FANDOM

Sinä et halua olla missään tekemisissä kaksijalkalan kissojen kanssa. Minä en halua olla missään tekemisissä klaanien kanssa.

— Henkka Risaturkille.[1]

Henkka (engl. Hal) on harteikas, tummanruskea raidallinen kolli[3], jolla meripihkanväriset silmät[4].

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Keltahampaan salaisuus

Keltatassu ja Risaturkki menevät Kaksijalkalaan etsimään Risaturkin ja Karsituulen isää, jonka huhutaan olevan kotikisu. He löytävät Henkan, mutta hän kieltää tuntevansa Sulkamyrskyä ja väittää, ettei ole yhteydessä metsäkissoihin. Kun Keltatassu ja Risaturkki ovat lähdössä, Keltatassu vilkaisee Henkkaan ja huomaa tämän näyttävän aivan Risaturkilta. Keltatassu huutaa Henkalle, että Risaturkki on hänen poikansa, mutta Henkka tokaisee, että hän ei tiedä mistä Keltatassu puhuu. Keltatassu yrittää kertoa hänelle uudestaan, mutta Henkka kääntyy ja lähtee.
Kun kotikisut hyökkäävät Varjoklaanin leiriin, Keltahammas näkee Henkan entinen kumppaninsa ja Risaturkin kanssa. Risaturkki kysyy Sulkamyrskyltä, oliko Henkka hänen isänsä, johon Sulkamyrsky vastaa että Henkka luopui oikeudesta siihen nimitykseen. Risaturkki tuijottaa Henkkaa ja kysyy, miksei hän sanonut mitään Kaksijalkalassa. Henkka kertoo, että hän ei halua olla missään tekemisissä klaanien kanssa eikä Risaturkki halua olla Kaksijalkalan kissojen kanssa tekemisissä. Risaturkki käskee Henkkaa lähtemään, mutta Henkka vain pilkkaa Risaturkkia, jolla on suonissaan kotikisun verta. Risaturkki raivostuu ja hyökkää Henkan kimppuun viiltäen hänen kurkkunsa auki. Keltahammas tuntee Henkan kivun itsessään ja toinnuttuaan huomaa Henkan ruumiin maassa. Ruostetassu, Järkäle, Sammakkohäntä ja Kaurisloikka saapuvat paikalle. Ruostetassu huomaa Henkan ruumiin ja Risaturkki selittää hänelle, että Henkka oli yrittänyy hyökätä Keltahampaan kimppuun. Kun muut lähtevät, Ruostetassu kertoo Keltahampaalle Henkan olevan hänen isänsä.
Taistelun jälkeen Marmeladi myöntää, että hyökkäys oli Henkan ajatus. Kun Marmeladi kysyy, missä Henkka on, Ruostetassu kertoo hänelle hänen olevan kuollut. Setritähti antaa heidän viedä Henkan ruumis pois.

Field Guidet

The Ultimate Guide

Henkka mainitaan Risatähden sivulla.

Triviaa

  • Henkan on sanottu näyttävän aivan pojaltaan, Risatähdeltä.
  • Häntä on virheellisesti kutsuttu kulkukissaksi.

Perhe ja suku

Kumppani:

Sulkamyrsky (ennen): Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat:

Risatähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Karsituuli: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Tytär:

Ruosteturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Näytä loput

Pojantyttäret:

Hopekit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Wishkit: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojanpoika:

Rikkotähti: Kuollut, Synkän Metsän jäsen (ennen), ei kuoleman jälkeistä elämää

Lainaukset

"En ole koskaan tuntenutkaan ketään Sulkamyrskyä. Minulla ei ole mitään tekemistä metsäkissojen kanssa."
—Henkka. Keltahampaan salaisuus, page 101
Keltatassu: "Odota! Olet varmasti tuntenut Sulkamyrskyn! Katso - tuossa on poikasi!"
Henkka: "En tajua yhtään, mistä puhut. Minulla ei ole mitään poikaa!"
—Keltatassu yrittäessään kertoa Henkalle pojastaan. Keltahampaan salaisuus, sivu 102
Risaturkki: "Sano, ettei tuo kissa ole isäni."
Sulkamyrsky: "Hän luopui kauan sitten oikeudesta siihen nimitykseen. Se oli hänen päätöksensä."
—Sulkamyrsky ja Risaturkki. Keltahampaan salaisuus, sivu 193
Risaturkki: "Lähde nyt. Äläkä tule koskaan takaisin."
Henkka: "Älä sinä minua määräile, poikaseni."
Risaturkki: "En ole poikasi! Minä olen Varjoklaanin soturi!"
Henkka: "Soturi, jolla on suonissaan kotikisun verta. Mahtavatkohan niin sanotut klaanitoverisi ikinä unohtaa sitä?"
—Henkka ja Risaturkki. Keltahampaan salaisuus, sivu 194

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 193
  2. Keltahampaan salaisuus, sivu 101
  3. Keltahampaan salaisuus, hahmolista
  4. Keltahampaan salaisuus, sivu 101

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki