FANDOM

Muurahaiskarva (engl. Antpelt) on pieni ja solakka[2] ruskea kolli, jolla on yksi musta korva,[1] meripihkanväriset silmät ja pitkiä arpia kaulassa ja selässä.

Kolmikon mahti

Pimennys

Muurahaiskarva ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Pitkät varjot

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Paljastuu, että Muurahaiskarva harjoittelee Synkässä Metsässä.
Yhdessä unessa Ohdakekynsi kertoo kissojen työskentelevän yhdessä, ja kun Murattiatssu hyökkää eteenpäin, Muurahaiskarva tönäisee hänet syrjään. Ohdakekynsi läimäyttää kollia korvalle ja Murattitassu välttää katsomasta Muurahaiskarvaan, koska sai hänen vertaan ylleen.
Kirjan loppupuolella Murattitassu istuu hänen, Tiikerisydämen, Lommotassun ja Viimaturkin vieressä. Kun Tiikeritähti alkaa puhumaan klaanien lopusta, Murattitassu on kauhistunut, kun näkee Muurahaiskarvan silmät loistavan ilosta.

Kuun merkki

Muurahaiskarva liittyy Ohdakekynnen ja tuoreen soturin, Murattilammen, kanssa harjoitustilaisuuteen. Hänelle kerrotaan, että hänen on hyökättävä Ivypoolen kimppuun ja yrittää ajaa hänet tukkien päälle. Aluksi Muurahaiskarva taistelee kynnet piilossa ja lyö kevyesti, mutta kun Ohdakekynsi kieltää heitä taistelemasta kuin pennut, Muurahaiskarva hyökkää Murattilammen kimppuun täydellä voimalla. Kun hän luiskahtaa ja putoaa, Muurahaiskarva antaa hänelle myötätuntoisen ilmeen ja odottaa, että hän nousee. Ohdakekynsi näkee tämän ja ajattelee sen olevan merkki pelkäämisestä. Hän hyökkää Muurahaiskarvan kimppuun ja aiheuttaa vakavia vammoja hänen selkäänsä ja kurkkuunsa. Murattilampi kumartuu Muurahaiskarvan ylle ja pyytää tätä nousemaan. Hän voihkaisee ja nousee.
Myöhemmin kokoontumisessa Kyyhkysiipi kuulee Lovikorvan ja Seittijalan puhuvan Muurahaiskarvasta, joka on täynnä kauheita haavoja. Kissat ovat hämmentyneitä siitä, mikä olisi voinut aiheuttaa ne, mutta he uskovat sen olleen koirat hevospaikasta. He myös sanovat, että Haukkalento ei usko hänen selviävän.
Kun Kyyhkysiipi seisoo kukkulalla, hän ylettää aistinsa Tuuliklaanin leiriin, kun Muurahaiskarva kuolee haavoihinsa hänen klaanitovereidensa ja Pääskyhännän ympäröimänä. Haukkalento ei voi tehdä hänelle enää mitään ja Kyyhkysiipi on kauhuissaan kun Muurahaiskarva lopulta kuolee.
Myöhemmin Muurahaiskarva nähdään kävelemässä Synkän Metsän läpi, sillä hänen kaulansa ja selkänsä arvet tappoivat hänet. Hän kertoo Murattilammelle, että Synkän Metsän kissat olivat enemmän hänen klaanitovereitaan kuin Tuuliklaani oli koskaan ollut. Hän kertoo myös Murattilammelle, että hän saattaa nähdä hänet kuolleena, mutta hänelle hän vain pysyy Synkässä Metsässä ikuisesti. Sitten hän tassuttelee pois pimeyteen.

Unohdettu soturi

Muurahaiskarva nähdään ensimmäisenä harjoituksessa, kun hän huutaa käskyjä. Muurahaiskarva väittää, että hän on soturi Synkässä Metsässä, ja hän ansaitsee aseman, johon hän kuuluu. Hän sanoo myös, että Synkkä Metsä ei ole sen parempi kuin Tähtiklaani.
Murattilampi kertoo Haukkahallalle ja Rikkotähdelle, että hän haluaa tulla soturiksi ja olla etulinjassa, kun lopullinen taistelu tulee eikä takana, jonne pelkurit piiloutuvat. Haukkahalla on vaikuttunut hänen uskollisuudestaan, ja Rikkotähti kertoo hänelle, että jos hän voittaa Muurahaiskarvan uudelleen, hän voi olla Synkän Metsän soturi. Murattilampi tajuaa, että tämä taistelu merkitsee hänen elämäänsä tai kuolemaansa. Kun hän taistelee Muurahaiskarvan kanssa, hän ymmärtää, että hän on vahvempi ja ettei hänen tarvitse tehdä muuta kuin harjoitella kuolemansa jälkeen. Taistelun aikana hän kuvittelee sisarensa, Kyyhkysiiven ja klaanit, jotka antavat hänelle voimaa voittaakseen Muurahaiskarvan. Murattilampi voittaa hänet repimällä hänet auki kurkusta häntään, jolloin Muurahaiskarva kaatuu ja haihtuu.
Myöhemmin Viimaturkki kysyy Murattilammelta, tuhosiko hän Muurahaiskarvan hengen, ja kun Murattilampi vahvistaa tämän kertomalla hänelle, että hänen uskollisuutensa oli suurempi kuin Viimaturkin, Viimaturkki kertoo vihaisesti hänelle, että he voivat olla klaanitovereita Synkässä Metsässä, mutta eivät todellisessa maailmassa, ja hän varmistaa, että häntä rangaistaan.

The Last Hope

Vaikka hän ei virallisesti ilmesty, koska hän kuoli kahdesti, Murattilampi muistelee hänen kuolemaansa, kun hän on Synkässä Metsässä. Muisto hänen kuolemastaan tulvii hänen mieleensä, kun hän muistaa, että hänen oli pakko tappaa Muurahaiskarva osoittaakseen uskollisuutensa Tiikeritähdelle. Todetaan, että Murattilampi tietää, ettei hän koskaan pese verensä tuoksua tassuistaan.
Kun Närhisulka kulkee Murattilammen ajatuksissa, hän tuntee Muurahaiskarvan kuoleman hänen mielessään.

Novellit

Hollyleaf's Story

Muurahaiskarva ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Mistystar's Omen

Klaanien kirjat

Battles of the Clans

Muurahaiskarva on Varjoklaanin soturi, joka taistelee suuressa taistelussa kaikkien neljän klaanin välillä Myrskyklaanin alueella.
Muurahaiskarva odottaa väijytystä hylättyyn kaksijalanpesään, jossa on Käärmehäntä, Spiderfoot ja Valkohäntä. Jokiklaanin partio löytää heidät ja hyökkää. Kun Loikkahäntä yrittää tunnistaa Muurahaiskarvaa, hän muistelee, että ruskea soturi oli uhkaillut häntä edellisessä kokoontumisessa, sillä Loikkahäntä nuhteli hänen oppilaansa, joka oli töykeä klaaninvanhimmalle.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

Virheet

  • Muurahaiskarvaa on virheellisesti kutsuttu Varjoklaanin kissaksi.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Pimennys, hahmolista
  2. Yön kuiskaukset, sivu 85