tähtien enne

The Last Hope

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Novellit

Tigerclaw's Fury

Nopsatassu ei varsinaisesti esiinny tässä novellissa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Facebook-sivullaan Vicky uskoo, että Laikkuturkki on Nopsatassun isä.

Virheet

  • Hänet on virheellisesti kuvattu harmaavalkoiseksi[4].

Perhe ja suku

Emo:

Kultakukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Laikkuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Nimetön pentu: Tuntematon tilanne

Siskopuoli:

Keltaturkki: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Velipuoli:

Vatukkakynsi: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Harmaaraita: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Pitkähäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden hetki, sivu 54
  2. Tuli ja jää, sivu 25
  3. Tuli ja jää, sivu 25
  4. Villiin luontoon, sivu 109