FANDOM

Antaa Tiikeritähden kertoa, mitä huvittaa. Paljastan itse totuuden Jokiklaanille vielä tämän päivän aikana. Emme häpeä emoamme. Hän oli jalo päällikkö - ja isämme oli suuri varapäällikkö.

— Kiviturkki Tulisydämelle[1]

Kiviturkki (engl. Stonefur) on pitkäjalkainen, tanakka, pörröinen[6], paksuturkkinen vaalean[7] siniharmaa kolli, jolla on taisteluiden arpeuttamat korvat[8], joista yksi on repaleinen[9], leveä pää, ja lavat[10], vaaleanpunainen nenä ja siniset silmät[11].

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Kun hän ja hänen siskonsa, Usvapentu, "löydetään" Jokiklaanin rajalta, Harmaaläiskä sanoo, että kulkukissa on varmasti hylännyt heidät, ja päättää huolehtia Kivipennusta sekä Usvapennusta, sillä hänen omat pentunsa menehtyivät sairauteen.
Kivipentu myöhemmin valittaa Tammisydämen tuomasta kalasta, koska ei pidä tämän hajusta. Hän haluaa mielummin syödä hiirtä.

Sinitähden tarina

Siniturkki synnyttää Kivipennun, Usvapennun ja Sammalpennun Myrskyklaaniin. Pentujen isä on Jokiklaanin Tammisydän, mutta Siniturkki yrittää piilotella asiaa klaaniltaan, koska heidän suhteensa on vastoin soturilakia. Rastaskarva tarjoutuu esittämään heidän isäänsä ja lupautuu rakastamaan heitä kuin omiaan.
Kun Siniturkki vie Usvapennun ja Kivipennun Tammisydämelle ja jättää kuolleen Sammalpennun lumikuoppaan, Usvapentu ja Kivipentu kysyvät Siniturkilta minne Sammalpentu jäi, johon Siniturkki vastaa valehdellen ja sanoo, että Sammalpentu tulee kohta. Sitten Siniturkki jättää pennut Tammisydämelle ja lähtee välittämättä pentujen huudoista.
Myöhemmin kokoontumisessa julistetaan, että hänestä ja hänen siskostaan on tullut sotureita: Kiviturkki ja Usvajalka.

Soturikissat

Villiin luontoon

Nuorena soturina, Kiviturkki taistelee taistelussa Myrskyklaania vastaan Aurinkokivistä. Punahäntä pitää Kiviturkkia otteessan, mutta Tammisydän vapautti hänet sanoen, että kukaan Myrskyklaanin kissa ei vahingoita Kiviturkkia.
Myöhemmin, Harmaatassu mainitsi Kiviturkin hienoimpiin sotureihin mitä hän on nähnyt kokoontumisessa.

Tuli ja jää

Kiviturkki taistelee Tulisydämen kanssa, kun Varjoklaani ja Jokiklaani hyökkäävät Tuuliklaania vastaan. Tulisydän onnistui heittää Kiviturkin päältään. Kiviturkki yrittää iskeä vielä, mutta Valkomyrsky pysäyttää hänet. Tulisydän jättää heidät taistelemaan keskenään, joten ei tiedetä kumpi voitti taistelun.

Salaisuuksien metsä

Kiviturkki ja hänen oppilaansa, Varjotassu, lähetetään pois Hopeavirran toimesta, kun hän menee tapaamaan Tulisydäntä ja Harmaaraitaa.
Kun Sinitähti kävelee Kiviturkki ja Usvajalka rinnallaan, Tulisydän huomaa kuinka samalta he näyttävät.
Tulisydämelle paljastuu, että Sinitähti on Usvajalan, Kiviturkin ja heidän kuolleen sisarensa, Sammalpennun emo.

Myrsky nousee

Kokoontumisessa hän on päällikönsä Väärätähden rinnalla. Kun Sinitähti ja Tulisydän matkustavat Korkokiville ja he ovat Jokiklaanin rajalla, Tulisydän miettii toivoiko Sinitähti näkevänsä poikansa.

Vaarallinen polku

Leoparditähdestä tulee Jokiklaanin päällikkö ja hän valitsee varapäällikökseen Kiviturkin. Usvajalka ja Kiviturkki yrittävät hyökätä emonsa Sinitähden kimppuun taistelussa Aurinkokivistä. Tulisydän kertoo heille, että Sinitähti on heidän emonsa ja he sylkivät, että ei ole.
Kiviturkki ja Usvajalka nostavat Sinitähden vedestä rannalle ja ovat emonsa kanssa hänen viimeisillä hetkillään. He antavat Sinitähdelle anteeksi sen, kun hän antoi Kiviturkin ja Usvajalan Jokiklaaniin. Myöhemmin he surevat Myrskyklaanin leirissä.

Pimeyden hetki

Usvajalka ja Kiviturkki löydetään päällikön pesästä. Usvajalka kertoo Myrskyklaanille, että hän ja Kiviturkki ovat Sinitähden pennut.
Myöhemmin sen jälkeen, kun Leoparditähti liittyy Tiikeritähden joukkoihin, Kiviturkin pitää osoittaa uskollisuutensa tappamalla puoliveriset oppilaat, Myrskytassun ja Sulkatassun. Kiviturkki kieltäytyy ja Mustaraita tappelee häntä vastaan yrittäen tappaa hänet. Kiviturkki on kuitenkin vahva ja päihittää Mustaraidan. Tiikeritähti antaa Mustajalalle luvan hoidella Kiviturkin ja Mustajalka tappaa Kiviturkin lopulta.

Field Guidet

Secrets of the Clans

Cats of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Kiviturkki ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu jokiklaanilaisiin.

Mistystar's Omen

Spottedleaf's Heart

Perimä

  • Kiviturkilla on Myrskyklaanin verta, koska hänen emonsa Sinitähti oli myrskyklaanilainen.

Triviaa

  • Hänet on nimetty Sinitähden mestarin, Kivikarvan mukaan.
  • Kiviturkin ulkonäössä on ollut joissain kuvauksissa virheitä: hänet on kuvattu hopeanharmaaksi kolliksi meripihkanvärisillä silmillä, sekä vaaleanharmaaksi kolliksi.

Perhe ja suku

Emo:

Sinitähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Tammisydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskot:

Usvatähti: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Sammalpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottoisä:

Rastaskarva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Ottoemo:

Harmaaläiskä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Isoäidit:

Sadekukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Kuukukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisät:

Simpukkasydän: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Myrskyhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Setä:

Väärätähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Täti:

Lumiturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Siskonpojat ja -tyttäret:

Ruokoviiksi: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Primrosepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Perchkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pikepaw: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Kivipentu: "Se haisee kalaiselle."
Harmaaläiskä: "Tietenkin, kultaseni. Koska se on kala."
—Harmaaläiskä ja Kivipentu kalasta. Väärätähden lupaus, sivu 438
Kiviturkki: "Olen ähkyssä."
Malvahäntä: "Ansaitset sen. En ole koskaan ennen nähnyt kenenkään häätävän tiehensä kaksijalkaa."
Harmaaläiskä: "Sinun ei pitäisi olla niin uhkarohkea, Kiviturkki. Ei siitä kauan ole, kun sinä olit vielä oppilas."
Kiviturkki: "En minä siinä yksin ollut. Meitä oli koko partio."
—Kiviturkki, Malvahäntä ja Harmaaläiskä Väärätähden lupaus, sivu 443
"Annamme sinulle anteeksi, Sinitähti."
—Usvajalka ja Kiviturkki Sinitähdelle. Sinitähden tarina, page 14
"Minä en tunne tassujani. Miten voin kävellä jos en tiedä missä tassut ovat?"
—Kivipentu kun Siniturkki on viemässä pentuja Jokiklaaniin. Sinitähden tarina, page 470
"Kukaan ei ole koskaan epäillyt uskollisuuttani. Tule alas sieltä ja mau'u päin naamaa, että olen petturi!"
—Kiviturkki Tiikeritähdelle. Pimeyden hetki, page 161
"Usvajalka ja minä emme edes tienneet, että Sinitähti oli emomme, ennen kuin vasta pari kuuta sitten. Olemme olleet kuuliaisia Jokiklaanin sotureita koko ikämme. Jos joku epäilee sanaani, tulkoon tänne ja todistakoon muuta!"

Lähteet ja sitaatit

  1. Pimeyden hetki, sivu 17
  2. Sinitähden tarina, sivu 457
  3. Tuli ja jää, hahmolista
  4. Pimeyden hetki, hahmolista
  5. Tuli ja jää, sivu 6
  6. Väärätähden lupaus, sivu 437
  7. Väärätähden lupaus, sivu 435
  8. Tuli ja jää, hahmolista
  9. Pimeyden hetki, sivu 163
  10. Sinitähden tarina, sivu 13
  11. Pimeyden hetki, sivu 23

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki