FANDOM

Kulkukissa[1][2] (engl. Rogue), tunnetaan myös nimillä häirikkökissa[3] ja luopio[4], on yleensä vihamielinen, klaanien ulkopuolinen kissa, joka ei asu kaksijalkojen luona, klaanissa tai heimossa.

Määrittely

  • Ensimmäisessä saagassa ja Secrets of the Clansissa luopioilla tarkoitettiin pelkästään klaanista häädettyjä kissoja.
  • Useassa kirjassa ensimmäisen saagan jälkeen kulkukissa tarkoittaa sitä, että kissa on päättänyt asua yksin ilman klaania tai kaksijalkoja.
  • Jotkut kirjat, kuten Tulitähden tehtävä, kutsuu kaikkia yksinään asuvia kissoja kulkukissoiksi, vaikka he eivät ole vihamielisiä ja muistuttavat enemminkin erakoita.

Kuvailu

Klaanien näkökulmassa kulkukissat ollaan yleensä kuvailtu itsekkäinä ja vihamielisinä. He eivät kunnioita soturilakia tai kissoja, jotka noudattavat sitä. Kissat, jotka karkotetaan klaanistaan, ryhtyvät yleensä kulkukissoiksi. Joskus kulkukissat tunkeilevat ja varastavat tuoresaalista klaanin alueelta, mutta partio saattaa huomata kulkukissan ja jahdata se rajan ulkopuolelle. Kulkukissat voivat olla hyvin väkivaltaisia eivätkä epäröi tappaa vanhusta tai pentua, joskus he tappavat ilman syytä. Kulkukissat ovat myös hylänneet pentuja.
Kaikki kulkukissat eivät ole vihamielisiä.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

  1. Tulitähden tehtävä, sivu 23
  2. Karkotus, sivu 92
  3. Tuli ja jää, sivu 233
  4. Tuli ja jää, sivu 250
Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatSlash's GroupDarktail's GroupThe Kin

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki