FANDOM

Haluan vain olla rauhassa. Kaikki, mistä olen ylpeä, on mennyttä. Heimon aika on ohi. Kun minä kuolen, heimotoverini lähtevät vuorilta ja etsivät uudet kodit jostain missä he voivat olla turvassa.

— Kivistänäkijä Närhensulalle.[1]

Terävistä Kivistä Näkijä eli Kivistänäkijä (engl. Teller of the Pointed Stones) on arpinen, lyhyt, luiseva, pitkäkehoinen, tummanruskea raidallinen kolli, jolla on iän harmaannuttama[4] valkoinen kuono, laikukas turkki, jäntevät, voimakkat lihakset, luisevat lonkat ja meripihkanväriset silmät.[5]

Uusi profetia

Kuunnousu

Kivistänäkijä on Kuohuvan Veden Heimon tietäjä. Hänellä on erityinen yhteys heimon esi-isiin ja hänellä on kyky tulkita merkkejä. Kivistänäkijä kertoo heimollensa, että hopeakissa tulee pelastamaan heidät Terävähampaalta.

Aamunkoi

Kolmikon mahti

Karkotus

Esinäytöksessä Kivistänäkijä, Kieleke, Kotkankynsi, Jyrkkä sekä yrittävät estää Juovan ja tämän luopioiden metsästämisen Kuohuvan Veden Heimon reviirillä.
Kivistänäkijä karkottaa Myrskyturkin ja Puron heimosta, sillä Roso ja monta muuta menehtyi, kun Myrskyturkki johdatti kissat taisteluun.
Kun Yö ja Kotkankynsi palaa takaisin mukanaan Myrskyturkki ja Puro sekä klaanikissat, Kivistänäkijä on vihainen. Hän ei pidä siitä, että Vatukkakynsi muokkaa heimoa klaanin kaltaisesti, mutta myöhemmin suostuu, että klaanikissat auttavat heitä.

Tähtien enne

Kuun merkki

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Cats of the Clans

The Ultimate Guide

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Myrskyä Kantava Pilvi: Kuollut, Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Sisko:

Nimetön naaras: Kuollut, mahdollinen Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Siskontytär:

Lintu Joka Laulaa Hämärässä: Elossa (kirjassa Kuun merkki)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Kuun merkki, sivu 186
  2. 2,0 2,1 Kuunnousu, hahmolista
  3. Kuun merkki, sivu 285
  4. Karkotus, sivu 216
  5. Aamunkoi, hahmolista