FANDOM

Myrskyturkki (engl. Stormfur) on suuri, roteva,[4] pitkäkarvainen[5] tummanharmaa kolli, jolla on meripihkanväriset silmät,[6] leveä pää[7] ja lavat, sekä paksu,[8] sileä turkki.[9]

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Soturikissat

Salaisuuksien metsä

Myrskypentu syntyy siskonsa Sulkapennun kanssa Hopeavirralle ja Harmaaraidalle. Hopeavirran kuoleman jälkeen Myrskypentu ja Sulkapentu asuvat Myrskyklaanissa, mutta lopulta Harmaaraita lähtee pentujen kanssa Jokiklaaniin.

Myrsky nousee

Metsäpalon jälkeen, Myrskypentu ja Sulkapentu nähdään kun he hyppäävät Harmaaraidan päälle kun hän näyttää Tulisydämelle miten pennut voivat. Pennut sanovat haistaneen Harmaaraidan tulevan pentutarhaan. He haluavat tavata Tulisydämen, koska käy ilmi että Harmaaraita on puhunut hänestä paljon pennuilleen. Pian Sammalturkki kutsuu pentuja takaisin pentutarhaan, koska pian rupeaisi satamaan. Harmaaraita sanoo, että Myrskypentu on vahva yksilö ja hänen siskonsa on kuin hänen emonsa, Hopeavirta.

Vaarallinen polku

Myrskypennusta tulee oppilas, Myrskytassu, ja hän saa mestarikseen Jokiklaanin varapäällikön, Kiviturkin. Myöhemmin Harmaaraita joutuu palaamaan Myrskyklaaniin Leoparditähden käskystä, mutta Sulkatassu ja Myrskytassu jäävät Jokiklaaniin.

Pimeyden hetki

Uusi profetia

Keskiyö

Kun Sulkahäntä valitaan tekemään matka auringonpesälle, Myrskyturkki lähtee tämän mukaan jotta Sulkahäntä olisi turvassa.

Kuunnousu

Kirjan alussa on pieniä vihjeitä siitä, että Myrskyturkki olisi rakastunut Oravatassuun. Hän kuitenkin hylkää tunteensa tätä kohtaan rakastuttuaan Puroon.

Aamunkoi

Myrskytyrkki liittyy Kuohuvan Veden Heimoon koska hän on rakastunut heimon naaraaseen nimeltä Puro Jossa Pikkukalat Uivat.

Iltahämärä

Auringonlasku

Myrskyturkki ja Puro saapuvat Myrskyklaaniin juuri mäyrien hyökkäyksen jälkeen. He auttavat klaania rakentamaan pesät uudelleen ja he hankkivat myös runsaasti tuoresaalista. Tämän jälkeen he päättävät palata Jokiklaaniin.
Tulitähti lähettää Vatukkakynnen tehtävälle ja tämä törmää sattumalta Myrskyturkkiin ja Puroon. Puro saa oravan kiinni Varjoklaanin reviiriltä. Haukkahalla sattuu näkemään tämän ja vie kaksikon Leoparditähden puheille. Vatukkakynsi ei halua lähteä kotiin vaan seuraa kolmikkoa. Leirissä Haukkahalla provosoi Myrskyturkkia ja saa kollin hyökkäämään. Leoparditähti kauhistuu tästä ja karkottaa Myrskyturkin ja Puron. Vatukkakynsi vie kissat Myrskyklaaniin.
Seuraavana aamuna Hiiriturkki on käskenyt klaanin koolle. Hän ja Tomuturkki sanovat, että Myrskyklaanista on tulossa puoliverinen sillä se on ottanut Myrskyturkin ja Puron sekä Kaunokaisen joukkoonsa. Myrskyturkki kuuntelee vaiti Myrskyklaanin kissojen väittelyitä.

Kolmikon mahti

Näkö

Pimeyden joki

Karkotus

Kirjassa tulee ilmi, että Kivistänäkijä on karkottanut Myrskyturkin ja Puron, jonka takia he menivät Myrskyklaaniin kirjassa Iltahämärä. He kuitenkin palaavat vuorille klaanikissojen kanssa auttamaan heimokissoja Juovan ja kulkukissojen karkottamisessa.

Pimennys

Tähtien enne

Kuun merkki

Tigerstar and Sasha

Return to the Clans

Klaanien kirjat

Cats of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Leafpool's Wish

Triviaa

Perimä

  • Myrskyturkilla on Taivasklaanin verta, koska hänen isoäitinsä oli Täplälehden sisko.
  • Myrskyturkilla on Myrskyklaanin verta, koska hänen isänsä Harmaaraita on myrskyklaanilainen.
  • Myrskyturkilla on Tuuliklaanin verta, koska hänen isoäitinsä oli puoliksi tuuliklaanilainen.

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Hopeavirta: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottoemo:

Sammalturkki: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Isä:

Harmaaraita: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Sisko:

Sulkahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin ja Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Siskopuolet:

Kukkasade: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)
Varpuloiste: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Velipuoli:

Kimalaisraita: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Kumppani:

Puro Jossa Pikkukalat Uivat: Elossa (kirjassa Kuun merkki)

Tytär:

Lark That Sings at Dawn: Elossa (kirjassa Kuun merkki)

Poika:

Pine That Clings to Rock: Elossa (kirjassa Kuun merkki)
Näytä loput

Isoisät:

Laikkuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Väärätähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoäidit:

Pajuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pajutuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Vaarallinen polku, sivu 251
  2. Pimeyden hetki, hahmolista
  3. Keskiyö (kirja), hahmolista
  4. Tulitähden tehtävä, sivu 47
  5. Keskiyö (kirja), sivu 50
  6. Keskiyö (kirja), hahmolista
  7. Aamunkoi, sivu 43
  8. Iltahämärä, sivu 310
  9. Iltahämärä, sivu 311