FANDOM

Metsän alueet (tiedetään myös nimellä "Vanha metsä") on alue, johon sijoittuu ensimmäinen Soturikissat-sarja sekä Uuden profetian kolme ensimmäistä kirjaa. Se on laaja alue ja maastoltaan vaihtelevaa. Se antoi kodin viidelle (myöhemmin neljälle) klaanille, jotka esiintyvät Soturikissat-sarjassa.

Sijainti

Tulossa pian

Historia

Tulossa pian

Kartta

Kartta

Vanhametsä

Klaanien alueet

Myrskyklaani

Myrskyklaanin reviiri on metsän kaakkoisin osa. Se on pääasiassa rehevää metsää. Myrskyklaanin leiri sijaitsee piikkisten karhunvatukkapuskien ympäröimässä hiekkaisessa notkossa, joka oli kauan sitten joenuoma.
Myrskyklaanin reviirin maamerkkejä:
  • Leirin lähellä on pieni puro, joka virtaa Myrskyklaanin reviirin läpi.
  • Lähellä leiriä on hiekkakuoppa, jossa oppilaat harjoittelevat taistelua.
  • Länteen leiristä katsottuna on Pöllöpuu, jossa asusti aina pöllöjä.
  • Itään leiristä katsottuna ovat Käärmekivet, joka on aukea alue, jossa on runsaasti saalista ja aluskasvillisuutta, mutta siellä asuvat kyykäärmeet voivat tappaa kissan.
  • Käärmekivien vieressä on Suuri vuorivaahtera, suuri puu, jossa oppilaat opettelevat kiipeämistä.
  • Jokiklaanin vastaisella rajalla sijaitsevat Aurinkokivet, joista on kauan käyty taistelua Jokiklaanin kanssa. Kivet ovat sileitä, sijaitsevat röykkiössä ja aurinko lämmittää niitä, jolloin kivet ovat mukavan lämpimiä. Lisäksi Aurinkokiviltä löytyy riistaa.

Varjoklaani

Varjoklaanin reviiri on metsän koillisin osa. Se on pääosin rämeistä ja kosteaa maata, jossa ei ole paljoa puita. Sen eteläistä rajaa pitkin kulkee Ukkospolku, jonka alitse kulkee tunneli, joka johtaa Myrskyklaanin reviirille. Heidän leirinsä on mutaisessa kuopassa, jota ympäröi karhunvatukkapöheikkö.
Varjoklaanin reviirin maamerkkejä:
  • Eteleässä, leiristä katsottuna, on Palanut vuorivaahtera, vanha puu, johon iski salama kauan aikaa sitten. Varjoklaanin oppilaat oppivat sen luona metsästämään yöllä ja hiljaista vaanimista.
  • Lännessä, leiristä katsottuna, on Haaskala, kaksijalkojen kaatopaikka, joka on tautien ja rottien koti. Se tarjoaa Varjoklaanille ruokaa lehtikatona.
  • Lounaassa, leiristä katsottuna, on kaksi kaksijalkojen tunnelia, jotka kulkevat ukkospolkujen alitse. Toinen niistä johtaa Nelipuulle: kaummas länteen, ja toinen johtaa Tuuliklaanin reviirille.

Jokiklaani

Jokiklaanilla on metsän lounaisin osa reviirinään joen oikealla puolella. Heidän reviirinsä on pääosin aukeaa tasankoa, ja heidän leirinsa on isolla, kuivalla saarella, jonka ympärillä on kaisloja, jonka pystyy tavoittamaan vain uimalla (kuitenkaan sellaista saarta ei näy kartalla).
Jokiklaanin reviirin maamerkkejä:
  • Joki, klaanin saaliin lähde. 

Tuuliklaani

Tuuliklaanin reviirin maamerkkejä:

Taivasklaani

Taivasklaani asui lehtimetsäalueella reviirin kaakkoisimmassa ja kaukaisimmassa osassa. Heidän reviirinsä tuhottiin kauan aikaa sitten, mutta siitä ajasta on vain vähän tietoa. Heidän leirinsä oli kuopassa, mutta nykyään sen paikalla on kaksijalan pesä, jossa kotikisu Sotta asuu.

Muut alueet

Nelipuu

Nelipuu on neljän suuren tammen rykelmä. Puiden keskellä on suuri kivi, jota kissat kutsuvat Puhujankiveksi. Sen päältä klaanipäälliköt kertovat uutisia kokoontumisessa. Nelipuu ei kuulu kenenkään klaanin reviirille ja se on vapaata aluetta kenelle tahansa.

Korkokivet

Korkokivet on hylätty louhos luoteisosassa. Se on helposti nähtävissä oleva maamerkki. Tunneli johtaa Kuukiven luokse, jonka avulla parantajat ja päälliköt kommunikoivat Tähtiklaanin kanssa. Korkokivet eivät myöskään kuulu minkään klaanin reviirille ja on vapaata aluetta, kuten Nelipuukin.

Kaksijalkala

Alkaa luonnollisesti kaksijalkojen asutuksesta. Kaksijalkala sijaitsee osittain Taivasklaanin vanhalla reviirillä.

Korkeamännyt

Itään kaksijalkalasta sijaitsee Korkeamännyt. Siellä kasvaa korkeita mäntyjä. Keskellä Korkeamäntyjä sijaitsee Puusilpomo.

Ohran tila

Metsän läntisessä osassa on Ohran tila. Siellä asuu Ohran ja Korppitassun lisäksi lehmiä, lampaita ja koiria.

Triviaa

  • Vanha metsä perustuu oikeaan paikkaan, nimeltään New Forest, joka sijaitsee Etelä-Englannissa.

Lähteet ja sitaatit

Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki