FANDOM

Ei se mitään, ei minua haittaa! Minusta tulee soturi. Jalkani on kyllä eloton, mutta muuten olen täysillä elossa!

— Jalkatassu uudesta nimestään.[1]

Jalkapuoli (engl. Deadfoot) on pieni, solakka[6] musta kolli,[2] jolla vääntynyt vasen jalka.[2]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Keikkupentu syntyy Niittyleinikille ja Hikkorinenälle. On sanottu, että hän syntyi vääntyneen tassun kanssa ja siksi pentu nimettiin Keikkupennuksi.

Soturikissat

Tuli ja jää

Jalkapuoli nähdään ensimmäistä kertaa Tuuliklaanin varapäälikkönä. Hän esiintyy nimettömänä esinäytöksessä ja on kissa, joka löytää tunnelin Tuuliklaanin piilopaikaksi ja löytää rottia saalistettavaksi.
Kun Harmaaraita ja Tulisydän löytävät klaanin, sen kissat ovat valmiita hyökkäämään, mukaan lukien Jalkapuoli, joka seisoo Pitkätähden vieressä. Kun myrskyklaanilaiset yrittävät suostutella Pitkätähteä palaamaan, Jalkapuoli vaikuttaa levottomalta.
Kun Tulisydän kertoo Pitkätähdelle, että Jokiklaani yrittää saalistaa Tuuliklaanin reviirillä, Pitkätähti ja Jalkapuoli ovat raivoissaan. Harmaaraita rauhoittelee heitä sanoen, että jokiklaanilaiset lähtivät kotiin tyhjin vatsoin, koska eivät saaneet metsästettyä jäniksiä niin kuin tuuliklaanilaiset.

Salaisuuksien metsä

Myrsky nousee

Vaarallinen polku

Pimeyden hetki

Kun Tiikeritähti hyökkää Tuuliklaaniin, Jalkapuoli nähdään makaamassa Vinhapuron kanssa maassa.

Uusi profetia

Keskiyö

Jalkapuoli ilmestyy Varistassulle unessa kertomaan uudesta profetiasta ja myös siitä, että hänet on valittu pelastamaan klaani hirveältä tuholta.

Klaanien kirjat

Klaanien salaisuudet

Jalkapuoli on nukkumassa sotureiden pesässä Lovikorvan ja ja Yksiviiksen kanssa. Hän on yksi ensimmäisistä kissoista, jotka aloittavat taistelun. Hetken kuluttua taistelun alkamisesta Jalkapuoli menee Pitkätähden luokse ja sanoo, että heidän täytyy vetäytyä. Mutakynsi vaatii taistelun jatkamista, mutta Pitkätähti puolustaa Jalkapuolta ja sanoo heidän menettäneen jo liikaa sotureita. Jalkapuoli selviytyy taistelusta ja pakenee leiristä muiden kanssa.

Ravenpaw's Path

The Heart of a Warrior

Novellit

Pinestar's Choice

Tigerclaw's Fury

Jalkapuoli ei varsinaisesti esiinny tässä novellissa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Vicky ajattelee, että Jalkapuoli kuoli taistelussa Veriklaania vastaan.

Virheet

  • Hän esiintyy elävänä mangassa The Heart of a Warrior, vaikka hän kuoli ennen Tulitähden tehtävä -kirjaa.

Kuvia

Perhe ja suku

Emo:

Niittyleinikki: Elossa (kirjassa Pitkätähden kosto)

Isä:

Hikkorinenä: Elossa (kirjassa Pitkätähden kosto)

Sisko:

Ratamotassu: Elossa (kirjassa Pitkätähden kosto)

Veli:

Pulutassu: Elossa (kirjassa Pitkätähden kosto)

Kumppani:

Saarnijalka: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Poika:

Varissulka: Elossa (kirjassa River of Fire)

Pennut:

Kaksi nimeämätöntä pentua: Tuntematon tilanne
Näytä loput

Pojanpojat:

Leijonaroihu: Elossa (kirjassa River of Fire)
Närhisulka: Elossa (kirjassa River of Fire)
Viimaturkki: Elossa (kirjassa River of Fire)

Pojantytär:

Paatsamalehti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. 1,0 1,1 1,2 Pitkätähden kosto, sivu 489
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Tuli ja jää, hahmolista
  3. Keskiyö, sivu 14
  4. Pitkätähden kosto, sivu 212
  5. Tuli ja jää, sivu 62
  6. Tuli ja jää, sivu 9