FANDOM

Tarkoittaako se Myrskyturkkia ja Puroa? Ovatko he ne kaksi pikkukiveä, joista meidän on hankkiuduttava eroon?

— Myyrähammas yrittäessään tulkita Perhonsiiven unta.[1]

Myyrähammas (engl. Voletooth) on pieni ruskea raidallinen kolli.[8]

Uusi profetia

Aamunkoi

Myyrätassu on Mustakynnen oppilas. Hän ei esiinny paljonkaan kirjassa. Myyrätassu vaeltaa muiden klaanien kanssa uuteen kotiin.

Tähtiyö

Myyrätassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Iltahämärä

Kokoontumisessa Leoparditähti ilmoittaa, että Myyrätassusta on tehty soturi, Myyrähammas ja joka istuu vahdissa Jokiklaanin leirissä. Hän on yksi ensimmäisistä kissoista, joista on tehty sotureita uudessa kodissa.
Kun Jokiklaanissa riehuu sairaus, Myyrähammas sairastuu, mutta paranee taudista.

Auringonlasku

Myyrähammas miettii kokoontumisessa, ovatko Perhonsiiven unessa esiintyneet kaksi erilaista kiveä Puro ja Myrskyturkki.

Kolmikon mahti

Näkö

Myyrähammas ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin. Hänellä on oppilas, Särkitassu.

Pimeyden joki

Myyrähammas nähdään patoamassa vettä Jokiklaanin leirin lähellä. Myöhemmin hän on partiossa, jota Papu jahtaa Tuuliklaanin alueelle. Tuuliklaanin partio saa heidät kiinni ja vihamielisesti kysyvät, mitä he tekevät Tuuliklaanin mailla. Tuuliklaanilaisten mentyä Myyrähammas veikkaa Paatsamatassua vakoojaksi ja kertoo ettei Paatsamatassu voi ylittää Tuuliklaanin reviiriä juuri nyt.

Karkotus

Myyrähammas ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Pimennys

Pitkät varjot

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Myyrähammas ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin. Hän on muuttanut klaaninvanhmpien pesään.

Etäiset kaiut

Mistystar kertoo Tulitähdelle, että Myyrähammas, Mustakynsi ja Huomenkukka kuolivat nälkään ja janoon kuivuuden takia.

Novellit

Hollyleaf's Story

Leafpool's Wish

Mistystar's Omen

Triviaa

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Auringonlasku, sivu 156
  2. Aamunkoi, hahmolista
  3. Aamunkoi, hahmolista
  4. Iltahämärä, hahmolista
  5. Neljäs oppilas, hahmolista
  6. Aamunkoi, hahmolista
  7. Näkö, hahmolista
  8. Iltahämärä, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki