FANDOM

Kuoriaisnenä (engl. Beetlenose) on leveälapainen[5] musta kolli[6], jolla on keltaiset silmät.

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Esinäytöksessä Kuoriaispentu takertuu emoonsa Kaiku-usvaan välttääkseen tulvaveden. Myöhemmin Kuoriaispentu ja hänen sisaruksensa seuraavat emoaan ulos klaaninvanhimpien pesästä.
Kuoriaispentu kiusaa Myrskypentua kun tämä tippuu veteen. Myyräpentu kiusaa sukelluksesta ja Kuoriaispentu lisää, että se oli kuin kuningaskalastaja ja että Raetähden pitäisi muuttaa hänen nimensä Linnunaivoksi.
Myöhemmin Kuoriaispennusta tulee oppilas, Kuoriaistassu ja hän saa mestarikseen Saukkotäplän. Kun Tammipennusta tulee oppilas, Kuoriaistassu tajuaa, miksei hän saanut mestarikseen Simpukkasydäntä. Kuoriaistassu tuhahtaa, miksi Raetähti antoi hänelle Saukkotäplän. Saukkotäplä kuulee tämän ja käskee oppilaansa auttaa klaaninvanhimpia iltapäivän. Kuoriaistassu ei väitä vastaan ja lähtee klaaninvanhimpien pesälle. Vääräpentu tarjoutuu auttamaan häntä, mutta Kuoriaistassu toteaa, että hän olisi vain tiellä.
Kun Vääräpentu tulee takaisin klaaniin, Kuoriaistassun sisarukset tervehtivät häntä ja Kuoriaistassu sanoo, että hän on paksumpi kuin kotikisu. Kuoriaistassu arvelee, ettei Vääräpentu päässyt edes Tuuliklaanin reviirille, jonka jälkeen hän lähtee arviointiin. Kuoriaistassu kysyy, voisiko Tammitassu tulla myös. Hän pitää siitä, että voi kilpailla jotakuta vastaan ja että on helppo voittaa Myyratassu ja Kukkatassu.
Kun Vääräpentu vie Harmaapennun ja Pajupennun ulos, haikara hyökkää heidän kimppuunsa. Kuoriaistassu hyppää haikaran kaulaan ja yrittää vetää sitä alas. Saukkotäplä sanoo, että sen voi päästää nyt menemään ja Kuoriaistassu vastustaa, että siitä söisi ainakin kuun. Saukkotäplä vastaa, etteivät he syö haikaroita ja oppilas päästää linnun menemään. Kuoriaistassu kysyy närkästyneenä mikseivät he syö haikaroita ja Värekynsi vastaa, että jos olisit koskaan syönyt, tietäisit kyllä.
Pian Kuoriaistassusta tulee soturi, Kuoriaisnenä.

Perhe ja suku

Emo:

Kaiku-usva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Raetähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Myyräkynsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Sisko:

Kukkatomu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani:

Aurinkoahven: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tytär:

Repopentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Poika:

Ruohopentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Vickyn Facebook -sivu
  2. Väärätähden lupaus, hahmolista
  3. Väärätähden lupaus, sivu 62
  4. Väärätähden lupaus, sivu 146
  5. Väärätähden lupaus, sivu 126
  6. Väärätähden lupaus, sivu 23

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki