Fandom

Soturikissat Wiki

Klaaninvanhin

1 508sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Klaaninvanhin (engl. Elder) on klaanikissa, joka on palvellut uskollisesti klaaniaan, mutta on vanhuuden vuoksi jäänyt eläkkeelle. He ovat viisaita ja toiset kissat kunnioittavat heitä. Jopa päälliköt kysyvät heiltä neuvoja ja ohjausta, vaikka heitä yleensä kuvaillaan ärtyisiksi.

Kuvaus

He pysyvät lähes kaikki päivät pesässään, ja nauttivat uusien pentujen tapaamisista. He saavat kuitenkin lähteä leiristä milloin haluavat esimerkiksi verryttelemään lenkille tai metsästämään. Joskus he käyvät myös kokouksissa täysikuun aikaan.
Klaaninvanhimmat ovat koko klaanin kunnioitetuimpia kissoja. He ovat palvelleet klaania hyvin oppilaina ja sotureina. Nuoruudessaan he huolehtivat silloisista klaaninvanhimmista. On heidän vuoronsa levätä nyt, ja klaanin nuoriso huolehtii heistä vastapalveluksenaan kaikista niistä kuunkierroksista, joina he ovat palvelleet klaania.
Klaaninvanhimmat ovat alttiita sairauksille ja haavoille, kuten viheryskälle ja jäykille nivelille. Parantajat ja oppilaat hoitavat heitä usein. Oppilaiden velvollisuus on poistaa punkit klaaninvanhimmista hiirensapen avulla.

Tehtävät

Joitain klaaninvanhimpien tehtäviä ja askareita:

  • Hieroa kuolleen kissan turkkiin erilaisia yrttejä, jotta kuoleman haju peittyisi.
  • Viedä kuolleet kissat ulos leiristä ja haudata heidät.
  • Kertoa usein heidän nuoruusajoistaan.
  • Heidän ei tarvitse pyydystää riista, käydä partioissa tai taistella, mutta heidän oletetaan puolustautuvan tarpeen vaatiessa.

Aseman saaminen

Klaaninvanhin on yleensä vanha kissa, joka ei pysty vanhuuden takia enää täyttämään velvollisuuksiaan. Kun soturi, parantaja tai kuningatar toivoo jäävänsä eläkkeelle, heille pidetään klaaninvanhimman seremonia. Joskus kissa joutuu jäämään varhain eläkkeelle esimerkiksi lamaannuttavan haavan takia tai näön menettämisen takia (kuten Pitkähäntä). Yleensä, jos kissa joutuu jäämään varhaiseläkkeelle, hänelle annetaan uusi nimi, joka sopii paremmin hänen uuteen asemaansa.

Klaanien ulkopuolella

Veriklaani

Veriklaani, niin sanottu "klaani" Kaksijalkalasta, ei välitä vanhuksista, vaan heidän täytyy huolehtia itse itsestään ja hankkia oma ruokansa. He eivät kohtele vanhimpia samalla kunnioituksella kuin klaaneissa.

Kuohuvan Veden Heimo

Kuohuvan Veden Heimo kohtelee vanhimpiaan lähes samalla tavalla kuin klaaneissa. Heimossa heitä yksinkertaisesti kutsutaan heimovanhuksiksi.

Darktail's Group

Darktail's Group, ryhmä luopioita, jotka ajoivat Taivasklaanin pois, antoi vahvimpien kissojen syödä eikä välittänyt kuningattaristaan tai klaaninvanhimmistaan.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki