FANDOM

Lumikkoturkki (engl. Weaselfur) on hoikka[2] kellanpunainen kolli, jolla on valkeat tassut.[3]

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Uusi profetia

Aamunkoi

Lumikkotassu on Tuuliklaanin oppilas. Hänen mestarinsa on Seittijalka.
Suuren taivalluksen aikana Lumikkotassu jähmettyy notkon reunalle kun Savutassu putoaa. Myrskyturkki rohkaisee oppilasta, joka lopulta hyppää.
Myöhemmin vuorilla kun heille opetetaan metsästämistä, Lumikkotassu kysyy mikä saalis on niin tyhmä että tulee, jos he odottavat.

Tähtiyö

Kun kissat ovat kotiutuneet uusille reviireille, Lumikkotassu nähdään rajapartiossa Seittijalan ja Mutakynnen kanssa. He löytävät Lehtitassun rajalta, jolla on asiaa Kaarnakasvolle. Lehtitassu päästetään leiriin ja Lumikkotassu lähetetään hakemaan Kaarnakasvoa, joka on keräämässä yrttejä.

Iltahämärä

Lumikkotassu nähdään partiossa Seittijalan, Varissulan ja Valkohännän kanssa. He tapaavat Myrskyklaanin partion, joka kysyy onko Yksiviiksi saanut yhdeksän henkeään.
Seuraavassa kokoontumisessa Yksitähti mainitsee, että Lumikkotassusta tuli soturi, Lumikkoturkki, yhdessä Pöllöviiksen kanssa.

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Näkö

Haukkatassu lähtee yhdessä Lumikkoturkin kanssa Myrskyklaaniin pyytämään kissanminttua. Lehtilampi sanoo, ettei heilläkään ole ylimääräistä, mutta ehdottaa että Perhonsiivellä, Jokiklaanin parantajalla, saattaa olla. Yhdessä Lehtilammen, Vatukkakynnen ja Okakynnen kanssa, Haukkatassu ja Lumikkoturkki menevät Jokiklaaniin, jossa Perhonsiipi antaa heille runsaasti kissanminttua.

Pimeyden joki

Rajakahakassa Lumikkoturkki nähdään hyökkäävän Puron kimppuun. Hän onnistuu kaatamaan naaraan maahan, mutta Tomuturkki tulee auttamaan. Myöhemmin hänet nähdään taistelemassa Saarniturkkia vastaan, mutta myrskyklaanilainen saa hänet painettua maahan ja ajamaan hänet takaisin leiriinsä.

Karkotus

Lumikkoturkki ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Pimennys

Lumikkoturkki on yksi kissoista, jotka hyökkäävät Vatukkakynnen]partion kimppuun lähellä vanhaa kaksijalanpesää. Sekä hän että Hiillosjalka hyökkäävät Paatsamatassun, Hiiriviiksen ja Saniaisturkin kimppuun. Yhdessä taistellessaan, myrskyklaanilaiset onnistuvat painamaan Lumikkoturkin maahan ja ajamaan hänet pois.
Myöhemmin Kanervatassu paljastaa Leijonatassulle, että Sarapentu oli ylpeillyt maanalaisista tunneleista Lumikkoturkille. Se auttoi yllätyshyökkäykseen Myrskyklaania vastaan.

Pitkät varjot

Auringonnousu

Lumikkoturkki on partiossa Pöllöviiksen ja Piikkihernehännän kanssa, kun he löytävät Leijonaroihun rajalta. Leijonaroihu ylittää virran ja jättää huomioimatta tuuliklaanilaisten vihaiset kommentit käskiessään hakea Varissulka.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Kokoontumisessa Yksitähti käskee Lumikkoturkin katsomaan, näkyykö Jokiklaania. Lumikkoturkki vastaa, että partio on tulossa suoraan järven poikki.

Etäiset kaiut

Kyyhkytassu ja Murattitassu hiipivät Tuuliklaaniin katsomaan, että Saraviiksi on kunnossa koiran hyökkäyksen jälkeen. Kuitenkin Lumikkoturkki kuulee ääniä ja löytää myrskyklaanilaiset. Hän kysyy väsyneesti Saraviikseltä, eikö hän ollut aiheuttanut tarpeeksi vaivaa jouduttuaan koiran kanssa ongelmiin. Hän ilmoittaa klaanille tunkeilijoista, jonka jälkeen Lumikkoturkki kysyy Saraviikseltä miksei hän herättänyt klaania. Murattitassu yrittää puolustautua, mutta tuuliklaanilainen vaatii olemaan hiljaa.

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

The Last Hope

Novellit

Leafpool's Wish

Lumikkoturkki ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Dovewing's Silence

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Aamunkoi, hahmolista
  2. Etäiset kaiut, sivu 73
  3. Auringonlasku, hahmolista