FANDOM

Kate
Kate Cary

Kate Cary kissojen kanssa.

Kate Cary (4. lokakuuta 1967 - ) on yksi neljästä Erin Hunterista. Hän oli ensimmäinen Erin, ja Cherith Baldry lisättiin, jotta he pysyisivät tiukassa julkaisemisaikataulussa.

Kate Cary syntyi Birminghamissa, mutta asui aikuisiällä Skotlannissa kaksitoista vuotta. Hän sai ainoan lapsensa, Joshin, vuonna 1997. Nykyään hän asuu Pohjois-Englannissa poikansa ja kahden kissansa kanssa.

Kate Caryn kirjoittamat Soturikissat-kirjat

Muut kirjat

  • Bloodline
  • Signs of Love: Love Match

Triviaa

Hahmot

Kirjat

  • Kate on sanonut, että hänen suosikkikirjansa kirjoittaa ja lukea ovat olleet Näkö ja Iltahämärä. Myöhemmin hän on kuitenkin maininnut lempikirjakseen Pimeyden joen.
  • Katella saattaa olla suosikkihahmo, joka esiintyy kirjassa Thunder and Shadow.
  • Hänen kirjoittamansa vaikeimmat kohtaukset olivat Pimennyksen kolmen luvun taistelukohtaus ja viimeinen taistelu kohtaus kirjassa The Last Hope.
  • Hänen suosikkikirjojaan ovat Sinitähden tarina ja Näkö.
  • Hänen suosikkisaagojaan ovat The Prophecies Begin ja Tähtien enne, vaikka hän on myös ihastunut Kolmikon mahtiin ja Dawn of the Clansiin.

Muut

  • Kate haluaisi kuulua mieluiten Jokiklaaniin. Hänen suosikkiklaaninsa on myös Jokiklaani.
  • Jos hän olisi jokin klaanin jäsen, hän haluaisi olla päällikkö.
  • Jos Kate saisi valita soturinimensä, hän olisi Crookedfang (suom. Väärähammas).
  • Hänen suosikkiruokansa on kana-caesarsalaatti.[1]
  • Katen suosikkijälkiruoka on sitruunamarenkitorttu.
  • Katen suosikkitee on piparminttutee.

Sekalainen

  • Sekä Kate että Cherith kirjoittavat noin 6 tuntia päivässä.
  • Hän ei pidä ananaksesta eikä juo soodaa. Hän haluaa mieluummin teetä tai vettä.
  • Katella on oma, Soturikissat-aiheinen blogi, missä hän keskustelee fanien kanssa.
  • Hänen lempivärinsä ovat syksyn ruskan sävyt.

Katso myös

Lähteet ja sitaatit

  1. Katen blogi