FANDOM

Tämä ei ole minun klaanini. Ei enää. Myrskyklaania johtaa kotikisu, eikä tänne ole jäänyt mitään taistelemisen arvoista. En tunne uskollisuutta Myrskyklaania kohtaan. Koko metsän ainut kuuliaisuutta ansaitseva kissa on Tiikeritähti.

— Mustaraita ennen lähtöään Myrskyklaanista.[1]

Mustaraita (engl. Darkstripe) on suuri[13], lihaksikas, hoikka[14], kiiltävä[15]- ja sileäturkkinen, tummanharmaa[16] raidallinen kolli[17], jolla on mustat raidat[18] ja keltaiset silmät.

Soturikissat

Villiin luontoon

Kun nuori kotikisu, Ruska liittyy Myrskyklaaniin, Mustaraita on yksi niistä jotka eivät pidä Sinitähden päätöksestä tehdä Ruskasta oppilas.
Kun Punahäntä saa surmansa taistelussa, Mustaraidasta tulee Tomutassun uusi mestari. Kun Harmaaraita sanoo, että Täplälehti oli kaunis ja nuori, hän toteaa tämän jälkeen, että Mustaraita ei ole kaunis eikä nuori. Vaikka Mustaraita oli lähellä oppilaita, hän ei vastaa tähän mitään.
Kun Tiikerikynnestä tulee uusi varapäällikkö, hän päättää, että Sinitähti tarvitsee enemmän suojelua, joten Mustaraita ja Pitkähäntä nimitetään hänen vartijoiksi. Mustaraita, Pitkähäntä ja Tiikerikynsi alkavat levitellä huhuja Korppitassusta. Kun Tulitassu pyörii valkosipulissa Keltahampaan käskystä, Mustaraita näkee hänet ja kysyy, mitä hän tekee. Tulitassu selittää ja Mustaraita sanoo, ettei hänen pitäisi totella kulkukissoja. Tulitassu menee leiriin ja pilkkaa Mustaraitaa mutisten.
Tulitassu kuulee Tiikerikynnen kertoneen Mustaraidalle, että Korppitassu olisi petturi ja hälytti Varjoklaanin Myrskyklaaniin. Mustaraita on myöhemmin myös partiossa etsimässä varastettuja pentuja.

Tuli ja jää

Kun Pilvipentu tuodaan Myrskyklaaniin, Mustaraita on vihainen ja protestoi.
Kun kaikki neljä klaania käyvät taistelua, Mustaraita näkee miten Tulisydän päästää Hopeavirran vapaaksi. Mustaraita kertoo tästä Tiikerikynnelle.

Salaisuuksien metsä

Mustaraita kohtelee Tulisydäntä vieläkin huonosti, kutsuen häntä kotikisuksi aina kun on mahdollista ja ajattelen ettei häntä olisi pitänyt koskaan hyväksyä klaaniin.

Myrsky nousee

Mustaraidasta tulee Lehvätassun mestari, Tulisydämen pyynnöstä, koska hän on sitä mieltä että Mustaraita haluaisi varmaan todistaa uskollisuutensa Myrskyklaanille vielä Tiikerikynnen karkoituksen jälkeen. Sinitähti ei ole unohtanut sitä että Mustaraita oli yksi Tiikerikynnen liittolaisita, mutta suostuu kuitenkin nimittämään Mustaraidan uuden oppilaan mestariksi.

Vaarallinen polku

Tiikeritähti pyytää Mustaraitaa tuomaan pentunsa, Keltapennun ja Vatukkapennun, Nelipuulle jotta voisi tavata heidät. Mustaraita tottelee häntä, mutta Tulisydän seuraa Mustaraitaa ja käskee häntä tuomaan pennut takaisin leiriin.
Myöhemmin koiralauman hyökätessä Myrskyklaaniin, Mustaraita yrittää uudelleen viedä Vatukkapennun ja Keltapennun Varjoklaaniin, mutta Tulisydän huomaa hänen yrityksensä. Mustaraita kertoo, että on löytänyt turvallisen paikan jonne viedä pennut, mutta kun Tulisydän keksii mitä Mustaraita yritti, hän huomauttaa siitä Mustaraidalle että miksei kertonut muille siitä "turvallisesta paikasta" ja että kaikki oltaisiin saatu turvaan koiralaumalta.

Pimeyden hetki

Kun Tulisydämestä tulee Myrskyklaanin päällikkö Sinitähden kuoltua, Mustaraita valittaa ettei hän tahdo kotikisun johtavan Myrskyklaania. Tulisydän antaa Mustaraidalle kaksi vaihtoehtoa: hän voi lähteä klaanista tai jäädä klaaniin Tulisydämen johtajuudesta huolimatta.
Tulitähti epäilee Mustaraidan salaliittoa Tiikeritähden kanssa, joten hän käskee Saniaisturkkia pitämään häntä silmällä.
Mustaraita pääsee Saniaisturkista eroon kertomalla että hänen täytyy mennä tarpeidentekopaikalle. Mustaraita menee oikeasti salaa tapaamaan Varjoklaanin varapäällikköä, Mustajalkaa. Kun hän on kävelemässä takaisin leiriin, hän tajuaa että Pajuturkin tytär, Ratamopentu on seurannut häntä ja nähnyt Mustaraidan Mustajalan seurassa. Hän pelkää että Ratamopentu aikoo paljastaa muille totuuden, joten hän syöttää pennulle kuolomarjoja, kertoen että marjat ovat hänelle palkkio hyvästä vakoilusuorituksesta. Ratamopentu lyyhistyy ja Harmaaraita hyökkää Mustaraidan kimppuun. Mustaraita väittää että hän yritti estää Ratamapentua syömästä myrkyllisiä marjoja. Kuitenkin suurin osa klaanista ei usko häntä ja Tomuturkki kieltäytyy puhumasta hänelle.
Tulitähti karkottaa Mustaraidan ja hän liittyy heti Tiikeriklaaniin, jota Tiikeritähti johtaa.
Kun klaanit taistelevat Veriklaania vastaan, Mustaraita hyökkää Tulitähden kimppuun. Harmaaraita estää Mustaraitaa ja surmaa tämän.

Uusi profetia

Kuunnousu

Ratamohäntä kertoo Lehtitassulle, että hänelle syötettiin pentuna kuolomarjoja.

Auringonlasku

Kirjan esinäytöksessä Tiikeritähti ja Mustaraita kohtaavat toisensa Synkässä Metsässä. Tiikeritähti kertoo keksineen keinon päästä poikiensa Haukkahallan ja Vatukkakynnen uniin koulutamaan heitä. Mustaraita anelee, että Tiikeritähti ottaa hänet mukaan, mutta Tiikeritähti kieltäytyy ja vastaa, että jokainen kulkee tässä metsässä yksin ja lähtee.

Tähtien enne

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Field Guidet

Battles of the Clans

Code of the Clans

Novellit

Tigerclaw's Fury

Triviaa

  • Cherithin mielestä Mustaraidan kuoleman kirjoittaminen oli hänen suosikkinsa.

Perimä

  • Mustaraidalla on Taivasklaanin verta, koska hän on Täplälehden siskonpoika.

Perhe ja suku

Emo:

Pajuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Keltatäplä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuolet:

Harmaaraita: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Tihkuviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Nokiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskopuoli:

Ratamohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Sedät:

Laikkuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Punahäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tädit:

Leopardijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Täplälehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää

Serkut:

Tiikeritähti: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Yöpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Utupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pitkähäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hiekkamyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Sinä kuulut minulle, kotikisu. Aika kuolla."
—Mustaraita Tulitähdelle kostohimoisena Pimeyden hetki, page 278
Mustaraita: "Ja miksi täällä on aina pimeää? Missä kuu on? Minä kuvittelin että saalistaisin taivaalla soturiesi-isiemme kanssa ja varjelisin klaanitovereitamme."
Tiikeritähti: "Ei se meillä mene niin. Mutta en minä tähtien valoa tarvitse seuratakseni omaa polkuani. Jos Tähtiklaani lulee voivansa unohtaa meidät, se on väärässä."
—Mustaraita ja Tiikeritähti Synkässä Metsässä. Auringonlasku, sivu 12
"Et sinä pääse tästä metsästä mihinkään. Minä tiedän sen - olen yrittänyt. Vaikka kävelisin miten kauas, puut eivät ikinä lopu eikä missään ole valoa."
—Mustaraita Tiikeritähdelle Synkästä Metsästä. Auringonlasku, page 12

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden hetki, sivu 115
  2. Pimeyden hetki, sivu 284
  3. Villiin luontoon, hahmolista
  4. Pimeyden hetki, sivu 285
  5. Vickyn Facebook-sivu
  6. Villiin luontoon, sivu 60
  7. Villiin luontoon, hahmolista
  8. Pimeyden hetki, sivu 284
  9. Villiin luontoon, sivu 60
  10. Tuli ja jää, sivu 25
  11. Villiin luontoon, sivu 60
  12. Myrsky nousee, sivu 45
  13. Villiin luontoon, sivu 43
  14. Villiin luontoon, sivu 97
  15. Pimeyden hetki, sivu 163
  16. Villiin luontoon, sivu 43
  17. Villiin luontoon, hahmolista
  18. Villiin luontoon, sivu 43

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki