FANDOM

Kaarmekivet

Käärmekivet

Käärmekivet (engl. Snakerocks) on kivikasa, jossa pesii kyykäärmeitä. Se sijaitsee entisellä reviirillä, metsässä.

Kuvailu

Käärmekivet sijaitsevat Myrskyklaanin lähellä ja myös melko lähellä Ukkospolkua sekä Suurta vuorivaahteraa.
Käärmekivet ovat sikin sokin oleva kasa pyöreistä, sileistä ja hiekanvärisistä kivistä, joiden seassa kasvaa rikkaruohoja sekä muita kasveja. Käärmekiviltä löytyy paljon yrttejä, varsinkin kirveliä ja siankärsämöä, mutta siellä pitää olla varuillaan ettei käärme satu puremaan, koska ne tykkäävät paistatella auringon valossa Käärmekivien luona. Kouluttamattoman oppilaan on myös vaarallista mennä Käärmekiville kyykärmeiden takia. Käärmekivien pohjalla on luola, jonne joskus pesiytyy eläimiä, kuten koiria tai mäyriä.
Yksi Käärmekivien suuri haitta on se, että paikka houkuttelee enemmän kyykäärmeitä ja kettuja kuin riistaa. Riistaeläimet pysyvät yleensä kaukana kivistä, koska käärmeet pelottelevat niitä. Kyykäärmeet yleensä piiloutuvat kasassa oleviin rakoihin. Myrskyklaanin kissat käyttävät Käärmekiviä metsästysmainaan, mutta käyttävät sitä yleensä lehtikadon aikaan, kun käärmeitä ei ole siellä.

Mytologia

Tarinoissa on sanottu, että suurklaanien (Leopardi-, Tiikeri- ja Leijonaklaani) aikaan, jättiläiskäärme Mouthclaw asusti Käärmekivillä ja tulisi syömään jokaisen soturin joka uskaltautuisi lähelle Käärmekiviä. Rohkea Leijonaklaanin soturi, Sunpelt, meni tappaamaan jättiläiskäärmettä, jotta hänen klaaninsa voisi metsästää Käärmekivillä rauhassa. Sunpelt loikki niin kauan käärme perässään, että tämä uupui ja lupasi toteuttaa soturin toiveen. Sunpelt joten toivoi, että käärme kutistuisi kissan hännän kokoiseksi. Käärme kutistui ja siitä syntyi sumupilvi. Kun pilvi hälveni, soturi näki Mouthclawin muuttuneen tuhansiksi kissan hännän kokoisiksi käärmeiksi. Sunpeltin päällikkö torui soturia, mutta myös kehui sillä pikkukäärmeet eivät tulisi syömään ketään soturia.

Kirjoissa maininnat

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Kun Sinitassu ja Lumitassu lähtevät metsästämään, Sinitassu huomaa kanin joka katoaa koloon. Hän vaatii seuraamaan sitä ja oppilaat tunkeutuvat koloon. Lumitassu on huolissaan siitä, että he voivat eksyä mutta Sinitassu huomaa tunnelin menevän ylöspäin. Siellä hän haistaa kiviä, sammalta ja männyn voimakkaan tuoksun. Sinitassu tietää olevansa lähellä Käärmekiviä. He kohtaavat ketun, joka on tappanut kanin.
Kun Jokiklaani vie Aurinkokivet, Mäntytähti ei tee mitää saadakseen sen takaisin. Kyyhammas mumisee, että se tekee Myrskyklaanista heikon. Siniturkki kehrää, että onhan heillä Käärmekivet vaikka siellä on liikaa kyitä ja eikä tarpeeksi riistaa.
Siniturkin johtaessa ensimmäistä metsästyspartiotaan, Ohdaketassu kysyy, missä he metsästävät. Siniturkki sanoo heidän metsästävän Käärmekivillä. Kyyhammas katsoo häntä viileästi, sanoen että se on liian vaarallista, mutta kukaan kissa ei ole metsästänyt siellä kuuhun. Kun he saapuvat sinne, Siniturkki haistelee ilmaa kettujen varalta, mutta tuoksu on laimea. Siniturkki käskee Ohdaketassua vartioimaan vaaran varalta. Hän nappaa hiiren ja tuo sen Ohdaketassun luokse, jotta hän vahtii sitä. Ohdaketassu raivostuu ja huutaa vääriä varoituksia. Kun Siniturkki löytää mehukkaan, pullean kanin, Ohdaketassu varoittaa, että siellä on koira. Siniturkki kuitenkin jättää sen huomioimatta valheiden vuoksi. Ohdaketassu huutaa taas, tällä kertaa peloissaan. Koira juoksee esiin ja kissat kiipeävät puihin. Siniturkki odottaa koiran lähtemistä. Lopulta se lähtee, mutta myöhemmin seuraa heitä metsään, jossa Ohdaketassu lyo sitä.

Tulitähden tehtävä

Tulitähti, Pajuturkki ja Nokitassu ovat partiossa Käärmekivillä, kun he huomaavat kivillä pesivän mäyrän. Mäyrä hyökkää kohti Nokitassua, mutta Pajuturkki syöksyy oppilaan ja mäyrän väliin. Mäyrä tappaa Pajuturkin. Partio lähtee Käärmekiviltä Pajuturkin ruumiin kanssa.

Soturikissat

Villiin luontoon

Kun Tiikerikynsi ja Leijonamieli näyttävät oppilaileen reviiriä, he päättävät välttää Käärmekivet, koska se on liian vaarallista.
Arvioinnissa Tiikerikynsi lähettää oppilaansa Korppitassun Käärmekiville. Korppitassu palaa mukanaan kyy, joka tekee vaikutuksen Tulitassuun ja Harmaatassuun.

Tuli ja jää

Tulisydän vie oppilaansa Tuhkatassun kierrokselle ja he menevät Käärmekiville. Tulisydän sättii häntä kivien päälle kiipeämisestä, sillä hän olisi voinut saada kyynpureman.
Tiikerikynsi lähettää Mustaraidan partioineen Käärmekiville etsimään Varjoklaania. Mustaraita palaa sanoen, että he eivät ole siellä.

Salaisuuksien metsä

Tiikerikynsi vie metsästyspartion Käärmekiville, koska kukaan ei ole metsästänyt siellä vähään aikaan. Myöhemmin Keltahammas menee Käärmekiville kerätäkseen siankärsämöä. Tulisydän joutuu hakemaan hänet sieltä. Myöhemmin Hiekkamyrsky johtaa metsästyspartiota Käärmekiville. Hänen partionsa on haettava hyökkäyksen vuoksi.

Vaarallinen polku

Koiralauma pakenee kaksijaloilta ja siirtyy Käärmekiville luoliim, jossa he elävät kuuden kuun ajan. Varjoklaanin päällikkö, Tiikeritähti, ruokkii koiria lihalla.
Valkomyrsky ja hänen partionsa huomaavat epätavallisia kyyhkyn höyheniä, tallautunutta aluskasvillisuutta sekä koiran jätöksiä. Myöhemmin Tulisydän vie vie Okatassun ja Hiiriturkin Käärmekiville. Koiran tuoksu on vielä ilmassa.
Nopsatassu ja Kirkastassu päättävät mennä Käärmekiville selvittämään mistä saaliintähteet ovat tulleet. Koirat hyökkäävät oppilaiden kimppuun tappaen Nopsatassun ja haavoittaen Kirkastassua vakavasti.
Tulisydän ja Saniaisturkki vievät uudet oppilaansa, Vatukkatassun ja Keltatassun kierrokselle, mutta he eivät mene Käärmekiville.
Myöhemmin Pitkähäntä menee Käärmekiville tarkistamaan, sillä hän oli aiemmin haistanut Tiikeritähden siellä. Hän huomaa Tiikeritähden ruokkivan jotain ja huomaa koiria kivien luolissa.

Pimeyden hetki

Hiiriturkki johtaa partiota Käärmekiville tarkistaakseen, että kaikki koirat ovat poissa.

Uusi profetia

Keskiyö

Vatukkakynsi, Okakynsi, Saarniturkki ja Oravatassu haistavat mäyrän Käärmekivillä. Pian mäyrä hyökkää. Kissat epäilevät sen olevan sama mäyrä, joka tappoi Pajuturkin.

Kuunnousu

Tulitähti, Lehtitassu ja Harmaaraita löytävät kaksijalkojen hirviöitä Käärmekivien läheltä. Nämä hirviöt ovat pian osa klaanin tuhoa.

Aamunkoi

Täplälehti esiintyy Oravatassun unessa ja vie hänet Käärmekiville. He näkevät häkkejä, joissa kissoja pidetään. Oravatassu ja Ratamohäntä menevät Käärmekivien ohi, kun he menevät pelastamaan vangitut kissat. Kun kaksijalat yrittävät ottaa heitä kiinni, he pakenevat Käärmekiville.

Field Guidet

Code of the Clans

Viidennessä tarinassa Pitkähäntä ja Mustaraita menevät metsästämään Käärmekiville, mutta he rikkovat soturilakia. Pitkähäntä saa kiinni oravan, jonka molemmat syövät.

Battles of the Clans

Kun Tiikeritähti näyttää metsää vierailijoille, hän selittää tarinan koirista Käärmekivillä.

Lähteet ja sitaatit

Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola