FANDOM

Minttupentu (engl. Mintkit) on pieni harmaa kollipentu[2], jolla on pehmeät tassut.

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Kirkaskukka synnyttää pennut, kun Keltahammas on leirin ulkopuolella. Nuhanenä tulee Keltahampaan luo ilmoittaakseen, että Kirkaskukan pennut syntyvät. Keltahampaan palatessa leiriin pennut ovat jo syntyneet. Keltahammas kehuu pentuja ja kysyy, onko niille päätetty jo nimet. Kirkaskukka kertoo, että kilpikonnakuvioinen naaras on Kehäkukkapentu ja harmaa kolli Minttupentu. Kirkaskukka ilmoittaa pennuille, että Keltahammas on heidän isosiskonsa. Molemmat pennut näyttävät vahvoilta ja terveiltä ja Keltahammas ajattelee omia tyttäriään, jotka menivät Tähtiklaaniin ennen kuin saivat mahdollisuuden elää. Hän koskettaa pentujen neniä ja toivottaa ne tervetulleeksi Varjoklaaniin.
Keltahammas näkee Kehäkukkapennun ja Minttupennun harjoittelemassa taistelua. Kehäkukkapentu raastaa sammalpalloa ja Minttupentu vetää sulkaa maassa. Keltahammas ajattelee pentujen olevan liian nuoria leikkimään taistelua. Hän tarjoaa pennuille häntäänsä, mutta pennut kieltäytyvät. Keltahammas nostaa tassunsa ilmaan ja pyytää niitä hyppäämään. Minttupentu kysyy, onko se osa soturikoulutusta, johon Keltahammas vastaa kieltävästi. Kehäkukkapentu kieltäytyy, koska hän ja Minttupentu haluavat harjoitella soturikoulutusta, koska Rikkotähti oli kertonut heille, että on tärkeää olla vahva, kun he tulevat oppilasikään.
Myöhemmin Kirkaskukka herättää Keltahampaan ja kertoo pentujen kadonneen. Keltahammas ja Kirkaskukka etsivät pentuja kuumeisesti. Keltahammas kysyy Arpinaamalta, onko hän nähnyt pentuja ja Arpinaama sanoo, että pennut halusivat aiemmin partioon. Kun partio palaa, Keltahammas kysyy heiltä ovatko he nähneet pentuja, mutta kukaan sotureista ei nähnyt pentuja. Keltahammas seuraa tuoksua ulos leiristä ja kuulee ketun äänen. Hän toivoo, ettei kettu ole löytänyt pentuja. Pian Keltahammas haistaa verta ja löytää pentujen ruumiit. Hän tarkistaa, löytyykö pennuista elonmerkkejä. Keltahammas etsii epätoivoisesti jotain, millä pysäyttää verenvuoto mutta mitään ei löydy, joten Keltahammas kietoutuu pentujen ympärille, jolloin Kirkaskukka ja Rikkotähti saapuvat paikalle. Kirkaskukka kauhistuu nähdessään kuolleet pentunsa. Rikkotähti epäilee Keltahampaan tappaneen pennut ja klaani uskoo häntä. Keltahammas karkotetaan ja kun hän vaeltaa yksin, hän ajattelee, että olisi voinut pelastaa pennut.

Soturikissat

Villiin luontoon

Minttupentua ei ole mainittu nimellä, kun Keltahammas kertoo Tulitassulle kuinka hän sai syyt niskoilleen kahden pennun kuolemasta, jotka Rikkotähti tappoi koulutuksessaan. Tämän seurauksena Keltahammas karkotetaan Varjoklaanista.
Myöhemmin kun Keltahammas on vastakkain Rikkotähteä, hän kysyy häneltä ansaitsivatko Kirkaskukan pennut kuoleman. Rikkotähti myöntää, että pennut kuolivat hänen kynsissään ja Kirkaskukka on surun murtama kuullessaan, mutta Rikkotähti vain ohittaa hänet.

Triviaa

  • On hieman epäselvää, kuinka Kehäkukkapentu ja Minttupentu kuolivat, sillä kirjassa Villiin luontoon heidät tappaa Rikkotähti, vaikka kirjassa Keltahampaan salaisuus kettu tappaa heidät.

Perhe ja suku

Emo:

Kirkaskukka: Kuollut, Pimeyden metsän jäsen

Isä:

Saniaisjalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Pähkinäviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Pihlajamarja: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Keltahammas: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kehäkukkapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 459
  2. Keltahampaan salaisuus, sivu 459

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki