FANDOM

Entä sitten? Myrskyklaani ei ole tehnyt minulle mitään pahaa. Minä en liikauta käpälääkään, nuori kolli, ennen kuin olen saanut jotain syödäkseni.

— Kaislahäntä Varissulalle.[1]

Kaislahäntä (engl. Rushtail) on laiha täyteläisen ruskea[4] kolli.

Uusi profetia

Tähtiyö

Kaislahäntä lepää Myrskyklaanin lähellä, kun klaanit ovat valmistautumassa lähtemään. Varissulka kertoo vihaisesti, että tämä jäisi myrskyklaanilaisten sekaan. Tähän klaaninvanhin vastaa, että Myrskyklaani ei ole koskaan tehnyt hänelle mitään pahaa.
Lehtitassu tarjoaa Varissulalle apua miettien, että oliko vanhus vain uppiniskainen vai heikottiko tätä oikeasti, mutta Varissulka vihaisesti kertoo, että hän ei tarvitse Lehtitassun apua vanhuksen kanssa. Varissulka tarjoaa hakevansa tälle tuoresaalista, jos tämä suostuisi liikkumaan.

Iltahämärä

Kaislahäntä ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Auringonlasku

Novellit

Leafpool's Wish

Kaislahäntä ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Kaislahäntä ei esiinny kirjassa, mutta hänet mainitaan kun Varissulka antaa kierroksen Tuuliklaanin leirissä ja menee klaaninvanhimpien pesään. Tilaa ei lukijalle näytetä, koska Kaislahäntä todennäköisesti kynsisi lukijan nenän pois.

Lainaukset

"Kuule, Kaislahäntä. Tuuliklaani kokoontuu alempana rinteessä. Jos sinä jäät tähän, jäät myrskyklaanilaisten sekaan."
—Varissulka Kaislahännälle Tähtiyö, page 108
"Lehtitassu tarjoutui ja mietti, oliko Kaislahäntä vain uppiniskainen vai heikottiko häntä oikeasti. Hän saattaisi löytää joitakin yrttejä, jotka palauttaisivat vanhukselle voimia niin kuin vaellusyrtit, joita heillä oli ollut tapana käyttää ennen taivallusta Kuukivelle."
—Lehtitassun ajatuksia Kaislahännästä Tähtiyö, page 109
Varissulka: "Jos haen sinulle vähän tuoresaalista, Kaislahäntä, niin suostutko sitten lähtemään liikkeelle?"
Kaislahäntä: "Saatan suostua. Kunhan se on hyvää ja lihakasta."
—Varissulka ja Kaislahäntä Tähtiyö, sivut 109-110

Lähteet ja sitaatit

  1. Tähtiyö, sivu 109
  2. Tähtiyö, sivu 7
  3. Tähtiyö, sivu 7
  4. Tähtiyö, sivu 108