FANDOM

Korppitassu (engl. Ravenpaw) on pieni, hoikka[8], kiiltäväturkkinen[9], jäntevä[10], luiseva, pikimusta[11] kolli, jolla on rinnassaan pikkuruinen valkoinen läikkä[12], pitkä, ohut häntä[13], jossa on valkoinen hännänpää[14], revennyt korva ja vihreät silmät[15].

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Korppitassu nähdään kirjan lopussa Myrskyklaanin neljän nykyisen oppilaan kanssa. Hän repii lehteä eikä huomaa Tomutassua, joka hyökkää hänen häntänsä kimppuun. Musta oppilas ponkaisee kauhistuneena ilmaan. Sinitähti katsoo heitä kauempaa ja ajattelee, miten Korppitassu on ollut pelokas pennusta asti. Hän toivoo, että Korppitassu tulee saamaan rohkeutta mestariltaan, Tiikerikynneltä.

Tulitähden tehtävä

Korppitassu esiintyy kirjassa hetken, kun Tulitähti on menossa Kuukivelle ja vierailee hänen luonaan. Hän kysyy, onko Tulitähdellä ongelmia ja lyhyen epäröinnin jälkeen Tulitähti kertoo Korppitassulle oudoista unistaan. Korppitassu lohduttaa häntä sanoen, että Tähtiklaani auttaa.
Myöhemmin kun Tulitähti ja Hiekkamyrsky lähtevät matkalle kokoamaan uutta Taivasklaania, Korppitassu ja Ohra antavat heidän yöpyä navetassa.
Kun Tynkäviiksi päättää lähteä Taivasklaanista, Tulitähti sanoo ettei klaanielämä sovi jokaiselle viitaten ystäväänsä Korppitassuun.

Soturikissat

Villiin luontoon

Korppitassu on yksi kissoista, joka on mukana taistelussa Jokiklaania vastaan. Hän näkee kuinka hänen kunnianhimoinen mestarinsa, Tiikerikynsi tappaa Punahännän Aurinkokivillä käydyn taistelun jälkeen. Korppitassu säntää järkyttyneenä Myrskyklaanin leiriin ja kertoo, että Punahäntä on kuollut. Myöhemmin Tiikerikynsi kantaa Punahännän leiriin ja kertoo mitä oli tapahtunut, kertoen tietysti valheen. Korppitassu pelkää kertoa totuutta, koska ei halua Tiikerikynnen levittävän huhuja hänestä ja samalla myös pelkää ettei Sinitähti uskoisi häntä.
Hän ystävystyy Tulitassun ja Harmaatassun kanssa ja heistä tulee hänen läheisiä ystäviä. Korppitassu on kuitenkin hyvin arka ja hermostunut Tiikerikynnen seurassa. Metsästysarvioinnissa hän joutuu menemään Käärmekiville ja palaa tapetun kyykäärmeen kanssa. Kun hän palaa takaisin leiriin ja tapaa Harmaatassu sekä Tulitassun, käärme kiertyy Korppitassun kaulaan ja pelästyttää hänet.
Myöhemmin kirjassa Tulitassu ja Harmaatassu vievät Korppitassun turvaan Ohran, erakon luokse. Ohra ottaa hänet turvaan. Kun Tulitassu ja Harmaatassu palaavat, he kertovat Korppitassun kuolleen, jotta Tiikerikynsi jättäisi Korppitassun rauhaan sinne missä hän nyt on.
Tulitassu ja Harmaatassu kertovat klaanille Korppitassun kuolleen taistelussa Varjoklaanin partiota vastaan ja Myrskyklaani uskoo heidän valhetta. Sinitähti nimittää Tulitassun ja Harmaatassun sotureiksi Korppitassun kunniaksi.

Tuli ja jää

Korppitassu ja Ohra nähdään, kun Tulisydän tuo Tuuliklaanin kotiin. Tervehtimiset jälkeen Tulisydän ajattelee, kuinka paljon Korppitassu on muuttunut. Pienestä oppilaasta sileäturkkiseksi kissaksi. Tuuliklaanin kissat ovat varovaisia Korppitassua kohtaan. Korppitassu ja Ohra tarjoavat kuitenkin yösijaa navetasta ja Pitkätähti ottaa tarjouksen vastaan.
Tulisydän kertoo Sinitähdelle totuuden, että Korppitassu elää, ja Tiikerikynsi surmasi Punahännän, mutta Sinitähti toteaa että Korppitassulla on vilkas mielikuvitus. Sinitähti on kuitenkin iloinen että Korppitassu elää.

Salaisuuksien metsä

Tulisydän ja Harmaaraita kysyvät Korppitassulta Aurinkokivien taistelusta, jossa Punahäntä ja Tammisydän saivat surmansa. Korppitassu sanoo, että Tammisydämen tappoi kivivyöry eikä Punahäntä.

Myrsky nousee

Korppitassu palaa metsään kertomaan uudesta valkoisesta kotikisusta, joka on muuttanut lähelle häntä ja Ohraa. Tulisydän tunnistaa kissan Pilvitassuksi, hänen oppilaakseen. Korppitassu vie hänet kaksijalanpesälle, jossa Pilvitassua pidetään. Hän myös auttaa houkuttelemaan koiran pois.

Vaarallinen polku

Korppitassua pyydetään viestintuojaksi Tuuliklaanin ja Myrskyklaanin välillä. Hän saapuu Myrskyklaanin leiriin puhumaan Sinitähden kanssa riistasta. Sinitähti puhuu yksikseen Korppitassun kanssa ja sanoo, että hän vie partion Nelipuulle, mutta jos sopimusta ei ole, Myrskyklaani taistelee.

Pimeyden hetki

Kun Tulitähti palaa Kuukiveltä saatuaan yhdeksän henkeään, hän ja Tuhkamarja yöpyvät Korppitassun ja Ohran luona.
Korppitassu tulee suremaan Sinitähteä Myrskyklaaniin. Tulitähti ja Harmaaraita kertovat, että he aikovat pelastaa Harmaaraidan pennut Jokiklaanista. Kun he näkevät, mitä Tiikeritähti tekee Kiviturkille, Korppitassu on kauhuissaan. Tulitähti sanoo, että hän voisi palata mutta Korppitassu kieltäytyy. Korppitasu hämää Rosohammasta esittämällä Tiikeriklaanin jäsentä. Korppitassun hämäyksen avulla he saavat pelastettua Usvajalan, Sulkatassun ja Myrskytassun.
Myöhemmin Korppitassu ja Ohra tulevat metsään kertomaan Veriklaanista. He tarjoutuvat auttamaan taistelussa Veriklaania vastaan auttaakseen klaaneja eli Leijonaklaania. Kun taistelu on ohi, Korppitassu ja Ohra palaavat kotiinsa.

Uusi profetia

Keskiyö

Vatukkakynsi käy Korppitassun ja Ohran luona kysymässä tietävätkö he jotain Auringonpesästä.
Myöhemmin kirjassa Korppitassu ja Ohra antavat matkalle lähtevien kissojen yöpyä heidän vajassa.

Aamunkoi

Korppitassu ja Ohra törmäävät klaanikissoihin kun nämä ovat matkalla Korkokiville. He antavat nälkäisille kissoille luvan asua hylätyssä pesässä. Kissat saavat pitkästä aikaa kunnon ruokaa. Tulitähti selittää Korppitassulle mitä kaksijalat tekevät metsässä ja miksi heidän pitää lähteä. Klaanikissat jatkavat matkaa aurinkohuipun aikaan ja Korppitassu lupautuu saattamaan heidät Korkokiville.
Korppitassu antaa Tulitähdelle läksiäislahjan. Tulitähti ei halua jättää toista ystäväänsä, mutta hän tietää että on pakko. Korppitassu lupaa, ettei unohda heitä koskaan ja on odottamassa heitä. Hän lupaa myös kertoa Harmaaraidalle, minne klaanitoverit menivät jos hän palaa. Sitten erakko loikki matkoihinsa.

Kolmikon mahti

Näkö

Tulitähti on huolissaan vanhassa metsässä asuvasta Korppitassusta. Harmaaraita sanoo, ettei kaksijalkojen rakentaminen ei vaikuttanut Ohran tilaan ja että Korppitassu ja Ohra ovat kunnossa.

Ravenpaw's Path

Shattered Peace

A Clan in Need

The Heart of a Warrior

Kadonnut soturi

Soturin paluu

Korppitassu esittelee Ohran Millille. Korppitassu näyttää Harmaaraidalle ja Millille suunnan mihin klaanit lähtivät ja murehtii, kun hän ei voi enää tavata ystäviään eikä klaaneja.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Korppitassun mainitaan olevan Tiikerikynnen oppilas.

Cats of the Clans

Code of the Clans

Battles of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Korppitassu ei varsinaisesti esiinny novellissa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Ravenpaw's Farewell

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Vicky Holmes kertoi Facebook-sivullaan, että Korppitassun vanhemmat ovat Pörröturkki ja Punarintasiipi, ja että Tomuturkki on hänen veljensä. Tomuturkki teki kaikkensa kieltääkseen, että Korppitassu oli hänelle sukua.
  • Vicky Holmes on myös sanonut, ettei Korppitassu saa koskaan kumppania tai pentuja.
    • Hän myöhemmin sanoi ajattelevansa Korppitassun ja Ohran sitoutuneena parina.
  • Korppitassu uskoo edelleen Tähtiklaaniin, ja hän luultavasti pääsee Tähtiklaaniin kuoltuaan. Tämä on vahvistettu kun Korppitassu nähdään Bramblestarin päällikköseremoniassa.
  • Korppitassun kerrotaan kuolevan juuri ennen The Last Hopea.
  • Cherith Baldry sanoi, että jos Korppitassusta olisi tullut soturi, hänen nimensä olisi ollut Korppisiipi (engl. Ravenwing).

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Punarintasiipi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Pörröturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Tomuturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Hallaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Juovanaama: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Velipuoli:

Pitkähäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Siskon- ja veljenpojat:

Okakynsi: Elossa (kirjassa Thunder and Shadow)
Saniaisturkki: Elossa (kirjassa Thunder and Shadow)
Saarniturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lukkikoipi: Kuollut, tuntematon paikka
Päästäistassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Koivuruska: Elossa (kirjassa Thunder and Shadow)
Kettuloikka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskon- ja veljentyttäret:

Hiekkamyrsky: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kirkassydän: Elossa (kirjassa Thunder and Shadow)
Tuhkamarja: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Lehväpilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Paatsamapentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Havupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Jääpilvi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Tuli ja jää, sivu 69
  2. Villiin luontoon, hahmolista
  3. Vickyn Facebook -sivu
  4. Sinitähden tarina, sivu 494
  5. Villiin luontoon, hahmolista
  6. Tuli ja jää, sivu 69
  7. Villiin luontoon, hahmolista
  8. Villiin luontoon, hahmolista
  9. Tuli ja jää, sivu 69
  10. Tuli ja jää, sivu 74
  11. Villiin luontoon, sivu 48
  12. Villiin luontoon, hahmolista
  13. Villiin luontoon, sivu 48
  14. Villiin luontoon, hahmolista
  15. Villiin luontoon, sivu 201