FANDOM

Se on väärin. Kissoja menehtyy ja riista kaikkoaa. On oltava jokin parempi paikka elää. Ehkä se paikka on niillä kivikukkuloilla, joista sinä puhuit. Kun synnyin, emoni kertoman mukaan tuuli ujelsi kivien yli kuin linnun huuto, ja siitä sain nimeni. Kenties se tarkoittaa sitä, että minun on löydettävä sellainen paikka missä tuuli laulaa kivillä ja että siitä tulee kotimme. Poikani ei palaa koskaan. En voi enää odottaa tässä paikassa.

— Kiven Laulu ennen lähtemistä vuorille.[1]

Kiven Laulu (engl. Stone Song) on vankkarakenteinen,[4] tummanharmaa raidallinen kolli,[2] jolla on kimaltavat, jäänsiniset silmät.[4]

Kolmikon mahti

Pitkät varjot

Kiven Laulu on teräväkynsi muinaisten heimokissojen joukossa, jotka asuivat Järvellä. Hän on Särkyneen Varjon kumppani ja Pudonneen Lehden isä. Hän on murheellinen poikansa kuolemasta, mutta hän tuntee että kissojen olisi löydettävä uusi koti. Hän on hyvin utelias Närhensiiven, tai pikemminkin Närhitassun, unesta vuoristosta. Hän on hyvin varma siitä, että heidän pitäisi luopua nykyisestä kodistaan ja kysyy Sanan Jalalta kivien heittoa.
Kun päätös lähtemisestä on tehty, Sanan Jalka nimittää Kiven Laulun uudeksi päälliköksi. Myöhemmin Kiven Laulu pyytää Närhen Siipeä auttamaan johdattamaan kissat uuteen kotiinsa. Närhen Siipi kertoo hänelle soturiesi-isistä.

Tähtien enne

Kuun merkki

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kiven Laulu sai nimensä siitä, kun tuuli ujelsi kivien yli kuin linnun huuto hänen syntyessään.[1]

Perhe ja suku

Emo:

Nimeämätön naaras: Kuollut, ehkä Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Kumppani:

Särkynyt Varjo: Kuollut, Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Poika:

Pudonnut Lehti: Kuollut, Ikuisen Metsästyksen Heimon jäsen

Pennut:

Nimeämättömiä pentuja: Kuolleet, ehkä Ikuisen Metsästyksen Heimon jäseniä

Lainaukset

"Olemme odottaneet Pudonneen Lehden paluuta kokonaisen kuun auringonnousut. Mutta hän ei ole tullut. On aika lakata odottamasta."
—Kiven Laulu kadonneesta pojastaan. Pitkät varjot, page 192
"Luolakoetuksen ei olisi tarkoitus viedä meiltä teräväkynsiä. Sen olisi tarkoitus synnyttää heitä, olla merkki siitä että he ovat täysikasvuisia ja muiden kissojen vertaisia. Eikä siinä vielä kaikki. Saaliseläimet ovat häviämässä, koska ne joko säikkyvät kaksijalkoja tai joutuvat kettujen tai mäyrien suihin. Kaksijalat myllertävät jopa maan, metelöivät ja järisyttävät sitä loppumattomiin. Ei tämä ole meidän kotimme nyt; tämä paikka ei enää halua meitä tänne."
—Kiven Laulu heimon ongelmista. Pitkät varjot, page 218
"Tämä on meille kaikille vierasta. Totta kai unesi voivat olla väärässä, mutta olen taipuvainen luottamaan sinuun - ja siihen mistä unet ikinä ovatkaan peräisin."
—Kiven Laulu Närhen Siivelle tämän unista. Pitkät varjot, page 224

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Pitkät varjot, sivu 211
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Pitkät varjot, hahmolista
  3. Pitkät varjot, sivu 222
  4. 4,0 4,1 Pitkät varjot, sivu 191