FANDOM

Kurnumaha (engl. Loudbelly) on tummanruskea kolli[5], jolla on meripihkanväriset silmät.

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Kurnupentu syntyy sisaruksiensa, Sarapennun ja Ruokopennun, kanssa Saukkotäplälle ja Puuturkille. Kurnupentu ja tämän sisarukset ovat varsin leikkisä ryhmä ja heidät nähdään usein leikkimässä leikkejään leirissä.
Kun Kurnupennusta tulee oppilas, Kurnutassu, hän saa mestarikseen Tammisydämen.
Kurnutassu on valmis oppimaan taisteluliikkeitä, jotta Jokiklaani voisi taas voittaa Aurinkokivet takaisin Myrskyklaanilta. Kurnutassu, kuunnellessaan mestareiden puhelua, rupeaa repimään ruohoa maasta ja kysyy aikovatko he harjoitella taisteluliikkeitä. Kurnutassu katselee sisarustensa kiipeämistä puuhun ja kun hänen vuoronsa tulee, Kurnutassu koittaa vastustella. Kurnutassu sanoo olevansa Jokiklaanin kissa, joka ui eikä kiipeä. Tammisydän koittaa suostutella Kurnutassua ja tottelee vasta kun Vääräleuka sanoo koiran tulevan.
Kurnutassusta tulee myöhemmin soturi, Kurnumaha. Kurnumaha on partiossa Haukihampaan ja Väärätähden kanssa. Haukihammas kommentoi Kurnumahan mahan kurnimisesta, johon tämä kertoo syöneensä kahden päivän aikana puolikkaan varpusen, joka vihjaa riistan olevan vähissä lehtikadon aikaan.

Soturikissat

Tuli ja jää

Kurnumahalla on oppilas, Hopeatassu.
Hän osallistuu taisteluun rotkon luona ja taistelee Tulisydäntä vastaan. Kurnumaha irrottaa otteensa Tulisydämestä, kun Tiikerikynsi tulee paikalle.

Salaisuuksien metsä

Kurnumaha ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Myrsky nousee

Vaarallinen polku

Pimeyden hetki

Uusi profetia

Keskiyö

Kurnumaha ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin. Hän on nyt klaaninvanhin.

Kuunnousu

Aamunkoi

Kurnumaha jää Jokiklaanin leiriin, sillä hän sitä mieltä että hän on liian vanha vaeltamaan. Hän jää myös valvomaan Mutaturkin ruumiille muiden klaaninvanhimpien kanssa.

Novellit

Tigerclaw's Fury

Triviaa

Perhe ja suku

Emo:

Saukkotäplä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Puuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Sarapuro: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Ruokohäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Kurnutassu: "Minähän olen Jokiklaanin kissa! Ei meidän kuulu kiivetä; meidän kuuluu uida!"
Vääräleuka: "Meidän on opittava uusia taitoja. Sinun kyntesi ovat tarpeeksi vahvat taistelemiseen. Ne kestävät kiipeilynkin."
—Kurnutassu vastustaessaan kiipeämistä Väärätähden lupaus, sivu 341
Haukihammas: "Ainakin on selvää, miksi sinun nimesi on Kurnumaha. Mahasi on kurninut siitä saakka kun lähdimme leiristä."
Kurnumaha: "Olen syönyt kahden päivän aikana puoli varpusta! Kai nyt maha vähän kurnii!"
—Haukihammas ja Kurnumaha Väärätähden lupaus, sivu 431
"Miksi kaikki kuopat ja kolot osuvat minun kohdalleni?"
—Kurnumaha Väärätähdelle ja Haukihampaalle Väärätähden lupaus, page 432
"Tämä on viimeinen kerta, kun astutte Jokiklaanin reviirille!"
—Kurnumaha Tulisydämelle Tuli ja jää, page 83

Lähteet ja sitaatit

  1. Väärätähden lupaus, sivu 253
  2. Väärätähden lupaus, sivu 328
  3. Väärätähden lupaus, sivu 396
  4. Keskiyö, hahmolista
  5. Tuli ja jää, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki