FANDOM

Eipä kestä.

— Lumipentu vastaten Tulisydämelle ja Tuhkamarjalle.[1]

Lumipentu (engl. Snowkit) on pieni ja tukeva valkoinen kuuro kolli, jolla on siniset silmät.

Soturikissat

Myrsky nousee

Lumipentu on Pilkkuhännän viimeinen pentu. Kun tuli on levinnyt Myrskyklaanin leiriin, Tulisydän pyytää Valkomyrskyä kantamaan Lumipentua. Lumipentua ei mainita kirjassa nimellään.

Vaarallinen polku

Lumipentu on emonsa kanssa pentutarhassa. Saniaisturkki kertoo Tulisydämelle, että on tarkkailut Lumipentua ja toteaa, että tämä ei käyttäydy kuin muut pennut. Saniaisturkki kertoo myös, että haluaisi olla Lumipennun mestari kun tästä tulisi oppilas. Tulisydän on samaa mieltä ja ajattelee kertoa Tuhkamarjalle asiasta ja pyytää tätä tutkia Lumipentua tarkemmin.
Tuhkamarja käy vierailemassa pentutarhassa ja katsoo kun Lumipentu leikkii muiden pentujen kanssa lyhyesti. Vatukkapentu tuuppaa Lumipennun maahan ja tämä vingahtaa eikä yritä puolustaa itseään. Tulisydän huomauttaa Vatukkapennulle ja Kultakukka pyytää Vatukkapentua sanomaan anteeksi. Keltapentu valittaa ettei Lumipentu ole kivaa leikkiseuraa.
Tuhkamarja kertoo haluavansa testata Lumipentua. Kun Pilkkuhäntä antaa luvan vastahakoisesti, Tuhkamarja menee muutaman askeleen Lumipennusta ja kutsuu tätä nimellä. Lumipentu ei reagoi tähän. Pilkkuhäntä kutsuu pentuaan hännällään ja Lumipentu kävelee emonsa luokse. Sitten Tuhkamarja käskee Tulisydäntä menemään Lumipennun taakse ja kutsumaan tätä. Lumipentu ei vieläkään reagoi, kunnes Pilkkuhäntä tökkäisee pentuaan Tulisydämen suuntaan. Tuhkamarja kertoo Lumipennun olevan kuuro. Pilkkuhäntä kertoo tietäneensä tämän, koska on Lumipennun emo. Pilkkuhäntä kommentoi, että se on yleistä valkoisilla kissoilla, joilla on siniset silmät. Kirjohäntä kertoo, että hänellä oli pentu, jolla oli valkoinen turkki, siniset silmät ja oli kuuro. Pilkkuhäntä ei halua uskoa sitä, että Lumipennusta ei voisi tulla soturia.
Kun Tulisydän on puhumassa Sinitähdelle, hän kuulee kirkaisun. Haukka on syöksymäisillään kuuron pennun kimppuun ja saa otteen tästä. Pilkkuhäntä yrittää turhaan estää haukkaa ja lintu vie ulisevan pennun mukanaan. Nopsatassu ja Saniaisturkki yrittävät seurata haukkaa tuloksetta.

Triviaa

  • Lumipentu kuoli antaakseen Pilkkuhännälle syyn siirtyä klaaninvanhimmaksi.
  • Lumipennusta ollaan levitetty "faktaa", että haukka olisi pudottanut tämän sekä selvinnyt elossa ja tästä olisi tullut Snowy-niminen kotikisu, mutta Vicky Holmes vahvisti ettei tämä ollut totta.
  • Warriors-sivun sukupuussa hänet on laitettu Pikkukorvan pojaksi, mutta tämä sukupuu ei kuulu kanoniin.

Perhe ja suku

Emo:

Pilkkuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Mistlekit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuoli:

Leijonamieli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskopuoli:

Kultakukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Isoäiti:

Harepounce: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Täti:

Yksisilmä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Serkut:

Vinhatuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Hiiriturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Pilkkuhäntä: "Tätä pentua ei kettu vie! Osaan pitää hänestä huolta."
Sinitähti: "En epäile sitä mutta pelkäänpä, että hänestä ei voi koskaan tulla soturia."
Pilkkuhäntä: "Miksei voi? Hänessä ei ole mitään muuta vikaa. Hän on reipas ja vahva pentu. Hänellä ei ole vaikeuksia ymmärtää käskyjä, kunhan vain joku viittoo ne hänelle."
—Sinitähti ja Pilkkuhäntä Lumipennusta. Vaarallinen polku, sivu 84

Lähteet ja sitaatit

  1. Vaarallinen polku, sivu 84

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki