FANDOM

Tulitähti.jpg

Tulitähti saa Tähtiklaanilta merkin.

Leijonaklaani (engl. LionClan) oli Tulitähden ja Pitkätähden päätöksessä tehty liittoutuma Tuuliklaanille ja Myrskyklaanille taistelemaan Tiikeriklaania (Jokiklaani ja Varjoklaani) vastaan. Myöhemmin siitä tuli kuitenkin neljän eri klaanin väliaikainen liittoutuma, kun Jokiklaani ja Varjoklaani liittyivät ja kissat lähtivät taisteluun Veriklaania vastaan ja yhdistyivät voittaakseen sen. Heidän johtajansa oli Myrskyklaanin päällikkö, Tulitähti.

Muuta tietoa

  • Heidän päällikkönsä oli Tulitähti.
  • Tulitähti tiesi, että hänen täytyisi tehdä Leijonaklaani, kun Tähtiklaani lähetti hänelle merkin veden heijastukseen.
  • He olivat hyvin alakynnessä Veriklaania vastaan taistelussa, mutta kun Tulitähti tappoi Ruoskan, Veriklaani luovutti ja pakeni takaisin Kaksijalkalaan.
  • Leijonaklaani jakaantui taas neljäksi klaaniksi niin kuin ennen oli ollut.

Historia

Soturikissat

Pimeyden hetki

Nykyaikaisen Leijonaklaani muodostettiin Myrskyklaanista ja Tuuliklaanista sen jälkeen kun Tiikeritähti johti Tiikeriklaania, joka koostui Varjoklaanista ja Jokiklaanista ja hyökkäsi Tuuliklaaniin. Myrskyklaani tulee auttamaan, mutta liian myöhään. Tiikeritähti oli tappanut Takiaistassun, joka oli Tuuliklaanin oppilas. Tulitähti ja Pitkätähti muodostavat liittoutuman, Leijonaklaanin ja ovat valmiita kohtaamaan Tiikeriklaanin.
Nelipuulla Leijonaklaani ja Tiikeriklaani ovat kokoontuneet ja Tiikeritähti on tuonut mukanaan Veriklaanin Kaksijalkalasta. Kuitenkin Veriklaanin päällikkö tappaa Tiikeritähden ja tahtoo nyt vallata metsän. Hän antaa klaaneille kolme päivää aikaa paeta tai heidät häädetään.
Tulitähti tarvitsee nyt enemmän sotureita, joten hän menee Jokiklaanin alueelle, jossa Tiikeriklaani on. Tulitähti yrittää saada heidät liittymään Leijonaklaaniin ja yhdessä he taistelisivat Veriklaania vastaan. Leoparditähti ja Mustajalka päättävät liittää Jokiklaanin ja Varjoklaanin Leijonaklaaniin. Mustajalka vastustaa ensiksi, mutta Leoparditähti puhuu hänelle ja muille sotureille ja he suostuvat. Mustaraita vastustaa ajatusta Veriklaania vastaan taistelusta ja jättää leirin haukkuen heitä tyhmiksi. Mustaraita taistelee Veriklaanin puolella Rosohampaan kanssa, joka oli pettänyt Varjoklaania.
Yhdistyneet klaanit ovat koulutettuja ja valmiita taistelemaan Veriklaania vastaan. Leijonaklaani menee Nelipuulle, jossa se tapaa Veriklaanin. Taistelu on julma ja monia kuolee. Tulitähtikin menettää yhden elämän, mutta hän tappaa Veriklaanin päällikön Ruoskan. Veriklaani perääntyy ja Leijonaklaani jakaantuu neljäksi klaaniksi.

Merkittävät asemat

Päällikkö

Nimi Aloitti Lopetti
Tulitähti Pimeyden hetki Pimeyden hetki

Lähteet ja sitaatit

Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatSlash's GroupDarktail's GroupThe Kin

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki