FANDOM

Kulkukissa[1][2] (engl. Rogue), tunnetaan myös nimillä häirikkökissa[3] ja luopio,[4] on yleensä vihamielinen, klaanien ulkopuolinen kissa, joka ei asu kaksijalkojen luona, klaanissa tai heimossa.

Määrittely

  • Ensimmäisessä saagassa ja Klaanien salaisuudet -kirjassa luopioilla tarkoitettiin pelkästään klaanista häädettyjä kissoja.
  • Useassa kirjassa ensimmäisen saagan jälkeen kulkukissa tarkoittaa sitä, että kissa on päättänyt asua yksin ilman klaania tai kaksijalkoja.
  • Jotkut kirjat, kuten Tulitähden tehtävä, kutsuu kaikkia yksinään asuvia kissoja kulkukissoiksi, vaikka he eivät ole vihamielisiä ja muistuttavat enemminkin erakoita.

Kuvailu

Klaanien näkökulmassa kulkukissat ollaan yleensä kuvailtu itsekkäinä ja vihamielisinä. He eivät kunnioita soturilakia tai kissoja, jotka noudattavat sitä. Kissat, jotka karkotetaan klaanistaan, ryhtyvät yleensä kulkukissoiksi. Joskus kulkukissat tunkeilevat ja varastavat tuoresaalista klaanin alueelta, mutta partio saattaa huomata kulkukissan ja jahdata se rajan ulkopuolelle. Kulkukissat voivat olla hyvin väkivaltaisia eivätkä epäröi tappaa vanhusta tai pentua, joskus he tappavat ilman syytä. Kulkukissat ovat myös hylänneet pentuja.
Kaikki kulkukissat eivät ole vihamielisiä.

Kulkukissat kirjoissa

Erikoisseikkailut

Moth Flight's Vision

Pitkätähden kosto

Keltahampaan salaisuus

Väärätähden lupaus

Tulitähden tehtävä

  • Tikku, Noora, Hiili ja Pätkä: ryhmä kulkukissoja, jotka Tulitähti tapaa ja joista tulee väliaikaisesti sotureita Taivasklaanissa kirjassa Taivasklaanin kohtalo.
  • Lumi: kissa jonka Tulitähti tapaa etsiessään Hiekkamyrskyä.
  • Apila: kulkukissa, joka liittyy Taivasklaaniin ja ottaa nimen Apilahäntä.
  • Taivaankajo: muinaisen Taivasklaanin viimeinen selviytyjä ja auttaa Tulitähteä ja Hiekkamyrskyä luomaan Taivasklaanin uudestaan.
  • Alaoksa ja Risu: Taivaankajon perheenjäsenet.
  • Takku: vanha kulkukissa, joka liittyy Taivasklaaniin klaaninvanhimmaksi.
  • Lehti: kulkukissa, joka liittyy Taivasklaaniin soturiksi nimeltä Lehtipilkku. Kun Tulitähti ja Hiekkamyrsky lähtevät Taivasklaanista, hänestä tulee päällikkö ja on Taivasklaanin nykyinen päällikkö, Lehtitähti.
  • Naarmu: kulkukissa, joka tapaa Tulitähden ja Hiekkamyrskyn ja liittyy Taivasklaaniin. Entinen Taivasklaanin varapäällikkö. Tunnettu nimellä Teräkynsi.
  • Laikku: kulkukissa, joka liittyy Taivasklaaniin soturiksi ja saa nimen Laikkujalka.
  • Sora: vanha kolli, joka asui kuolleessa pajupuussa.
  • Jäkälä: kulkukissa, joka tulee Taivasklaanin kokoontumiseen rotkoon, mutta ei liity klaaniin. Myöhemmin hän muuttaa mielensä ja liittyy klaaninvanhimmaksi, ottaen nimen Jäkäläturkki.

Taivasklaanin kohtalo

  • Vilppi: Tikun kilpailijakulkukissojen päällikkö.
  • Kapu, Miška, Roni ja Sipuli: Vilpin kulkukissajoukon jäseniä, jotka osallistuvat taisteluun Taivasklaania ja Tikun joukkoja vastaan.
  • Peetu: kulkukissa, joka elää Kaksijalkalassa Taivasklaanin reviirin ulkopuolella, yksi kulkukissoista jotka eivät liittyneet Vilpin joukkoihin.
  • Muskotti: kuningatar Vilpin joukoissa.
  • Puna: Tikun tytär, joka liittyy Vilpin joukkoihin kumppaninsa Ronin kanssa.
  • Päästäishammas: hermostunut kulkukissa, joka liittyy Taivasklaanin soturiksi ja ottaa nimen Päästäishammas.
  • Pääskynlento: muinaisen Taivasklaanin entinen jäsen, joka ryhtyi kulkukissaksi kun klaani ei selvinnyt enää rotkossa.

Dawn of the Clans

Thunder Rising

The First Battle

The Blazing Star

A Forest Divided

Path of Stars

The Prophecies Begin

Villiin luontoon

Tuli ja jää

  • Rikkotähti: Varjoklaanista karkotuksen jälkeen ja ennen tulemistaan Myrskyklaanin vangitsemaksi. Hänestä tulee Synkän Metsän soturi kuolemansa jälkeen.
  • Mustajalka, Järkäle ja Ruosteturkki: seuratessaan Rikkotähteä hänen karkotuksen jälkeen ja ennen uudelleenliittymistä Varjoklaaniin.
  • Arpinaama: Varjoklaanin soturi, joka seuraa Rikkotähteä hänen karkotuksen jälkeen. Hänestä tulee Synkän Metsän soturi kuolemansa jälkeen.

Salaisuuksien metsä

  • Tiikerikynsi: Myrskyklaanista karkotuksen jälkeen ja ennen tulemistaan Varjoklaanin uudeksi päälliköksi. Kun Ruoska murhaa hänet, hänestä tulee Synkän Metsän kulkukissa.

Pimeyden hetki

  • Mustaraita: karkotettu Myrskyklaanista, liittyi nykyaikaiseen Tiikeriklaaniin ja sen jälkeen uudestaan kulkukissaksi. Hänestä tulee Synkän Metsän soturi kuolemansa jälkeen.
  • Ruoska ja Ruoto ja loput Veriklaanista: suuri joukko häijyjä kissoja, jotka elivät Kaksijalkalassa.
  • Ohra: Veriklaanin entinen jäsen, hän on nykyään erakko, joka asuu ladossa Korppitassun kanssa.
  • Rosohammas: yksi Tiikeritähden luotetuimmista sotureista ja Varjoklaanin jäsen.

Uusi profetia

Keskiyö

Kolmikon mahti

Karkotus

  • Juova: kulkukissaryhmän päällikkö, joka varastaa saalista ja reviiriä Kuohuvan Veden Heimolta.
  • Piiska, Flora ja Kierre: osa Juovan kulkukissajoukosta, jotka hyökkäävät Kuohuvan Veden Heimoon.

Tähtien enne

Etäiset kaiut

  • Rähjähäntä: Synkän Metsän kulkukissa, joka kouluttaa oppilaita. Tähtiklaanin ja Synkän Metsän välisessä taistelussa Leijonaroihu tappaa hänet.
  • Lumitöyhtö: Synkän Metsän kulkukissa, joka nähdään taistelemassa Synkän Metsän oppilaita vastaan. Hän taistelee Tähtiklaania vastaan Synkän Metsän puolesta.

Yön kuiskaukset

  • Varpussulka: Synkän Metsän kulkukissa.
  • Ohdakekynsi: toinen Synkän Metsän kulkukissa. Hän kouluttaa Synkän Metsän oppilaita.

Kuun merkki

  • Muurahaiskarva: Tuuliklaanin soturi, joka harjoittelee Synkässä Metsässä ja joutuu Ohdakekynnen tappamaksi koulutusharjoituksessa Murattilampea vastaan. Kuolemansa jälkeen hän liittyy Synkän Metsän kulkukissoihin.

Unohdettu soturi

  • Maggottail: vanha Synkän Metsän kulkukissojen päällikkö.

Viimeinen toivo

  • Punapaju: Synkän Metsän harjoittelija, joka pettää klaaninsa Synkän Metsän vuoksi.
  • Viimaturkki: toinen Synkän Metsän oppilas, joka pettää klaaninsa Synkän Metsän vuoksi.

Ravenpaw's Path

Tigerstar and Sasha

The Rise of Scourge

SkyClan and the Stranger

Warriors Adventure Game

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Battles of the Clans

Warriors App

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

  1. Tulitähden tehtävä, sivu 23
  2. Karkotus, sivu 92
  3. Tuli ja jää, sivu 233
  4. Tuli ja jää, sivu 250
Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatSlash's groupDarktail's groupThe KinThe guardian cats