FANDOM

Ei minulla ole puolta. Kissat, mäyrät, rauhassa voisivat elää. Minä puhun hyökkäystä vastaan, mutta minun sukuni ei minua kuuntele. Monta päivää he nyt puhuvat verestä ja kostosta.

— Keskiyö Varissulalle ja Lehtilammelle.[1]

Keskiyö (engl. Midnight) on valtava vanha naaraspuolinen mäyrä, jolla on leveä pää, kirkkaat silmät, isot tassut ja paksu turkki.

Uusi profetia

Keskiyö

Keskiyö yllättää kissat luolassa ja on vaarassa saada nämä hyökkäämään kunnes alkaa puhua. Kissat miettivät, luottaako mäyrään joka on kissojen pahin vihollinen, mutta he päättävät kuunnella tätä. Keskiyö käskee kissat seuraamaan syvemmälle luolaan. Varistassu on yhä epäilevä mäyrää kohtaan. Mäyränaaras huomaa Keltaturkin rotanpureman ja käskee kissoja odottamaan hetken. Pian tämä palaa takiaisenjuuren kanssa ja levittää sitä Varjoklaanin soturin lavalle. Tämän jälkeen on aika puhua. Keskiyö kertoo, että kaikkien klaanien on oltava yhtä. Muuten ne ovat tuhon omia. Mäyrä pysyy hetken hiljaa kunnes sanoo, että kaikkien kissojen on lähdettävä metsästä. Myrskyturkki hyppää jaloilleen sanoen, että metsässä on aina ollut kissoja. Keskiyö kuitenkin pudistaa päätään ja sanoo, että kaksijalat tulevat. Kun Myrskyturkki kysyy, miksi mäyrä tietää tämän kaiken, Keskiyö sanoo että se tapahtui hänen pesälleen monta vuodenaikaa sitten ja että kaksijalat aikovat rakentaa metsän tilalle uuden Ukkospolun. Mäyrä sanoo, että heidän pitää viedä omat klaanit pois metsästä. Vatukkakynsi on valmiina palaamaan takaisin, mutta Keskiyö kieltää sen ja sanoo, että kuoleva soturi näyttää tien kun seisotte Puhujankivellä.

Kuunnousu

Myrskyturkki päättää jaloitella ja törmää luolan ulkopuolella Keskiyöhön. Mäyrä tervehtii harmaata soturia. Lopulta muutkin kissat tulevat ja he alkavat lähteä. Vatukkakynsi kiittää Keskiyötä mutta mäyrä sanoo, että tulee saattamaan metsälle asti. Keskiyö odottaa kun kissat syövät jäniksen ja jatkavat sitten matkaa.
Aurinkohuipun aikaan he saapuvat paikkaan, jossa erosivat Sulosta. Myrskyturkki huomaakin pusikon alla uinuvan ruskean karvakasan ja tervehtii kollia. Sulo tervehtii takaisin kunnes huomaa Keskiyön. Vanha kolli on valmiina taistelemaan, mutta Keskiyö alkaa puhumaan. Myrskyturkin sanoessa mäyrää ystäväksi, Sulo sanoo ettei mäyriin voi luottaa yhtään. Keskiyö ei tästä kuitenkaan loukkaannu. Kun kissat ovat syöneet, paikalle ilmestyy kaksi kettua. Keskiyö alkaa puhumaan kettujen kieltä ja toinen ketuista vaikuttaa hämmentyneeltä. Arpikuonoinen uroskettu sanoo mäyrälle, että on joskus maistanut kissaa ja pitää siitä kovasti. Tämän jälkeen ketut lähtevät.
Saapuessaan kaksijalkalan lähelle, Keskiyö sanoo vuorireittiä lyhyemmäksi. Klaanikissat suostuvat siihen, sillä he eivät enää halua eksyä kaksijalkalaan. Sulo on aikeissa sanoa vastaan, että vuorilla on vaarallista mutta mäyränaaras vaientaa tämän. Klaanikissat ihmettelevät, mutta lähtevät vuorille hyvästeltyään Keskiyön ja Sulon.

Tähtiyö

Keskiyö tapaa Sinitähden, Täplälehden ja muita Tähtiklaanin kissoja.

Iltahämärä

Lehtilampi ja Varissulka nukkuvat notkossa nummien toisella puolella. Varissulka huomaa Keskiyön ja esittelee tämän Lehtilammelle. Keskiyö kysyy, miksi he ovat täällä. Kun klaanikissat kertovat olevansa karkumatkalla, Keskiyö toteaa etteivät he tiedä. Kun Varissulka paljastaa, että he karkasivat ollakseen yhdessä, Keskiyö järkyttyy.
Keskiyö kertoo, miten muut mäyrät suunnittelevat kissojen tappamista kostoksi siitä, kun Myrskyklaani ja Jokiklaani ajoivat pois joitakin heidän läheisiään. Lehtilampi muistaa partion, joka ajoi mäyränaaraan ja kolme pentua pois Myrskyklaanin reviiriltä ja Varissulka muistuttaa, miten Haukkahalla ajoi toisen pois Jokiklaanin alueelta. Keskiyö selittää, että mäyrät ovat siitä vihaisia ja aikovat hyökätä kissojen leireihin. Keskiyö on yrittänyt estää muita mäyriä, mutta ne eivät ole kuunnelleet häntä. Varoitettuaan Lehtilampea ja Varissulkaa, Keskiyö lähtee pois varoittamaan klaaneja.
Keskiyö menee Tuuliklaaniin pyytämään apua Yksitähdeltä. Kun Keskiyö saapuu Myrskyklaanin leiriin hyökkäyksen jälkeen, Valkotassu on aikeissa hyökätä hänen kimppuunsa ennen kuin Oravaliito kertoo hänelle, että kyseessä on Keskiyö. Keskiyö kertoo Tulitähdelle, että hyökkäys tuli etuajassa. Tulitähti on huolissaan Jokiklaanista, mutta Keskiyö sanoo ettei mäyristä ole enää haittaa.

Auringonlasku

Kun mäyrät on ajettu pois leiristä, Keskiyö on vielä paikalla. Oravaliito, Vatukkakynsi ja Myrskyturkki esittelevät hänen muulle klaanille. Toiset kissat kiittävät Keskiyötä avusta, mutta hän kieltäytyy siitä sanoen, että hän ei varoittanut tarpeeksi nopeasti. Sitten hän kertoo että mäyrät ovat yhä vihaisia, vaikka kissat löivät ne. Lopulta Keskiyö lähtee ja sanoo Vatukkakynnelle ja Oravaliidolle, että ehkä heidän polkunsa risteävät taas joskus.

Kolmikon mahti

Pitkät varjot

Keskiyö tapaa Myrskyn, Tuulen, Joen ja Varjon. Varjo syyttää häntä Tähtiklaanin salaisuuksien jakamisesta Solin kanssa, mikä aiheuttaa epäuskoa Tähtiklaaniin Varjoklaanin keskuudessa. Kun muinaiset päälliköt lähtevät, Kallio saapuu paikalle.
Myöhemmin hän ilmestyy Närhitassulle kertoen, ettei tieto ole aina valtaa.

Auringonnousu

Myrskyklaanin partio etsii Solia Keskiyön pesältä.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Keskiyö ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu hahmoluetteloon.

Etäiset kaiut

Keskiyö ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu hahmoluetteloon.

Yön kuiskaukset

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Juonipaljastuksia
Seuraavassa tiedossa on juonipaljastuksia kirjasta jota ei ole vielä suomennettu
Keskiyö tulee auttamaan taistelussa Synkkää Metsää vastaan.
Kirjan lopussa Keskiyö ja Kallio sanovat koko ennustuksen ääneen: "Tulee kolme, veresi verta, jotka kantavat tähtien voimaa käpälissään. Löytävät neljännenkin, ja taistelu valon ja pimeyden välillä voitetaan. Uusi johtaja nousee kuolemansa varjoista, ja klaanit selviytyvät hänen muistonsa varassa. Näin on aina ollut, ja tulee aina olemaan."

Field Guidet

Battles of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Leafpool's Wish

Keskiyö ei varsinaisesti esiinny tässä novellissa, mutta hänet on listattu hahmoluetteloon.

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Dovewing's Silence

Triviaa

  • Keskiyöllä on kyky puhua mäyrien lisäksi kissoille, ketuille ja jäniksille.
  • The Last Hope -kirjan sähköisestä versiosta saadun informaation mukaan Keskiyö on haamu.
  • Vickyllä oli idea tehdä Keskiyöstä vihollinen, mutta hänen toimittajansa sai hänet hylkäämään ideansa.

Lainaukset

"Puut ne juuriltaan kiskovat, kivet pirstovat, maan itsensä repivät auki. Ei enää sijaa kissoille. Jos jäätte, hirviöt repivät teidätkin tai näännytte ilman riistaa."
—Keskiyö Tähtiklaanin valitsemille kissoille. Keskiyö, page 289
"On suuri vaikeus tulossa. Moni minun suvustani klaaneille on vihainen. Kissat häätävät heitä pois heidän kodistaan. Nyt he tulevat ja hyökkäävät ja häätävät teitä pois, ottavat takaisin mikä heidän oli ennen."
—Keskiyö Varissulalle ja Lehtilammelle. Iltahämärä, page 270

Lähteet ja sitaatit

  1. Iltahämärä, sivu 271

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki