FANDOM

Ei siinä ole mitään hauskaa. Eilen he saivat Kotkatassun kiinni, kun tämä oli omin päin ulkona. He hyökkäsivät hänen kimppuunsa ja haavoittivat häntä. Hän onnistui raahautumaan leiriin mutta kuoli.

Keltaturkki Oravaliidolle.[1]

Kotkatassu (engl. Talonpaw) on kolli, jolla on tuntematon ulkonäkö.

Uusi profetia

Keskiyö

Kotkatassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän on Pihlajakynnen oppilas.

Kuunnousu

Kotkatassu ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Aamunkoi

Tähtiyö

Kotkatassu on partiossa Pihlajakynnen, Tammiturkin, Keltaturkin ja Setrisydämen kanssa Myrskyklaanin vastaisella rajalla, kun klaanit ovat asettuneet uusille reviireille. Yhtäkkiä Pihlajakynsi huomaa Vatukkakynnen, joka ylittää rajan. Kaksi kollia riitelevät ja Keltaturkki yrittää mennä väliin, mutta Pihlajakynsi tiuskaisee että hän puolustaa mieluummin veljeään kuin Varjoklaania.

Iltahämärä

Kotkatassu ei esiinny kirjassa, mutta Keltaturkki mainitsee Oravaliidolle, miten kaksi kotikisua, Jacques ja Susan, olivat hyökänneet Kotkatassun kimppuun ja haavoittaneet tätä. Kuolettavasti haavoittunut oppilas raahautui leiriin, jonne menehtyi. Kotkatassun mestari, Pihlajakynsi, on suuresti järkyttynyt. Hän johtaa partion Kaksijalanpesälle, mutta kotikisut luikkivat sisälle nähdessään partion. Heidän kaksijalkansa heittää jotakin klaanikissoja kohti ja Setrisydän haavoittuu.
Kun Oravaliito kuulee asiasta, hän vakuuttaa klaanitoverinsa auttamaan Varjoklaania kotikisujen kanssa. Mustatähti on epäileväinen myrskyklaanilaisia kohtaan, mutta Pihlajakynsi sanoo, että on kiitollinen kelle tahansa kissalle, joka auttaa rankaisemaan kotikisuja Kotkatassun murhasta. Vatukkakynsi huomauttaa, ettei ole parasta tappaa kotikisuja ja Pihlajakynsi vastaa, että hän haluaa kostaa Kotkatassun kuoleman.

A Vision of Shadows

River of Fire

Pihlajakynsi muistelee Kotkatassua, kun hän tajuaa tyttärentyttärensä, Sleekwhiskerin, työskentelevän Jacquesin ja Susanin kanssa saadakseen kostaa hänelle. Kun Pihlajakynsi haistaa Sleekwhiskerin, hän katkeroituu ja väittää tuntevansa kotikisut, koska he tappoivat hänen ensimmäisen oppilaansa, Kotkatassun.

Lainaukset

"Pihlajakynsi, joka oli Kotkatassun mestari, johti partion kostoretkelle. Mutta heti heidät nähdessään kotikisut luikkivat takaisin kaksijalanpesäänsä."
—Keltaturkki puhuessaan Oravaliidolle. Iltahämärä, page 177
"Setrisydän on oikeassa. Ne kotikisut tappoivat minun oppilaani. Minä ainakin toivotan tervetulleeksi kenet hyvänsä, joka auttaa minua repimään heistä sisukset ulos."
—Pihlajakynsi kun myrskyklaanilaiset ovat tulossa auttamaan. Iltahämärä, page 184
Vatukkakynsi: "Mustatähti, minusta meidän ei pitäisi tappaa niitä kotikisuja."
Pihlajakynsi: "Mitä? Ne tappoivat minun oppilaani. Minä haluan kostaa!"
—Vatukkakynsi ja Pihlajakynsi. Iltahämärä, sivu 185

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 Iltahämärä, sivu 177
  2. 2,0 2,1 2,2 Keskiyö, hahmolista