FANDOM

Kävi Terävähammas. Hän sai melkein minutkin. Mitenkäs luulit minun menettäneen häntäni?

— Kallio Varistassulle tämän kysyessä muista heimokissoista.[1]

Kallio Tyynen Veden Alla eli Kallio (engl. Rock Beneath Still Water) on ruskea kolli, jolla on tynkä häntä.

Uusi profetia

Kuunnousu

Kallio on yksi kuudesta kissasta, jotka valittiin tappamaan Terävähammas. He eivät saa palata takaisin ennen kuin Terävähammas on kuollut. Kallio, Kotkankynsi ja Lintu ovat ainoat elossa olevat valitut. He törmäävät heimokissojen luota pakeneviin klaanikissoihin.
Kotkankynsi, Lintu ja Kallio lähtevät houkuttelemaan Terävähampaan luolaan. Kun Terävähammas saapuu, Kallio ulvaisee varoituksen.

Aamunkoi

Kallio ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu Kuohuvan Veden Heimon jäseniin. Koska Terävähammas on kuollut, Kallio, Kotkakynsi ja Lintu eivät ole enää karkoitettuja ja ovat palanneet takaisiin heimoonsa.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Kirjassa Kuunnousu hänen nimensä oli Kallio Jolle Lumi Kinostuu[2], mutta se vaihdettiin kirjassa Aamunkoi nimeksi Kallio Tyynen Veden Alla.

Virheet

  • Kalliota on kuvailtu virheellisesti mustaksi kolliksi.[3]

Lainaukset

Vatukkakynsi: "Emme me mihinkään lähde. Olemme kaikki uuvuksissa ja meidän pitää levätä."
Kotkankynsi: "Menkää, jääkää, tehkää mitä lystäätte. Ei se meille kuulu. Emme me teitä Terävähampaalle syötä, sanoipa Kallio mitä tahansa."
—Kotkankynsi Vatukkakynnelle ja klaanikissoille Kuunnousu, sivu 232
Lintu: "Terävähammas!"
Kallio: "Hän on täällä! Hän tulee!"
—Lintu ja Kallio kun Terävähammas saapuu Kuunnousu, sivu 265

Lähteet ja sitaatit

  1. Kuunnousu, sivu 230
  2. Kuunnousu, sivu 229
  3. Kuunnousu, sivu 227