Wikia

Soturikissat Wiki

Nokiturkki

1 412sivua
tässä wikissä
Keskustelu0
Nokiturkki oli urhea soturi. Hän on nyt turvallisesti Tähtiklaanin luona.

Vatukkakynsi Nokiturkista.[1]

Nokiturkki (engl. Sootfur) on vaaleanharmaa kolli, jolla on meripihkaiset silmät[2].

Nokiturkki
EiKuvaa.png
Lojaalius
Nykyinen Myrskyklaani
Ennen Leijonaklaani (nykyaikainen)
Ikä
Ikä Noin 33 kuuta (2.75 vuotta)
kuollessaan
Kuolema
Kuolinsyy Mäyrän surmaama
Kuoleman jälkeinen elämä Tähtiklaani
Nimet
Pentu Nokipentu[3]
Oppilas Nokitassu[4]
Soturi Nokiturkki

[5]

Perhe
Emo Pajuturkki
Isä Valkomyrsky
Veli Tihkuviiksi
Sisko Ratamohäntä
Velipuolet Mustaraita, Harmaaraita
Koulutus
Mestarit Pitkähäntä[6], Okakynsi[7]
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Myrsky nousee, Vaarallinen polku, Pimeyden hetki, Tulitähden tehtävä, Keskiyö, Kuunnousu, Aamunkoi, Tähtiyö, Iltahämärä

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Nokitassu ja hänen sisaruksensa Tihkutassu ja Ratamotassu ovat oppilaita. Hänen mestarinsa on Pitkähäntä. Myöhemmin Tulitähti nimittää Okakynnen Nokitassun uudeksi mestariksi Pitkähännän sokeuduttua.
Myöhemmin Nokitassu, Okakynsi, Pajuturkki, Saarniturkki ja Sotan luota palannut Tulitähti menevät partioon Ukkospolulle. Nokitassu kuitenkin haistaa epätavallisen hajun ja suuntaa Käärmekiville. Okakynsi käskee oppilaan odottaa puskan alla, kun he tarkistavat kivet.
Yhtäkkiä mäyrä ilmestyy Nokitassun taakse ja on valmiina tappamaan hänet. Pajuturkki säntää poikansa avuksi ja työntää hänet syrjään. Samalla mäyrä tappaa Pajuturkin. Tämän jälkeen soturit jahtaavat mäyrän Ukkospolulle. Nokitassu on järkyttynyt äskeisestä tapahtumasta.
Kun he palaavat leiriin, Nokitassu vahtii emonsa ruumista ja hänelle annetaan unikonsiemeniä shokkiin. Hetkeä myöhemmin Tihkutassu ja Ratamotassu tulevat Nokitassun luokse ja tyrmistyvät nähdessään Pajuturkin kuolleen. Heille annetaan vapautus oppilaan tehtävistä muutamaksi päiväksi, jotta he voivat toipua. Tihkutassu, Ratamotassu ja Nokitassu lähetetään pentutarhaan Lehväpilven ja Kirkassydämen luokse Tuhkamarjan ehdotuksesta.
Kun Tulitähti lähtee kokoamaan uutta Taivasklaania, Nokitassu sanoo hänelle hyvästit. Hän painii Tihkutassun kanssa, kun Tulitähti ja Hiekkamyrsky lähtevät matkalle. Okakynsi kutsuu oppilastaan ja he lähtevät harjoittelemaan.

Soturikissat

Myrsky nousee

Nokipentu syntyy sisaruksiensa, Tihkupennun ja Ratamopennun, kanssa Pajuturkille ja Valkomyrskylle.
Myöhemmin Nokipentu, Tihkupentu ja Ratamopentu leikkivät Saniaisturkin kanssa ulkona.
Tulipalon aikana Nokipentu ja tämän sisarukset pysyvät lähellä Pajuturkkia. Kun he ovat Jokiklaanin leirissä, heille annetaan hunajaa kurkkukipuun.

Vaarallinen polku

Kun haukka hyökkää, Nokipentu työnnetään pentutarhaan turvaan.
Nokipentu, Tihkupentu ja Ratamopentu nähdään usein pentutarhan ulkopuolella, myös Pilvitassun soturiseremoniassa. Sitten he leikkivät Vatukkapennun ja Keltapennun kanssa.

Pimeyden hetki

Nokipentu palaa sisaruksieen leiriin koirahyökkäyksen jälkeen.
Kun taistelu Veriklaania vastaan on kolmen päivän päästä, Hiekkamyrsky opettaa Nokipennulle ja tämän sisaruksille liikkeitä, jos Veriklaani hyökkäisi leiriin. Nokipentu vaatii Hiekkamyrskyä mestarikseen.
Kun taistelu koitaa, Nokipentu sisaruksineen jäävät leiriin ja hyvästelevät Pajuturkin.

Uusi profetia

Keskiyö

Nokitassusta tulee soturi, Nokiturkki. Kun Ratamotassustakin tulee soturi, Ratamohäntä, Nokiturkki ja Tihkuviiksi ovat ensimmäisinä huutamassa hänen nimeään. He ovat iloisia kun sisarensa voi jälleen olla heidän kanssaan.
Vatukkakynsi muistelee, miten Pajuturkki sai surmansa viime lehtikatona eikä ehtinyt nähdä, kun pennuistaan tulee sotureita.
Myöhemmin Nokiturkki palaa metsästämästä Saarniturkin kanssa ja menee tuoresaaliskasalle.

Kuunnousu

Kun Tulitähti ilmoittaa kaksijalkojen hirviön poistuneen polulta ja kaataneen puun, Nokiturkki huomauttaa etteivät hirviöt koskaan poistu ukkospolulta. Tulitähti vakuuttaa ettei vaaraa ole. Nokiturkki mutisee veljellee, että Vatukkakynsi ja Oravatassu tekivät oikean ratkaisun lähtiessään.

Aamunkoi

Kun Vatukkakynsi ja Oravatassu palaavat, Nokiturkki ryömii ulos kolosta Tomuturkin ja Hiiriturkin kanssa. Myöhemmin hän matkaa klaanien kanssa uuteen kotiin järvelle.

Tähtiyö

Nokiturkki saapuu uuteen kotiin järvelle muiden kissojen kanssa.
Ensimmäisenä yönä uudessa leirissä Nokiturkki nähdään haistavan ilmaa ärtyisä ilme naamallaan, ikäänkuin hän odottaisi saaliin hyppäävän käpäliinsä. Lukkitassun soturiseremonian aikana hän istuu Saarniturkin ja Tihkuviiksen kanssa.
Myöhemmin Nokiturkki ja Tihkuviiksi raivaavat uutta parantajan pesää.

Iltahämärä

Klaanikokouksen aikana Hiekkamyrsky huomauttaa Valkotassun olevan ainoa oppilas ja Nokiturkki sanoo olevansa kyllästynyt sammalien hakemiseen. Tulitähti kertoo, etteivät he voi olettaa Valkotassun tekevän kaikki työt.
Myöhemmin Nokiturkki on partiossa Saniaisturkin ja Valkotassun kanssa Tuuliklaanin rajalla. Yöllä hän istuu vartiossa Kirkassydämen kanssa.
Nokiturkki on partiossa Vatukkakynnen, Okakynnen ja Saarniturkin kanssa, kun he löytävät Oravaliidon, joka on vahingossa metsästänyt Varjoklaanin reviirillä. Nokiturkki kutsuu tätä hiirenaivoksi.
Kaunokaisen tullessa leiriin Nokiturkki sanoo hänen olevan liian lihava ja laiska metsästääkseen. Hiiriturkki sähähtää ja läimäyttää kollia korville. Kun Sammalturkki säntää Myrskyklaaniin pyytämään Lehtilampea apuun, Nokiturkki kysyy miksi heidän pitäisi lähettää parantaja järven ympäri. Myöhemmin Tuhkamarja mainitsee Nokiturkin, kun toruu Lehtilampea siitä, että hän antoi Nokiturkin vatsakipuun purasruohoa vesimintun sijaan.
Kun mäyrät hyökkävät, Nokiturkki taistelee Lukkikoiven rinnalla. Myöhemmin Oravaliito huutaa Nokiturkkia mutta tuskissaan tämä ei tajua, mistä ääni kuuluu. Oravaliito yrittää saada Nokiturkkia turvaan, mutta tämän molemmat takajalat ovat poikki eikä hän pysty kiipeämään. Paikalle saapuu mäyrä, jonka kimppuun Oravaliito hyökkää. Mäyrä kuitenkin ravistaa naaraan pois. Kun Oravaliito tokenee, hän löytää kuolleen Nokiturkin, jolla on viilto kaulassaan.

Auringonlasku

Lukkikoipi ja Valkotassu johdattavat Vatukkakynnen Nokiturkin ruumiille ja tämä vahvistaa nuoren soturin kuolleen. Nokiturkki siirretään leirin keskelle ja muutama hänen klaanitovereistan tulee hänen ja Tuhkamarjan valvojaisiin. Tihkuviiksi tahtoo kertoa Ratamohännälle Nokiturkin kuolemasta, koska hän oli heidän veljensä. Ratamohäntä on murheissaan, mutta hänen kumppaninsa, Saniaisturkki, rauhoittelee häntä.

Field Guidet

Battles of the Clans

Kun Valkosiipi muistelee mäyrähyökkäystä, hän mainitsee miten hän näki Lukkikoiven ja Nokiturkin hyökkäävän yhdessä naarasmäyrän kimppuun.

Perimä

  • Nokiturkilla on Taivasklaanin verta, koska hän on Täplälehden siskonpoika. Lisäksi hänellä on Tuuliklaanin verta, koska hänen isoisoisänsä Tuulispää oli puoliksi Tuuliklaanilainen.

Trivia

Perhe ja suku

Emo:

Pajuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Tihkuviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Ratamohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuolet:

Mustaraita: Kuollut, Pimeyden metsän jäsen
Harmaaraita: Elossa
Näytä loput

Isoäidit:

Nopsatuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lumiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisät:

Kyyhammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Ohdakekynsi: Kuollut, Pimeyden metsän jäsen

Isoisoäidit:

Kuukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Unikkoaamu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisoisät:

Myrskyhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tuulispää: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpoika:

Kontiaistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskontyttäret:

Hunajalehvä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tuhkasydän: Elossa
Unikkohalla: Elossa
Seedpaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lilyheart: Elossa

Tädit:

Täplälehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Leopardijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sedät:

Laikkuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Punahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Serkut:

Yöpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Utupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tiikeritähti: Kuollut, Pimeyden metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Pitkähäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hiekkamyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Niin, minä olen saanut tarpeekseni makuusammalien hakemisesta. Ei se ole oikeaa soturin työtä."
—Nokiturkki Iltahämärä, page 24

Lähteet ja sitaatit

  1. Auringonlasku, sivu 35
  2. Keskiyö (kirja), hahmolista
  3. Pimeyden hetki, sivu 116
  4. Tulitähden tehtävä, hahmolista
  5. Keskiyö (kirja), sivu 21
  6. Tulitähden tehtävä, sivu 109
  7. Tulitähden tehtävä, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki