FANDOM

Kotikisu.png

Kotikisu (engl. Kittypet) on klaanikissojen termi kotikissalle, jotka asuvat Kaksijalkalassa ja joita kaksijalat hoitavat.

Kuvailu

Kotikisut ovat kissoja, jotka eivät asu metsässä vaan Kaksijalkalassa kotiväkensä luona ja heidän hoidettavina. Ulkonäöltään kotikisut ovat pulleita, joskus lihavia, sekä kylläisiä. Klaanien kissat sanovat, että he syövät kuivia ja mauttomia nappuloita, jotka näyttävät jäniksen jätöksiltä. Kotikisut eivät yleensä ole hyviä taistelemaan tai metsästämään. Jossain vaiheessa kaksijalka saattaa viedä kissansa leikkaajalle eli eläinlääkärille kastroitavaksi tai leikattavaksi. Lääkärikäynnin jälkeen kissa muuttuu laiskaksi. 

Suhde klaanikissoihin

Klaanikissojen soturilaissa on mainittu että soturin pitää hylkiä kotikissan pehmeää elämää. Tämä kohta lisättiin kuitenkin vasta silloin kun Mäntytähti lähti klaanista. Tämän jälkeen klaanikissat ovat yrittäneet vältellä kotikisuja.
Joskus kissat jättävät klaaninsa ja ryhtyvät kotikisuiksi tai toisinpäin. Kotikisu, joka aikoo aloittaa klaanielämän alussa saattaa tulla pilkatuksi ja syrjityksi, mutta silti heistä voi tulla hyviä sotureita kuten Tulitähdestäkin.
Klaanikissat joskus vertailevat kotikisuja omiin taitohinsa tai puhuvat kotikisuista pilkkaavasti:
  • "Kerran kotikisu, aina kotikisu", yleensä puhutaan kun entinen kotikisu on juuri liittynyt klaaniin eikä ymmärrä klaanielämää tai vaikuttaa epäuskolliselta jonkun mielestä.
  • "Taistelet/saalistat kuin kotikisu", jos kissa ei osaa taistella tai saalistaa hyvin.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

Kissaryhmät ja klaanit
Klaanit MyrskyklaaniTuuliklaaniVarjoklaaniJokiklaaniTaivasklaani
Liittoutumat TiikeriklaaniLeijonaklaani
Kuoleman jälkeiset paikat TähtiklaaniSynkkä MetsäIkuisen Metsästyksen Heimo
Mytologiset klaanit LeijonaklaaniTiikeriklaaniLeopardiklaani
Heimot Muinaiset kissatMuinainen heimoKuohuvan Veden Heimo
Muut ryhmät KotikisutErakotKulkukissatVeriklaaniPimeäklaaniVarhaiset uudisasukkaatPuiston kissatSlash's GroupDarktail's GroupThe Kin

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki