FANDOM

Olette tervetulleita tänne. Toiset klaanit olisivat tuhonneet meidät viime taistelussa, jos klaaninne ei olisi rientänyt apuun. Nyt ne pysyvät varmasti loitolla. Ne tietävät, että ovat tekemisissä Myrskyklaanin kanssa.

— Lovikorva Tulisydämelle ja Harmaaraidalle.[1]

Lovikorva (engl. Tornear) on jäntevä, notkea, harmaa raidallinen kolli.

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Lovikorva ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Bramblestar's Storm

Kun Suuressa taistelussa kuolleet kissat ilmestyvät Tähtiklaanin kissojen ja Bramblestarin eteen, Lovikorva on yksi heistä.

Soturikissat

Tuli ja jää

Lovikorva ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin. Hänen oppilaansa on Vinhatassu.

Salaisuuksien metsä

Lovikorva on partiossa Jalkapuolen ja oppilaansa Vinhatassun kanssa, kun he löytävät Tulisydämen ja Harmaaraidan Tuuliklaanin reviiriltä. Lovikorva kertoo heille, että he ovat tervetulleita Tuuliklaanin reviirille ja kiittää vielä siitä, että Myrskyklaani auttoi Tuuliklaania kun Varjoklaani ja Jokiklaani hyökkäsivät.

Myrsky nousee

Lovikorvan oppilas on nyt soturi, Vinhapuro. Hänellä on uusi oppilas, Keltatassu.
Lovikorva on partiossa Mutakynnen ja Seittitassun kanssa, kun he löytävät Sinitähden ja Tulisydämen reviiriltään. Kaikki ystävällisyys on poissa, kun Tuuliklaani sai tietää Myrskyklaanin pitävän suojissaan Rikkohäntää. Lovikorva on valmis taistelemaan myrskyklaanilaisia vastaan, mutta Mutakynsi estää häntä. Partio kieltäytyy päästämästä Sinitähteä Kuukivelle ja myrskyklaanilaiset palaavat takaisin.

Vaarallinen polku

Lovikorva ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin. Hänen oppilaasta on tullut nyt soturi, Keltaturkki.

Pimeyden hetki

Kun Tulisydän ja Tuhkamarja matkaavat Kuukivelle, he törmäävät partioon, jota Lovikorva johtaa. Partiossa ovat mukana Mutakynsi ja joku oppilas. Lovikorva ei ole enää niin vihamielinen ja kysyy varovaisesti, mitä he Tuuliklaanin alueella tekevät. Hän sallii myrskyklaanilaisten jatkaa matkaa, kun kuulee Sinitähden kuolleen. Lovikorva sanoo Tulisydämelle, että vaikka hän on nuori, se tekisi hänestä hyvän päällikön.
Seuraavassa kokoontumisessa Pitkätähti mainitsee Tulitähdelle, että Lovikorva kertoi hänelle Sinitähdestä.
Taistelussa Veriklaania vastaan Lovikorva haavoittuu. Hänet nähdään makaamassa liikkumattomana maassa, mutta hän selviää.

Uusi profetia

Keskiyö

Kuunnousu

Lovikorva, Mutakynsi ja nimetön raidallinen kissa löytävät Lehtitassun ja Ratamohännän luvatta reviiriltään. Lehtitassu yrittää selittää, mutta Lovikorva uskoo heidän tulleen vakoilemaan ja hyökkää Lehtitassun kimppuun. Naaras onnistuu väistämään ja lähtee juoksemaan kohti omaa reviiriä. Tuuliklaanilaiset lähtevät takaa-ajoon ja kissat juoksevat Jokiklaanin alueelle. Siellä Perhonsiipi auttaa ja hätistää Mutakynnen tiehensä. Ratamohäntä päästää Lovikorvan menemään.
Metsästäessään Lovikorva ja Mutakynsi näkevät Tulitähden ja Myrskyklaanin kissoja Tuuliklaanin alueella. He juoksevat varoittamaan Pitkätähteä.

Aamunkoi

Tähtiyö

Lovikorva saa Pöllötassun uudeksi oppilakseen.

Iltahämärä

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Näkö

Lovikorva saa oppilaakseen Jänistassun.

Pimeyden joki

Karkotus

Pimennys

Pitkät varjot

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

The Last Hope

Klaanien kirjat

Battles of the Clans

Lyhyttarinat

Ultimate Leader Election: Firestar

Novellit

Tigerclaw's Fury

Lovikorva ei varsinaisesti esiinny tässä novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Leafpool's Wish

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kate on sanonut, että hän on aina kuvitellut Lovikorvan oikean korvan olevan revitty.
  • Lovikorvan revitty korva parantui Tähtiklaanissa.

Perhe ja suku

Emo:

Ruiskorsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Päästäiskynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Mutakynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

"Pitkätähti kuollut! Hänestä tuli päällikkö jo ennen kuin minä synnyin. Mitä Tuuliklaanille käy ilman häntä?"
—Lovikorva Pitkätähden kuoleman jälkeen. Tähtiyö, page 119

Lähteet ja sitaatit

  1. Salaisuuksien metsä, sivu 35