Fandom

Soturikissat Wiki

Mustakynsi

1 508sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Emme voi luottaa heihin! Jos annamme Tuuliklaanin astua rajan yli käpälläkään, niin se vie kohta meiltä veden lisäksi myös riistan.

— Mustakynsi Leoparditähdelle kokoontumisessa.[1]

Mustakynsi (engl. Blackclaw) on lihaksikas, pitkäraajainen, savunmusta kolli, jolla on sulava vartalo ja pitkä häntä.

Mustakynsi
EiKuvaa.png
Lojaalius
Nykyinen Jokiklaani
Ennen Leijonaklaani (nykyaikainen)
Ikä
Ikä Noin 135 kuuta (11.25 vuotta)
kuollessaan
Kuolema
Kuolinsyy Nääntyminen ja nestehukka
Kuoleman jälkeinen elämä Tähtiklaani
Nimet
Pentu Mustapentu
Oppilas Mustatassu
Soturi Mustakynsi
Klaaninvanhin Mustakynsi
Perhe
Emo Säihkyturkki
Isä Haukihammas
Sisko Taivassydän
Kumppani Mistystar
Pojat Pikepaw, Perchkit, Ruokoviiksi
Tytär Primrosepaw
Koulutus
Mestari Raetähti
Oppilaat Raskasjalka, Myyrähammas,
Pyökkiturkki
Esiintymiset kirjoissa
Elävänä Väärätähden lupaus, Tuli ja jää, Salaisuuksien metsä, Tigerclaw's Fury, Myrsky nousee, Vaarallinen polku, Pimeyden hetki, Tulitähden tehtävä, Keskiyö, Kuunnousu, Aamunkoi, Tähtiyö, Iltahämärä, Auringonlasku, Leafpool's Wish, Näkö, Pimeyden joki, Karkotus, Pimennys, Pitkät varjot, Auringonnousu, Neljäs oppilas, Battles of the Clans, Hollyleaf's Story, The Clans Decide, Return to the Clans

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Mustapentu ja Taivaspentu syntyvät Säihkyturkille ja Haukihampaalle.
Mustapentu ja Taivaspentu leikkivät usein Ruokopennun, Kurnupennun ja Sarapennun kanssa. Mustapentu pyytää Vääräleukaa piilottamaan hänet, kun Taivaspentu ja muut pennut etsivät häntä. Hän piiloutuu Vääräleuan vatsan alle, kun pentupartio etsii häntä. Kurnupentu haistaa hänen tuoksunsa ja Vääräleuka siirtyy sivuun, kun pennut kaatavat Mustapennun kumoon. Hän seuraa siskoaan ja liittyy Sammakkopennun ja Aurinkopennun kanssa pelaamaan sammalpalloa. Taivaspentu ja Mustapentu kipittävät takaisin pentutarhaan, kun Säihkyturkki kutsuu heitä.
Useita kuita myöhemmin Mustapentu on oppilas, Mustatassu, vaikkei hänen oppilasseremoniaa ei esitelty. Hänen mestarinsa on Raetähti. Kun sermeonia on ohi, Mustatassu nähdään leikkitaistelevan isänsä Haukihampaan kanssa.
Kun Raetähti aikoo vallata Aurinkokivet takaisin Myrskyklaanilta, Mustatassu on pettynyt kun hän ei pääse, sillä Raetähti ottaa mukaan vain kokeneita sotureita. Mustatassu sanoo, että hänellä on terävät hampaat.
Mustatassusta tulee soturi, Mustakynsi. Mustakynsi osallistuu taisteluun rottia vastaan ladossa. Hänet nähdään sukeltamassa ruskeiden kehojen sekaan ja iskevän kynsillään rottia kauemmas.

Tulitähden tehtävä

Mustakynsi ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on mainittu hahmoluettelossa.

Soturikissat

Tuli ja jää

Mustakynsi on nuori Jokiklaanin soturi, joka nähdään kokoontumisessa Märkäjalan kanssa. Märkäjalka esittelee hänet Myrskyklaanin soturille, Tulisydämelle.
Myöhemmin kun Tulisydän ja Harmaaraita ovat hakemassa Tuuliklaania kotiin, he näkevät Mustakynnen ja muutaman muun Jokiklaanin soturin metsästävän kaneja ylängöllä. Myrskyklaanin kissat piiloutuvat vanhaan mäyrän koloon. He kuulevat, miten Mustakynsi pysähtyy kolon päälle ja toteaa, että kani voi piilotella kolossa. He eivät kuitenkaan mene luolaan vaan poistuvat paikalta.
Mustakynsi nähdään taistelemassa Tomuturkkia vastaan Tuuliklaanin leirissä.

Salaisuuksien metsä

Mustakynsi on partiossa, johon kuuluu Hopeavirta ja nuorempi kissa, jonka Tulisydän arvaa Mustakynnen oppilaaksi, Raskastassuksi.
Mustakynsi on partiossa, kun Tulisydän ja Harmaaraita pelastavat joesta kaksi Usvajalan pentua. Hän haluaa tietää, miksi kaksi Myrskyklaanin soturia on tunkeutunut Jokiklaanin alueelle. Senkin jälkeen, kun myrskyklaanilaiset pelastivat Usvajalan pennut, Mustakynsi on hyvin aggressiivinen ja epäileväinen.
Kun Tulisydän ja Harmaaraita saatetaan leiriin tavatakseen Väärätähden, Mustakynsi väittää, ettei hän usko heitä. Lopulta hän moittii Väärätähteä. Kun Hopeavirta huomauttaa, että myrskyklaanilaisilla on järkevä selitys, hän kääntää selkänsä ja kävelee pois.
Kun Tiikerikynsi ja luopiot hyökkäävät Myrskyklaanin leiriin, Jokiklaani tulee apuun ja Mustakynsi on partiossa mukana. Myöhemmin Leoparditähti, Usvajalka, Mustakynsi ja Kiviturkki tulevat vaatimaan Hopeavirran ja Harmaaraidan pentuja takaisin. He vaativat, että pennut kuuluvat emonsa klaaniin.

Myrsky nousee

Vaarallinen polku

Mustakynsi taistelee Tulisydäntä vastaan Aurinkokivillä. Tulisydän on vaikeuksissa, mutta Pilvitassu tulee apuun ja hyppää Mustakynnen selkään ja vetää hänet pois Tulisydämestä. Taistelun päätyttyä Mustakynsi on partion kärjessä heidän palatessaan reviirilleen.

Pimeyden hetki

Mustakynsi taistelee Leijonaklaanissa Veriklaania vastaan.

Uusi profetia

Keskiyö

Mustakynsi on mukana kokoontumisessa. Kun Pitkätähti pyytää vettä Jokiklaanilta, Mustakynsi on sitä vastaan sanoen, ettei Tuuliklaaniin voi luottaa ja että he vievät veden lisäksi riistankin. Samaisessa kokoontumisessa Leoparditähti ilmoittaa rotista, jotka Kiviturkki ja Mustakynsi ajoivat pois.

Kuunnousu

Aamunkoi

Tähtiyö

Mustakynsi onnittelee Haukkahallaa tämän tutkittua saaren ja toteaa, että se olisi hyvä leiri. On selvää, että Mustakynsi ja Haukkahalla ovat hyviä ystäviä. On mainittu myös, että Mustakynsi ja Haukkahalla ajoivat mäyrän pois Jokiklaanin reviiriltä.
Mustakynsi on yksi kissoista, jotka ovat Yksiviiksen päällikkyyttä vastaan.

Iltahämärä

Mustakynnellä on uusi oppilas, Pyökkitassu.
Mustakynsi ja Haukkahalla alkavat levittämään huhuja Usvajalasta, ettei hän ole oikea varapäällikkö ja että Haukkahallan pitäisi olla varapäällikkö. Kun Jokiklaanin reviiriltä löytyy kaksijalkojen myrkyllistä ainetta, Mustakynsi auttaa Haukkahallaa rakentamaan esteen sen ympärille. Mustakynsi on Haukkahallan kanssa samaa mieltä siitä, että jos partioita olisi järjestetty asianmukaisesti, aineesta ei olisi ollut heille uhkaa.

Auringonlasku

Kokoontumisessa Mustakynsi puolustaa Haukkahallaa ja alkaa melkein taistella kun Jokiklaani tarvitsee lisää reviiriä.
Mustakynsi on yksi kissoista, jotka eivät halua, että Puro oleskelee Jokiklaanissa ja kun Haukkahalla ilmoittaa Puron jahdanneen oravaa Varjoklaani reviirille, Mustakynsi vaatii Puroa maanpakoon. Hän riitelee Myrskyturkin, Puron ja Haukkahallan kanssa ja sen jälkeen hän keskeyttää taistelun haukkahallan ja Myrskyturkin välillä. Hän vetää Myrskyturkin irti kovemmin kuin on tarpeen ja kynsii harmaan soturin kuonoa.

Kolmikon mahti

Näkö

Mustakynsi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin. Hänen oppilaasta on tullut soturi, Pyökkiturkki.

Pimeyden joki

Mustakynsi valvoo leirin linnoittamista, etteivät kaksijalan pennut löydä sitä.

Karkotus

Mustakynsi ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Pimennys

Pitkät varjot

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Mustakynsi on vetäytynyt klaaninvanhimpien pesään kirjojen Auringonnousu ja Neljäs oppilas välissä.

Etäiset kaiut

Mistystar kertoo Tulitähdelle, että Mustakynsi, Myyrähammas ja Huomenkukka kuolivat nälkään ja janoon kuivuuden takia.

Field Guidet

Battles of the Clans

Mangat

Return to the Clans

Mustakynsi on partiossa, joka löytää Sashan ja hänen pentunsa, Hawkin ja Mothin kun he ovat ylittämässä jokea. Kun Sasha pyytää liittymistä Jokiklaaniin, Mustakynsi on eri mieltä.
Myöhemmin hän harjoittelee ja metsästää Haukkatassun ja Perhotassun kanssa.

Lyhyttarinat

The Clans Decide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Leafpool's Wish

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Kävellessään leiriin Leoparditähti toteaa, etteivät Mustakynsi, Myyrähammas ja Huomenkukka selvinneet kuivuudesta.
Pian Leoparditähden kuoleman jälkeen Mistystar huomauttaa, ettei Mustakynsi ollut kuin muutaman kuun häntä vanhempi.

Triviaa

  • Vickyn mielestä Mustakynsi olisi voinut olla Mistystarin pentujen isä.
    • Myöhemmin tämä vahvistettiin todeksi.

Perhe ja suku

Emo:

Säihkyturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Haukihammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Taivassydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Mistystar: Elossa (kirjassa Thunder and Shadow)

Pojat:

Pikepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Perchkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Ruokoviiksi: Elossa (kirjassa Thunder and Shadow)

Tytär:

Primrosepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Keskiyö, sivu 53

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki