FANDOM

Olet uhrannut paljon. Ja klaanimme kulkee nyt turvallisempaa polkua. Tällä hengellä annan sinulle ylpeyttä, jotta tiedät oman arvosi ja klaanisi arvon. Kiitos kun kasvatit Valkomyrskyn. Sinut on valittu aikoja sitten, eikä Tähtiklaani ole koskaan katunut valintaansa.

— Lumiturkki Siniturkin viimeisen hengen jälkeen.[1]

Lumiturkki (engl. Snowfur) on pehmeä[6]- ja paksuturkkinen, pörröinen, lumenvalkoinen naaras,[7] jolla on harmaat korvannipukat,[8] pitkät jalat[9] ja kirkkaat taivaansiniset silmät.[10]

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Sinitähden tarina

Lumipentu syntyy Kuukukalle. Hän on avannut silmänsä ennen Sinipentua.
Siniturkkia ärsyttää kuinka Lumiturkki on kiintynyt Ohdakekynteen. Myöhemmin Lumiturkki kertoo Siniturkille odottavansa pentuja. Siniturkki on pettynyt kun Lumiturkki joutuisi viettämään aikaansa pentutarhassa. Siniturkki yrittää kuitenkin olla ylpeä siskonsa puolesta.
Lumiturkki synnyttää Valkopennun. Ohdakekynsi on Valkopennun isä.
Kun Valkopentu on vanhempi ja pärjää muiden pentujen kanssa, Siniturkki ehdottaa Lumiturkkia tulemaan hänen kanssaan metsälle. Siskokset muistelevat vanhoja ja Lumiturkki miettii aikooko Jokiklaani hyökätä uudestaan. Siniturkki mainitsee Tammisydämen, Vääräleuan veljen ja Lumiturkki rupeaa ihmettelemään miksi Siniturkki tuntuu puolustelevan jokiklaanilaista. Lumiturkki puhuu Rastaskarvasta ja ihmettelee miksi Siniturkki käyttäytyy kuin ei huomaisi häntä. Siniturkki sanoo, ettei halua kumppania ja jäädä pentutarhaan ja tästä Lumiturkki pahoittaa mielensä ja lähtee tiehensä.
Pian Siniturkki löytää Lumiturkin pysähtyneenä ja katsomassa varjoklaanilaisia jotka ovat ylittäneet Myrskyklaanin rajan. Lumiturkki tuntuu unohtaneensa riidan ja sisarukset kuulevat kuinka varjoklaanilaiset suunnittelevat metsästävänsä. Siniturkki ja Lumiturkki häätävät heidät ja Lumiturkki lähtee jahtaamaan varjoklaanilaisia, mutta hän ei huomaa ohi kiitävää hirviötä ja hän kuolee. Kyyhammas, Kirjohäntä, Tuulispää ja Rastaskarva sattuvat olemaan juuri lähellä ja tulevat auttamaan.
Siniturkki haluaa kertoa Valkopennulle Lumiturkin kuolemasta joka ei ole helppoa. Siniturkki kertoo, ettei Lumiturkki tule enää koskaan takaisin ja että hän on nyt Tähtiklaanissa. Valkopentu ei ymmärrä heti ja luulee ettei hänen emonsa tykkää hänestä enää. Kun Valkopentu kuulee Siniturkilta pian, että Lumiturkki on kuollut, Valkopentu on apea ja surullinen. Punarintasiipi tarjoutuu hoitamaan Valkopentua, mutta Valkopentu tahtoo emonsa lämpöä ja suojaa. Valkopentu syöksyy elottoman Lumiturkin ruumiin viereen. Pian Ohdakekynsi tulee Siniturkin luo syyttämään häntä Lumiturkin kuolemasta.
Siniturkki näkee unen. Unessa hän näkee suuren vesipyörteen, jossa hän huomaa Lumiturkin. Siniturkki yrittää pelastaa Lumiturkin, mutta Lumiturkki sinkoutuu päin kiveä ja huutaa, että Siniturkin pitää pelastaa Valkopentu. Sitten Siniturkki näkee Valkopennun ja pelastaa hänet.
Kun Sammalpentu kuolee, Siniturkki kuulee Lumiturkin äänen. Hän lupaa pitää pennusta huolta Tähtiklaanissa.
Kun Siniturkki saa yhdeksän henkeään, Lumiturkki antaa viimeisen, ylpeyden hengen.

Taivasklaanin kohtalo

Lumiturkki nähdään Lehtitähden unessa siskonsa Sinitähden ja poikansa Valkomyrskyn kanssa.

Tähtien enne

Kuun merkki

The Last Hope

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

The Ultimate Guide

Novellit

Pinestar's Choice

Spottedleaf's Heart

Triviaa

Perimä

Kiinnostavaa tietoa

Perhe ja suku

Emo:

Kuukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Myrskyhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen[11]

Sisko:

Sinitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Ohdakekynsi (ennen): Kuollut, Synkän Metsän jäsen

Poika:

Valkomyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Setä:

Hanhisulka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskontyttäret:

Sammalpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Usvatähti: Elossa (kirjassa Tigerheart's Shadow)

Siskonpoika:

Kiviturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojanpojat:

Nokiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tihkuviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojantytär:

Ratamohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Sinitähden tarina, sivu 491-492
  2. Sinitähden tarina, hahmolista
  3. Sinitähden tarina, sivu 65
  4. Sinitähden tarina, sivu 214
  5. Sinitähden tarina,sivu 317
  6. Sinitähden tarina, sivu 218
  7. Sinitähden tarina, hahmolista
  8. Sinitähden tarina, sivu 17
  9. Sinitähden tarina, sivu 70
  10. Sinitähden tarina, sivu 71
  11. Vickyn Facebook sivu