FANDOM

Ketunläjät! Minä olen uskollinen varjoklaanilainen. Jos minusta ikinä tehdään varapäällikkö tai päällikkö, minun on ansaittava se itse - ja klaanitoverieni ja Tähtiklaanin on haluttava sitä. Sinä vääristelet soturilakia mielesi mukaan, ihan niin kuin teit silloinkin kun olit elossa.

— Keltaturkki Tiikeritähdelle.[1]

Keltaturkki (engl. Tawnypelt) on solakka,[6] kirjava, vaalean kilpikonnakuvioinen naaras, jolla on vihreät silmät.[7]

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Vatukkatassu, joka on saamassa soturinimensä, ajattelee siskoaan Varjoklaanissa. Tulitähti lohduttaa oppilasta, että jos Tammiturkki on kouluttanut Keltatassua hyvin, hän saa soturinimensä samoihin aikoihin.
Kokoontumisessa Vatukkakynsi näkee siskonsa, joka kertoo olevansa nyt soturi, Keltaturkki. Mustatähti ilmoittaa uudesta soturista.

Bramblestar's Storm

Soturikissat

Salaisuuksien metsä

Keltapentu ja Vatukkapentu syntyvät Kultakukalle ja Tiikerikynnelle.

Myrsky nousee

Kun tuli valtaa Myrskyklaanin alueen, kissojen täytyy paeta. Keltapentu ja hänen emonsa, Kultakukka pääsevät turvallisesti pois kunnes Kultakukka huomaa Vatukkapennun puuttuvan. Kultakukka on paniikissa ja huutaa apua. Keltahammas ja Tulisydän lähetetään hakemaan Vatukkapentua ja Tulisydän tuo hänet Kultakukalle.

Vaarallinen polku

Saniaisturkista tulee Keltatassun mestari, josta Hiekkamyrsky on pettynyt, koska hän on Saniaisturkkia vanhempi mutta ei ole kouluttanut vielä oppilasta.

Pimeyden hetki

Keltatassu päättää liittyä Varjoklaaniin, sillä hän ei kestä muiden puhuvan hänen uskollisuudestaan Myrskyklaanille, koska hän on Tiikeritähden tytär. Vatukkatassu on hyvin ihmeissään Keltatassun lähdöstä. Vatukkatassu pyytää Tulitähteä puhumaan Keltatassulle, mutta Keltatassu päättää kuitenkin jäädä Varjoklaaniin.

Uusi profetia

Keskiyö

Keltaturkki on yksi kissoista jotka saavat Tähtiklaanilta viestin.
Keltaturkki saa kaksijalkalassa rotanpureman lapaansa, joka tulehtuu ja haittaa hänen kulkuaan. Myöhemmin Oravatassu saa neuvoja siskoltaan, jolloin oppilas muistaa takiaisenjuuren. Myös Keskiyö laittaa takiaisenjuurta puremaan.

Kuunnousu

Keltaturkin haava on paranemassa takiaisenjuuren avulla. Hän lepää Keskiyön pesässä hetken ennen kuin kissat jatkavat matkaansa. Kun he jatkavat matkaa vuoristossa, Keltaturkin haava pahenee ja hänen on vaikea kävellä.

Aamunkoi

Keltaturkki palaa matkaltaan takaisin Varjoklaaniin.

Tähtiyö

Keltaturkki auttaa uuden reviirin tutkimisessa ja auttaa etsimään paikkaa myös omalle klaanilleen.

Iltahämärä

Oravaliito näkee Keltaturkin joutuneen vihamielisen kotikisun, Jacquesin, hyökkäämäksi. Keltaturkki selittää Oravaliidolle miten Jacques ja tämän kaveri, Susan, vahingoittivat Kotkatassua, joka kuoli pian sen jälkeen kun tämä raahautui haavoittuneena takaisin leiriin. Lisäksi kotikisujen kaksijalka oli heittänyt esineen Setrisydäntä päin, joka haavoitti hänen jalkaansa. Yhdessä Varjoklaani ja Myrskyklaani laativat suunnitelman, joka estäisi kotikisuja haavoittamasta varjoklaanilaisia ilman kaksijalan puuttumista siihen. Keltaturkki tarjoutuu toimimaan syöttinä houkuttelemaan kotikisut kaksijalanpesästä, jotta muut voisivat väijyttää heidät. Suunnitelma onnistuu ja kokoontumisessa Mustatähti kiittää Myrskyklaania avusta. Yksitähti toteaa siihen vihaisesti miten Mustatähti ja Leoparditähti ovat niin riippuvaisia Myrskyklaanin avusta.

Auringonlasku

Keltaturkki nähdään Synkässä Metsässä, jossa Tiikeritähti haluaa opettaa hänelle miten tulla todelliseksi, kunnianhimoiseksi soturiksi. Keltaturkki hylkää tarjouksen ja kertoo Tiikeritähdelle että tästä tuli päällikkö vain kiertämällä soturilain, jotta hän saisi haluamansa. Keltaturkki neuvoo veljeään, Vatukkakynttä lopettamaan Tiikeritähden kuuntelemisen ja hänen ilkeiden käskyjen noudattamisen. Kun Vatukkakynsi ei kuuntele hänen neuvojaan, Keltaturkki vielä varoittaa häntä ja lähtee.

Kolmikon mahti

Näkö

Keltaturkki ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin. Hän on nyt siirtynyt pentutarhaan ja hänet on mainittu kuningattarena.

Pimeyden joki

Keltaturkki synnyttää kolme pentua: Tiikeripennun, Huomenpennun ja Liekkipennun. Pentujen isä on Pihlajakynsi. Monet kissat ovat hieman järkyttyneitä kuulleessan yhden pennun nimistä olevan Tiikeripentu ja moni saa vaikutelman että pentu on nimetty Tiikeritähden, Keltaturkin isän, mukaan.

Karkotus

Keltaturkki lähtee Vatukkakynnen ja muiden kanssa vuorille. Lumilintu ja Pihlajakynsi lupaavat pitää pennuista huolta.

Pimennys

Pitkät varjot

Keltaturkki tulee pentujensa kanssa Myrskyklaaniin, koska ei halua olla klaanissa, joka ei usko Tähtiklaaniin. Myöhemmin Pikkupilvi tulee hakemaan Keltaturkin takaisin kotiin sanoen, että klaani uskoo jälleen Tähtiklaaniin ja pennut ovat tulleet edeltä.

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

Keltaturkki ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

The Forgotten Warrior

The Last Hope

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Peace

Field Guidet

Cats of the Clans

Battles of the Clans

Secrets of the Clans

Lyhyttarinat

The Clans Decide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Leafpool's Wish

Keltaturkki ei varsinaisesti esiinny tässä novellissa, mutta hänet on listattu varjoklaanilaisiin.

Mistystar's Omen

Hollyleaf's Story

Dovewing's Silence

Perimä

  • Keltaturkilla on Taivasklaanin verta, koska hänen isänsä, Tiikeritähti, oli kaukaista sukua Taivasklaanille.
  • Hänellä on myös Myrskyklaanin verta, koska Tiikeritähti kuului alunperin Myrskyklaaniin.

Triviaa

  • Kun Keltaturkki oli pentu, hänet kuvailtiin vaalean kellertävänpunaiseksi niin kuin hänen emonsa on. Myöhemmin Keltaturkki muutettiin kilpikonnakuvioiseksi.
  • Vicky teki Pihlajakynnestä Keltaturkin kumppanin, koska tunsi pahaa oloa tämän virheellisestä sukupuolen vaihtumisesta.

Kuvat

Perhe ja suku

Emo:

Kultakukka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Tiikeritähti: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää

Veli:

Vatukkakynsi: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Kumppani:

Rowanstar: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Tytär:

Huomenkarva: Tilanne tuntematon

Pojat:

Liekkihäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tiikerisydän: Elossa (kirjassa Shattered Sky)

Velipuolet:

Nopsatassu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Haukkahalla: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää
Tadpole: Kuollut, tuntematon paikka

Siskopuoli:

Perhonsiipi: Elossa (kirjassa Shattered Sky)
Näytä loput

Tädit:

Yöpentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Utupentu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Setä:

Leijonamieli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoisät:

Mäntytähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pikkukorva: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isoäidit:

Leopardijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Pilkkuhäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Esi-isät:

Piikkikynsi: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä
Täpläturkki: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä
Pilvitähti: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä
Linnunlento: Kuollut, Taivasklaanin esi-isä

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Auringonlasku, sivu 181
  2. Myrsky nousee, sivu 25
  3. Vaarallinen polku, sivu 234
  4. Tulitähden tehtävä, sivu 47
  5. Näkö, hahmolista
  6. Keskiyö (kirja), sivu 13
  7. Pimeyden hetki, hahmolista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki