FANDOM

Kyllä minä luotan omiin kykyihini, Leijonaroihu. Pidä sinä vain huoli omistasi.

— Konnajalka Leijonaroihulle.[1]

Konnajalka (engl. Toadfoot) on tummanruskea[3] kolli, jolla on vihreät silmät[4].

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Konnajalka on listattu kissoihin, jotka menehtyivät taistelussa Synkkää Metsää vastaan.

Uusi profetia

Aamunkoi

Konnapentu on Varjoklaanin pentu. Hänen sisaruksiaan ovat Suopentu ja Omenapentu. Pennut vaeltavat uuteen kotiin ja matkalla ystävystyvät Koivupennun kanssa.

Tähtiyö

Kun klaanit ovat löytäneet klaaneille sopivat leirit, Konnapentu sisaruksineen hyvästelee suruissaan Koivupennun. Konnapentu on pennuista surullisin.

Kolmikon mahti

Karkotus

Konnajalka on Ruosteturkin ja Murattihännän kanssa partiossa. He löytävät rajalta Vatukkakynnen ja Leijonatassun, jotka vaativat päästä puhumaan Mustatähdelle ja Keltaturkille vuorille lähtemisestä.
Leijonatassu mainitsee Konnajalalle, että Koivupentu, hänen ystävänsä pentuna, on nyt soturi, Koivuruska. Konnajalka sanoo, että sillä ei ole väliä, koska suuri taivallus on ohi.

Pimennys

Kun Paatsamatassu, Leijonatassu, Närhitassu ja Sol menevät Varjoklaanin leiriin, Konnajalka nähdään jakamassa hiirtä Murattihännän kanssa.

Pitkät varjot

Kun Leijonaroihu, Paatsamalehti, Närhitassu, Liekkitassu, Tiikeritassu ja Huomentassu väärentävät Tähtiklaanin merkin Varjoklaanin reviirillä, Konnajalka saapuu paikalle juuri ennen kuin Tiikeritassu tuo Mustatähden ja Pikkupilven. Leijonaroihu ja Liekkitassu pitävät Konnajalan maassa, jotta hän ei pilaisi merkkiä. Konnajalka lupaa, ettei kerro väärennetystä merkistä kenellekään jonka jälkeen hän palaa leiriin.

Auringonnousu

Konnajalka ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Konnajalka valitaan Tiikerisydämen kanssa etsimään ruskeita eläimiä, jotka tukkivat veden. Hän on vihamielinen, puolustaa hanakasti Varjoklaanin aluetta ja ottaa partion johtoaseman matkan alkupäässä, koska toteaa että he on hänen reviirillään. Tämä harmittaa Leijonaroihua. Kun partio saapuu kaksijalkojen viherlehtipaikalle, nuoret kaksijalat näkevät kissat ja alkavat jahtaamaan heitä. Konnajalka johtaa kahdeksan kissaa suoraan leirintäalueen läpi ja nahkapesien alta. Kun kissat pääsevät pois kaksijalkojen ulottuvilta, Konnajalka syyttää Kyyhkytassua tapahtuneesta, vaikka se oli hän, joka johdatti partion viherlehtipaikkaan.
Konnajalasta tulee skeptinen siitä, että heidän matkansa on toivoton ja että he eivät voi löytää sitä, joka tukkii virran. Valkohäntä vakuuttaa heitä jatkamaan ja Leijonaroihu ryhtyy johtamaan partiota, ennen kuin Konnajalka ehtii sanoa mitään.

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Novellit

Hollyleaf's Story

Konnajalka ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Mistystar's Omen

Perhe ja suku

Emo:

Unikonvarsi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Suopentu: Tuntematon tilanne

Sisko:

Omenaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Neljäs oppilas, sivu 207
  2. Karkotus, hahmolista
  3. Karkotus, hahmolista
  4. Vickyn Facebook-sivu

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki