FANDOM

Kaarmekivet.png

Käärmekivet

Käärmekivet (engl. Snakerocks) on kivikasa, jossa pesii kyykäärmeitä. Se sijaitsee entisellä reviirillä.

Kuvailu

Käärmekivet sijaitsevat Myrskyklaanin lähellä ja myös melko lähellä Ukkospolkua sekä Suurta vuorivaahteraa.
Käärmekivet ovat sikin sokin oleva kasa pyöreistä, sileistä ja hiekanvärisistä kivistä, joiden seassa kasvaa rikkaruohoja sekä muita kasveja. Käärmekiviltä löytyy paljon yrttejä, varsinkin kirveliä ja siankärsämöä, mutta siellä pitää olla varuillaan ettei käärme satu puremaan, koska ne tykkäävät paistatella auringon valossa Käärmekivien luona. Kouluttamattoman oppilaan on myös vaarallista mennä Käärmekiville kyykärmeiden takia. Käärmekivien pohjalla on luola, jonne joskus pesiytyy eläimiä, kuten koiria tai mäyriä.
Yksi Käärmekivien suuri haitta on se, että paikka houkuttelee enemmän kyykäärmeitä ja kettuja kuin riistaa. Riistaeläimet pysyvät yleensä kaukana kivistä, koska käärmeet pelottelevat niitä. Kyykäärmeet yleensä piiloutuvat kasassa oleviin rakoihin. Myrskyklaanin kissat käyttävät Käärmekiviä metsästysmainaan, mutta käyttävät sitä yleensä lehtikadon aikaan, kun käärmeitä ei ole siellä.

Mytologia

Tarinoissa on sanottu, että suurklaanien (Leopardi-, Tiikeri- ja Leijonaklaani) aikaan, jättiläiskäärme Mouthclaw asusti Käärmekivillä ja tulisi syömään jokaisen soturin joka uskaltautuisi lähelle Käärmekiviä. Rohkea Leijonaklaanin soturi, Sunpelt, meni tappaamaan jättiläiskäärmettä, jotta hänen klaaninsa voisi metsästää Käärmekivillä rauhassa. Sunpelt loikki niin kauan käärme perässään, että tämä uupui ja lupasi toteuttaa soturin toiveen. Sunpelt joten toivoi, että käärme kutistuisi kissan hännän kokoiseksi. Käärme kutistui ja siitä syntyi sumupilvi. Kun pilvi hälveni, soturi näki Mouthclawin muuttuneen tuhansiksi kissan hännän kokoisiksi käärmeiksi. Sunpeltin päällikkö torui soturia, mutta myös kehui sillä pikkukäärmeet eivät tulisi syömään ketään soturia.

Kirjoissa maininnat

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Tulitähden tehtävä

Soturikissat

Villiin luontoon

Tuli ja jää

Salaisuuksien metsä

Vaarallinen polku

Pimeyden hetki

Uusi profetia

Keskiyö

Kuunnousu

Aamunkoi

Field Guidet

Code of the Clans

Battles of the Clans

Lähteet ja sitaatit

Paikat
Metsä PöllöpuuSuuri vuorivaahteraHiekkakuoppaAurinkokivetKäärmekivetKorkeamännytHaaskalaUkkospolkuNelipuuJokiOhran tilaKorkokivet (Emonsuu, Kuukivi) • KaksijalkalaPuusilpomo
Järvi HevospaikkaSaariJärviKaksijalanpesäHylätty kaksijalanpesäAukioTaivastammiKuulampiUkkospolku
Taivasklaanin
rotko
TaivaskiviKuiskausten luola

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki