FANDOM

Kokoontuminen (engl. Gathering) on klaanien välinen tapaaminen, joka pidetään yöllä täysikuun aikaan. Soturilain mukaan täysikuun aikaan vallitsee aselepo, joka kieltää taistelemasta kokoontumisessa. Metsässä kokoontumiset pidettiin Nelipuulla, kun taas järven alueilla kokoontumispaikka on saaressa.

Tarkoitus

Kokoontumisissa jokaisen klaanin päällikkö kertoo kuun aikana tapahtuneista asioista ja merkittävistä tapahtumista, kuten uusien oppilaiden, sotureiden, varapäälliköiden nimityksistä sekä eläköitymisistä, syntymistä ja kuolemista. He käyttävät myös aikaansa hyödykseen, jos tarpeellista, pyytääkseen apua toisilta klaaneilta.
Soturit käyttävät aikaansa hyödykseen ystävien tapaamiseen eri klaaneista sekä tiedon jakamiseen.
  • Päälliköt pitävät kokoontumisia jakaakseen uutisia muille klaaneille.
  • Kokoontumiset on tarkoitettu uusien kissojen tapaamiseen muttei klaanin heikkouksien ja vahvuuksien jakamiseen.
  • Täysikuun koittaessa kokoontuminen alkaa.
  • Kokoontumisen alkaessa neljän klaanin välinen aselepo alkaa. Jos sitä rikotaan, Tähtiklaani tulee peittämään täysikuun pilvillä kertoakseen tyytymättömyydestään. Tämän tapahtuessa kokoontuminen yleensä loppuu ja jokainen klaani palaa omalle reviirilleen.

Menettely

Kokoontumiset pidetään täysikuun aikaan yöllä, koska se ainoa aika jolloin kuu on kirkas ja on helppoa nähdä. Päällikkö, varapäällikkö, parantaja, useat soturit sekä oppilaat, kuningattaret ja klaaninvanhimmat osallistuvat jokaisesta klaanista. Jos päällikkö ei pysty tulemaan, varapäällikkö puhuu klaanin puolesta.
Saavutessaan kokoontumispaikalle, päällikkö istuu hänelle tarkoitettuun paikaan (esim. suuri kivi tai puun oksa) muiden päälliköiden seuraan, josta heidät pystytään helposti näkemään ja kuulemaan vaikka soturit juttelisivat keskenään väkijoukossa. Varapäälliköt istuvat päälliköiden lähellä. Katsotaan hyvin epäkohteliaaksi, jos joku muu kuin päällikkö puhuu päällikön paikalla, ellei siihen ole saanut lupaa.

Sijainti

Kokoontumiset pidetään reviirillä, joka sopii kaikille klaaneille eikä kuulu yhdellekään klaaneista.

Vanha metsä

Nelipuu

Nelipuu.

  • Kokoontumiset pidettiin Nelipuulla ennen paikan tuhoutumista. Kaiken keskellä sijaitsi Puhujankivi, jonka ympärille kaikki kissat neljästä klaanista kokoontuivat.

Järvi

Saari

Saari.

  • Kirjassa Iltahämärä kokoontuminen pidettiin lähellä Hevospaikkaa ennen kuin puu oli kaatunut ja tehnyt ylitettävän sillan saarelle.
  • Kokoontumisia ruvettiin pitämään saarella, joka sijaitsee lähellä Jokiklaania, kun sen vieressä ollut puu kaatui ja loi sillan.

Muut paikat

Historia

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Keltahampaan salaisuus

Väärätähden lupaus

Sinitähden tarina

Tulitähden tehtävä

Bramblestar's Storm

  • Bramblestar ehdottaa uutta sääntöä soturilakiin: sallia klaanin kysyä apua toisilta klaaneilta, kun on kova tarve.

The Prophecies Begin

Villiin luontoon

Myrskyklaani:

  • Sinitähti ei ole samaa eikä eri mieltä Rikkotähden pyytäessä lisää reviiriä klaanilleen. Hän sanoo Rikkotähdelle, että puhuu ensin klaaninsa kanssa.[1]

Varjoklaani:

  • Rikkotähti pyytää muita klaaneja antamaan Varjoklaanille osan maistaan, koska klaani tarvitsee ruokaa. Rikkotähti paljastaa, että hän karkotti Tuuliklaanin nummilta.[2]
  • Rikkotähti ilmoittaa myös, että eräästä Varjoklaanin kissasta on tullut kulkukissa. Varjoklaani on ajanut hänet pois ja niin kauan, kuin hän on elossa, kannattaa pitää huolta pennuista. Myrskyklaani ymmärtää, että Rikkotähti tarkoittaa Keltahammasta.[3]

Tuuliklaani:

  • Tuuliklaani ei ole läsnä tässä kokoontumisessa, joten muiden klaanien on pakko aloittaa ilman heitä.[4] Myöhemmin Rikkotähti paljastaa, että Tuuliklaani on ajettu nummilta, koska ei suostunut jakamaan maata Varjoklaanin kanssa.[5]

Jokiklaani:

  • Väärätähti antaa Varjoklaanille metsästysoikeuden jokeen. Hän todennäköisesti pelkää, että kieltäytyessään Rikkotähti ajaisi Jokiklaaninkin pois.[1]
  • Jokiklaanin kissat ovat kauhuissaan, koska Väärätähti ei kuullut heidän mielipidettään ennen päätöstä. Väärätähti väittää, että se on klaanille hyväksi ja hän ajattelee, että on parempi jakaa runsaasti kalainen joki, kuin vuodattaa verta.[1]

Tuli ja jää

Ensimmäinen kokoontuminen, lehtisade

Myrskyklaani:

  • Sinitähti ilmoittaa Keltahampaan olevan Myrskyklaanin uusi parantaja ja Tulisydämen ja Harmaaraidan olevan uudet soturit.[6]

Varjoklaani:

  • Yökarva paljastaa ryhtyneensä Varjoklaanin päälliköksi. Hän sanoi, että edellinen päällikkö, Rikkotähti, rikkoi soturilakia joten Varjoklaanin oli ajettava heidät pois.[7]
  • Yökarva jatkaa, että Tähtiklaani puhui Nuhanenälle ja valitsi hänet päälliköksi. Yökarva paljastaa, ettei ole vielä mennyt Emonsuulle saamaan yhdeksää henkeään, mutta tekee sen kun kuu on vielä täysi. Kun hänen seremoniansa on ohi, hänet tunnetaan nimellä Yötähti.[7]

Tuuliklaani:

  • Tuuliklaani ei ole palannut reviirilleen, joten se ei voi osallistua tähän kokoontumiseen.

Jokiklaani:

Toinen kokoontuminen, lehtikato

Myrskyklaani:

  • Sinitähti sanoo Jokiklaanin metsästäneen Aurinkokivillä ja että kivet kuuluvat Myrskyklaanille.[8]
  • Tiikerikynsi syyttää Varjoklaania rajan ylittämisestä. Hän ilmoittaa, että partiossa on aina samat kissat.[9]

Varjoklaani:

  • Yötähti kertoo kulkukissojen varastavan Varjoklaanilta riistaa.[9]

Tuuliklaani:

  • Pitkätähti sanoo Varjoklaanin tuoksua löytyneen myös Tuuliklaanin alueelta.[9]

Jokiklaani:

  • Väärätähti kertoo Myrskyklaanin kissan käyvän vakoilemassa Jokiklaania ja huomauttaa, ettei kestä enää kauan kun he löytävät hänet.[8]

Salaisuuksien metsä

Ensimmäinen kokoontuminen, lehtikato

Myrskyklaani:

  • Ennen kokoontumista Sinitähti kieltäytyy myöntämästä, että Rikkotähti on Myrskyklaanin panttivanki.[10]
  • Sinitähti ilmoittaa kaksi uutta soturia, Hiekkamyrskyn ja Tomuturkin.[11]

Tuuliklaani:

  • Pitkätähti ilmoittaa yhden klaaninvanhimman kuolleen taistelussa Jokiklaania ja Varjoklaania vastaan, mutta kaikki soturit selvisivät ja ovat valmiita taistelemaan.[12]
  • Jotkut kissat ovat vihamielisiä, joten Sinitähti astuu eteen ja kertoo, että on hyvä kuulla Tuuliklaanin vahvistunvan.[12]
Toinen kokoontuminen, hiirenkorva

Myrskyklaani:

  • Sinitähti kertoo Rikkotähden olevan sokea, joten hän ei ole uhka.[13]

Varjoklaani:

  • Yötähti paljastaa Myrskyklaanin suojelevan Rikkotähteä.[14]

Jokiklaani:

  • Väärätähti kertoo tulvan aiheuttamista vahingoista Jokiklaanin leirissä.[15]

Myrsky nousee

Ensimmäinen kokoontuminen, viherlehti

Myrskyklaani:

  • Sinitähti ilmoittaa Rikkotähden kuolleen, joka aiheuttaa tyytyväistä hälinää muiden kissojen keskuudessa.[16]
  • Lisäksi Sinitähti ilmoittaa Tulisydämen olevan uusi varapäällikkö.[16]
Toinen kokoontuminen, viherlehti

Myrskyklaani:

  • Sinitähti on yhä sairas; Tulisydän ottaa hänen paikkansa kokoontumisessa.[17]

Varjoklaani:

  • Varjoklaani on parantunut sairaudesta.[18]
  • Yötähti ja Tuhkaturkki menehtyivät sairauteen.[18]
  • Tiikerikynsi on ottanut Yötähden paikan Varjoklaanin päällikkönä ja hän on nyt Tiikeritähti.[19]

Vaarallinen polku

Ensimmäinen kokoontuminen, viherlehti

Myrskyklaani:

  • Tulipalo riehui Myrskyklaanin alueella.[21]
  • Tulisydän ilmoittaa Puolihännän ja Laikkuturkin kuolleen palossa.[21]
  • Hän mainitsee myös, miten Keltahammas kuoli yrittäessään pelastaa Puolihäntää.[21]
  • Tuhkamarja on uusi parantaja.[21]
  • Jokiklaani antoi Myrskyklaanille turvapaikan tulipalon ajaksi ja Tulisydän kiittää heitä.[21]
  • Tulisydän varoittaa Tiikeritähteä, etteivät he pelkää Varjoklaania.[22]

Varjoklaani:

  • Mustajalka on uusi varapäällikkö.[24]
  • Tiikeritähti vannoo tekevänsä Varjoklaanista vahvan.[25]
Toinen kokoontuminen, lehtisade

Varjoklaani:

  • Uusi pentue on syntynyt.[26]
  • Kolme oppilasta on nimitetty sotureiksi.[26]
  • Tiikeritähti pyytää pentujaan, Vatukkatassun ja Keltatassun, mukaansa Varjoklaaniin.[26]

Pimeyden hetki

Myrskyklaani:

  • Tulitähti kieltäytyy liittymästä Tiikeritähden klaaniin.[27]

Varjoklaani:

  • Tiikeritähti ilmoittaa Jokiklaanin hyväksyneen liittymisen Varjoklaanin kanssa Tiikeriklaaniksi.[28]
  • Hän pyytää kahta muuta klaania liittymään mukaan.[28]

Tuuliklaani:

  • Pitkätähdelle tarjotaan liittymistä Tiikeriklaaniin, mutta hän kieltäytyy siitä vihaisesti.[28]

Jokiklaani:

  • Paljastuu, että Jokiklaani on yhdistynyt Varjoklaanin kanssa Tiikeriklaaniksi.[28]

Muuta:

  • Tulitähti on aikeissa paljastaa Tiikeritähden verenjanoisen historian, mutta ukkosmyrsky alkaa. Tiikeritähti ilmoittaa sen olevan merkki ja lopettaa kokoontumisen.[29]

Uusi profetia

Keskiyö

Ensimmäinen kokoontuminen, viherlehti

Myrskyklaani:

Varjoklaani:

  • Mustatähti ilmoittaa Varjoklaanin olevan voimissaan ja riistaa on runsaasti.[31]
  • Viherlehden kuumuus on kuivattanut osan reviirin soista.[31]

Jokiklaani:

Kuunnousu

Aamunkoi

Tähtiyö

Iltahämärä

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Näkö

Pimeyden joki

Pimennys

Pitkät varjot

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Kuun merkki

Unohdettu soturi

Viimeinen toivo

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Darkest Night

River of Fire

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Villiin luontoon, sivu 149
  2. Villiin luontoon, sivu 147
  3. Villiin luontoon, sivu 149
  4. Villiin luontoon, sivu 146
  5. Villiin luontoon, sivu 148
  6. Tuli ja jää, sivu 29
  7. 7,0 7,1 Tuli ja jää, sivu 30
  8. 8,0 8,1 Tuli ja jää, sivu 232
  9. 9,0 9,1 9,2 Tuli ja jää, sivu 233
  10. Salaisuuksien metsä, sivu 20
  11. Salaisuuksien metsä, sivu 24
  12. 12,0 12,1 Salaisuuksien metsä, sivu 23
  13. Salaisuuksien metsä, sivu 183
  14. Salaisuuksien metsä, sivu 180
  15. Salaisuuksien metsä, sivu 185
  16. 16,0 16,1 Myrsky nousee. sivu 85
  17. Myrsky nousee, sivu 292
  18. 18,0 18,1 Myrsky nousee, sivu 293
  19. Myrsky nousee, sivu 296
  20. Vaarallinen polku, sivu 14
  21. 21,0 21,1 21,2 21,3 21,4 Vaarallinen polku, sivu 18
  22. Vaarallinen polku, sivu 19
  23. Vaarallinen polku, sivu 11
  24. Vaarallinen polku, sivu 16
  25. Vaarallinen polku, sivu 17
  26. 26,0 26,1 26,2 Vaarallinen polku, sivu 247
  27. Pimeyden hetki, sivu 135
  28. 28,0 28,1 28,2 28,3 Pimeyden hetki, sivu 133
  29. Pimeyden hetki, sivu 136
  30. 30,0 30,1 Keskiyö, sivu 51
  31. 31,0 31,1 Keskiyö, sivu 52
  32. 32,0 32,1 Keskiyö, sivu 54
  33. 33,0 33,1 Keskiyö, sivu 55
  34. Keskiyö, sivut 56-57