FANDOM

Kirsikkahäntä (engl. Cherrytail) on kilpikonnakuvioinen naaras, jolla on vihreät silmät.

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Kirsikkahäntä mainitaan ensin Kirsikkana. Hän on nuori kotikisu, joka asuu veljensä Boriksen kanssa Kaksijalkalassa. He tapaavat Taivaan mutta kutsuvat tätä töllöttäjäksi, koska hän puhuu täysikuulle. Boris ja Kirsikka luulevat, että Töllöttäjä on hullu, koska tämä puhuu myös kuolleista kissoista jotka ovat tähdissä.
Kun Tulitähti ja Hiekkamyrsky tulevat rotkoon, Boris ja Kirsikka luulevat heitä Töllääjäksi ja he päättävät kiusata Tulitähteä ja Hiekkamyrskyä jättämällä hiiren raadon heidän pesään ja nimittelevät heitä. Kun Tulitähti näkee heidän hyppäävän hyvin korkealle, hän tajuaa, että heillä on varmasti Taivasklaanin verta. Myöhemmin Tulitähti ja Hiekkamyrsky menevät estämään Kirsikkaa ja Borista kiusaamasta Töllöttäjää enempää ja kertoo heille Taivasklaanista. Vaikka he ovat ensin haluattomia jättää heidän kaksijalkansa, Kirsikka on innostunut klaanikissaksi tulosta ja haluaa auttaa Tulitähteä.
Kun Naarmu ja Apila liittyvät klaaniin, Kirsikka ja Boris johdattavat Tulitähden lähellä olevaan Kaksijalkalaan ilmoittamaan lähdöstään, kertomaan Taivasklaanista ja kutsumaan ystäviään kokoukseen. He tapaavat Oskarin, joka tylysti hylkää tarjouksen, mutta sanoo, että voisi tulla kokoukseen. Seuraavaksi he tapaavat Bellan, joka kieltäytyy, koska hän ei halua jättää kotiaan, mutta toivoo heille onnea. Heka, toinen kotikisu, joka on ystävällinen ja lupaa tulevansa kokoukseen. Boris ja Kirsikka kysyvät, jos he voisivat juoda kermaa, mutta Tulitähti kertoo, että klaanikissa ei saa syödä tai juoda kaksijalkalan ruokaa tai juomaa. Myöhemmin he menevät vielä Liljan ja Roosan luokse, jotka eivät edes piittaa tarjouksesta.
Myöhemmin Taivasklaaniin saadaan lisää jäseniä. Tulitähti antaa Kirsikalle ja Borikselle heidän oppilasnimensä, koska klaanin tulevaa päällikköä ei oltu vielä saatu selville. Kirsikasta tulee Kirsikkatassu, ja hänen veljestään tulee Varpustassu. He saavat mestarikseen uudet nimet myös saaneet Teräkynnen ja Lehtipilkun.
Kirjan lopussa uudeksi päälliköksi noussut Lehtitähti tekee Kirsikkatassusta ja Varpustassusta sotureita; Kirsikkatassu saa nimekseen Kirsikkahäntä ja hänen veljensä Varpusturkki.

Taivasklaanin kohtalo

Kirsikkahäntä jatkaa kirjassa soturina olemista. Hän esiintyy kirjassa monta kertaa, ja on monissa tapahtumissa mukana. Hän on myös yksi kissoista, joka vastustaa päivytsotureita, mutta ei kuitenkaan mitenkään uhkaavasti.

Hawkwing's Journey

SkyClan and the Stranger

The Rescue

Beyond the Code

After the Flood

Novellit

Ravenpaw's Farewell

Triviaa

  • Vicky vahvisti Facebook-sivullaan, että Kirsikkahännän ja Teräkynnen pennut esiintyisivät novellissa Ravenpaw's Farewell. Pennut esiintyivät toki novellissa, mutta heitä ei kutsuta Kirsikkahännän pennuiksi.
    • Myöhemmin Vicky kertoi, että pentujen nimet julkaistaan uudessa sarjassa, joka osoittautui todeksi sillä Hawkwing, Duskpaw, Cloudmist ja Blossomheart ovat Kirsikkahännän ja Teräkynnen pentuja.

Kuvat

Perhe ja suku

Veli:

Varpusturkki: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)

Kumppani:

Teräkynsi: Kuollut, tuntematon paikka

Pojat:

Duskpaw: Kuollut, tuntematon paikka
Hawkwing: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)

Tyttäret:

Blossomheart: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)
Cloudmist: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)
Näytä loput

Veljentytär:

Pebbleshine: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)

Veljenpoika:

Parsleyseed: Elossa (kirjassa Hawkwing's Journey)

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit