FANDOM

Hirviö (engl. Monster) on klaanien termi, jolla tarkoitetaan autoja, rekkoja, moottoriveneitä tai muita kulkuneuvoja, joilla Kaksijalat matkustavat. Kissat uskovat, että ne "nielevät" kaksijalat sisäänsä ja kuljettavat niitä teillä, joita kissat kutsuvat Ukkospoluiksi. Ne voivat helposti tappaa kissan.

Kuvaus

Hirviöt ovat valtavia, jyrkkäreunaisia otuksia, joilla on kova kiiltävä pinta ja isot silmät, joista loistaa keltaista valoa. Niiden pyöreät mustat tassut haisevat palavalta kiveltä, ja ilma täyttyy niiden äänistä ennen kuin ne edes ilmestyvät. Kaksijalkojen tiedetään matkustavan niiden "vatsojen" sisällä. Kun hirviö on parkissa, kissat uskovat, että se nukkuu. Kuitenkin hirviöt ovat melko tyhmiä, koska ne eivät uskalla poiketa Ukkospoluilta ruoholle. Kissa voi huijata niitä pitämällä hermonsa kurissa ja väistämällä sitä. Hirviöt ovat poikenneet Ukkospoluilta vain suurien tapahtumien seurauksena kuten metsän tuho, joka aiheutti Suuren taivalluksen.

Suhde kissoihin

Hirviöt liikkuvat suurella nopeudella, nopeammin kuin nopein soturi ja voi vahingoittaa vakavasti tai jopa tappaa vahvimmankin. Niillä on likainen, kuuma tuuli, joka pörröttää kissojen turkkia. Kun hirviö näkee kissan, se ei edes hidasta, vaan jatkaa, tappamisesta huolimatta.
Klaanit tekevät eroja erilaisten hirviöiden välillä; he tunnistavat erot tavallisten hirviöiden ja muiden välillä antamalla niille nimet. Metsän repimiseen käytettävät puskutraktorit ovat puunsyöjiä.[1] Nämä hirviöt työntävät puita ja kaivaavat maata, pelottaen kaiken saaliin ja estävät kissojen elämisen lähistöllä. Moottoriveneet ovat vesihirviöitä, ja maatalouden ajoneuvot ovat maatilan hirviöitä

Kirjoissa maininnat

Dawn of the Clans

The Sun Trail

The First Battle

Erikoisseikkailut

Väärätähden lupaus

Kun Vääräpentu yrittää mennä Kuukivelle itsekseen, Tuuliklaanin partio huomaa hänet ja kanin. He molemmat juoksevat ja löytävät itsensä keskellä Ukkospolkua. Yhtäkkiä Vääräpentu kuulee murinaa ja näkee hirviön, joka kiitää suoraan kohti häntä. Partio lähtee mutta kani yrittää ylittää polun. Kun Vääräpentu avaa silmänsä, hän näkee kuolleen kanin makaavan Ukkospolulla, jonka hirviö tappoi. Hirviö oli tappanut kanin edes hidastamatta.
Kun Vääräpentu saapuu navetalle, Laikku kertoo maatilan hirviöistä. Ne on helppo kuulla, mutta vaikea määrittää, mistä ne tulevat.

Sinitähden tarina

Lumiturkki jää hirviön alle jahdatessaan varjoklaanilaisia.

Tulitähden tehtävä

Soturikissat

Villiin luontoon

Tuli ja jää

Myrsky nousee

Uusi profetia

Keskiyö

Kuunnousu

Aamunkoi

Harmaaraita jää kaksijalkojen kaappaamaksi ja hän joutuu hirviössä olevaan häkkiin vangiksi. Isot hirviöt mylläävät metsässä ja tuhoavat sitä.

Mangat

Soturin turvapaikka

Soturin paluu

Field Guidet

Secrets of the Clans

Lähteet ja sitaatit

  1. Villiin luontoon, sivu 34

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki