FANDOM

Pärjäät hyvin. Älä huoli, nuo hiirenaivoiset soturit tottuvat tähän muutamassa päivässä, kun saavat jotain muuta ajateltavaa. Uskon, että sinusta tulee mainio parantaja. Ja muista - kun oppilasaikasi on ohi, Kettusydän ja Liskoraita ja muut tulevat pyytämään sinulta apua.

— Kivihammas rohkaisevasti Keltahampaalle.[1]

Kivihammas (engl. Stonetooth) on laiha, harmaa raidallinen kolli, jolla on pitkät, kaartuvat ja terävät hampaat,[2] jotka tulevat näkyviin suusta. Kuono on harmaantunut iän myötä.

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Kokoontumisessa Kivihammas nähdään lähestymässä Ruokosulkaa. Doespring huomioi, että Kivihammas on ollut niin kauan varapäällikkö, että vain klaaninvanhimmat muistavat.

Keltahampaan salaisuus

Väärätähden lupaus

Sinitähden tarina

Kokoontumisessa Setritähti ilmoittaa Kivihampaan jäävän eläkkeelle ja Risaturkin ottavan hänen paikkansa.

Tähtien enne

Yön kuiskaukset

Kivihammas ilmestyy Tähtiklaanissa Kuulammella. Liekkihäntä huomaa hänet, Salviaviiksen, Nuhanenän, Yökarvan, Lehvävarjon, Ruosteturkin, Varishännän, Kettusydämen, Paatsamakukan, Piihampaan ja monen muun Varjoklaanin esi-isän, kun Liekkihännälle kerrotaan Varjoklaanin taistelevan yksin.

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivut 237-238
  2. 2,0 2,1 2,2 Väärätähden lupaus, hahmolista
  3. Yön kuiskaukset, sivu 94
  4. Keltahampaan salaisuus, sivu 267