FANDOM

Minä olen Kati. En olekaan tavannut ennen metsän asukkia. Mistä tunnet Sotan?

— Kati esittäytyessään Tulitähdelle.[1]

Kati (engl. Hattie) on pieni[3] ruskea raidallinen naaras, jolla on meripihkanväriset silmät.[4]

Erikoisseikkailut

Tulitähden tehtävä

Kun Sotta ja Tulitähti ovat kävelemässä, Kati kysyy Sotalta kuka Tulitähti on. Kati esittelee itsensä ja kysyy miten Tulitähti tietää Sotan ja miksi hän jätti Kaksijalkalan. Hän yrittää itsepintaisesti kutsua Tulitähden sisälle pesään, mutta Tulitähti sanoo ettei voi tulla. Kati on innokas näyttämään Tulitähdelle uusia pensaita ja erään puun, joka on hyvä kynsien teroittamiseen.
Kun Tulitähti kysyy, onko Kati koskaan yrittänyt ottaa kiinni lintuja, Kati järkyttyy ja sanoo, että se on liian veristä. Tämä ärsyttää Tulitähteä. Kati on hieman harmissaan, kun Tulitähti päättää nukkua Sotan puutarhassa eikä hänen.
Kun Tulitähti lähtee Sotan luokse, Kati hyvästelee hänet tasapainotellen puun oksalla. Kati kutsuu häntä tulemaan uudelleen, ennen kuin hyppää takaisin puutarhaansa.

Soturikissat

Pimeyden hetki

Kati asuu Tulitähden entisessä kodissa.
Kun Tulitähti vierailee siskonsa Prinsessan luona, hän näkee vilauksen Katista. Kun kaksijalka kutsuu Katia ja nostaa kehräävän kissan syliinsä, Tulitähti huomaa, että Kati on heidän uusi kissa.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

Virheet

  • Hän kutsuu kotiväkeään kaksijaloiksi, vaikka kirjassa Villiin luontoon paljastui, että useimmat kotikisut eivät tiedä mitä termi "kaksijalka" tarkoittaa.[6]

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Tulitähden tehtävä, sivu 80
  2. Tulitähden tehtävä, sivu 80
  3. Pimeyden hetki, sivu 81
  4. Tulitähden tehtävä, sivu 80
  5. Vickyn Facebook-sivu
  6. Tulitähden tehtävä, sivu 80