FANDOM

Hiiriturkki (engl. Mousefur) on pieni[4], jäntevä, paksu-, kiiltävä- ja pehmeäturkkinen, tummanruskea[5] raidallinen[6] naaras, jolla on meripihkanväriset silmät.

Erikoisseikkailut

Sinitähden tarina

Hiiripentu syntyy veljensä Vinhapennun kanssa Valkosilmälle ja Varpuskarvalle. He ovat kolme kuuta vanhempia kuin Siniturkin pennut, Kivipentu, Sammalpentu ja Usvapentu.

Tulitähden tehtävä

Soturikissat

Villiin luontoon

Hiiriturkki on mukana Jokiklaanin ja Myyrskyklaanin välisessä taistelussa. Jokiklaanin soturi tekee Hiiriturkille syvät haavat hänen lapaansa. Tiikerikynsi kuitenkin tulee auttamaan ja häätää jokiklaanilaisen.

Tuli ja jää

Salaisuuksien metsä

Myrsky nousee

Vaarallinen polku

Pimeyden hetki

Uusi profetia

Keskiyö

Hiiriturkki on Lukkitassun mestari.

Kuunnousu

Aamunkoi

Tähtiyö

Hiiriturkista tehdään klaaninvanhin Lukkikoiven soturiseremonian jälkeen.

Iltahämärä

Auringonlasku

Kolmikon mahti

Näkö

Hiiriturkki sairastuu viheryskään.

Pimeyden joki

Karkotus

Pimennys

Pitkät varjot

Auringonnousu

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Kun Kyyhkypennusta ja Murattipennusta tehdään oppilaita, Hiiriturkki nähdään taluttavan Pitkähäntä ulos klaaninvanhimpien pesältä. Närhisulka aavistaa, että Pitkähäntä on antanut osan osuuksistaan Hiiriturkille.
Hiiriturkki valittaa, kun Sademyrsky tuodaan leiriin lepäämään. Hän näyttää tukevan Okakynnen ajatusta pyytää kaloja vastineeksi Sademyrskyn auttamisesta ja huomauttaa, että kuivuus vaikuttaa myös Myrskyklaaniin.

Etäiset kaiut

Kun puu on putoamassa leiriin, Hiiriturkki ei halua jättää pesäänsä, koska hänen noustessaan sammaleet kastuisivat. Leijonaroihu kuitenkin onnistuu saamaan hänet ylös. Leirin ulkopuolella Hiiriturkki haluaa palata hakemaan hiiren, koska uskoo Tähtiklaanin olevan vihainen tuoresaaliin tuhlauksesta. Hän aikoo palata leiriin, mutta Pitkähäntä pysäyttää hänet ja menee itse. Varputassu seuraa häntä sanoen, että se on liian vaarallista. Puu putoaa murskaten klaaninvanhimpien pesän alleen. Pitkähäntä kuolee ja Varpupennun selkäranka katkeaa.
Kun Hiiriturkki palaa leiriin, hän säntää Pitkähännän ruumiin luokse ja lyyhistuu sen vierelle. Hiiriturkki syyttää Pitkähännän kuolemasta itseään. Hän kaipaa Pitkähäntää ja Sulo lohduttaa naarasta, kun he valvovat ruumiin äärellä. Koko kirjan ajan Hiiriturkki syyttää itseään Pitkähännän kuolemasta ja kieltäytyy katsomasta Varputassua, koska näkee vammat, jotka hän aiheutti.

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

Field Guidet

Battles of the Clans

The Ultimate Guide

Novellit

Tigerclaw's Fury

Leafpool's Wish

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Hiiriturkki ei esiinny novellissa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Dovewing's Silence

Triviaa

  • Hiiriturkki ei ollut koskaan kiinnostunut hankkimaan kumppania.
  • Hiiriturkki on yksi ainoista sotureista, jotka olivat elossa koko Villiin luontoon ja The Last Hopen välisen ajan.
  • Hiiriturkin ja Pitkähännän on väitetty olevan kumppaneita. Se ei kuitenkaan ole totta, vaan he olivat vain hyviä ystäviä.

Hahmon kuvakkeet

Perhe ja suku

Emo:

Yksisilmä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Puolihäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Vinhatuuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Villiin luontoon, hahmolista
  2. Sinitähden tarina, sivu 454
  3. Villiin luontoon, hahmolista
  4. Villiin luontoon, hahmolista
  5. Villiin luontoon, hahmolista
  6. Pimeyden hetki, sivu 41

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki