FANDOM

Haukkasydän (engl. Hawkheart) on kivenharmaa kolli, jolla tummanruskeita pilkkuja, keltaiset silmät ja harmaantuneet viikset.

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Keltahampaan salaisuus

Esinäytöksessä, kun Hanhisulka pitää puhetta, hän on kärsimätön ja haluaa mennä suoraan asiaan. Haukkasydän huomauttaakin siitä Hanhisulalle.

Väärätähden lupaus

Haukkasydän on kokoontumisessa, kun Sinitassu esittelee parantajat Väärätassulle. Sinitassu kertoo Haukkasydämen tappaneen emonsa, Kuukukan.

Sinitähden tarina

Myrskyklaanin ja Tuuliklaanin välisessä taistelussa Sinitassu auttaa Leoparditassua vetämään haavoittuneet pois. Haukkasydän näkee kuinka pieni hän on ja ivailee, että Myrskyklaani oli tuonut pennun taisteluun. Kun Sinitassu vastaa, ettei hän ole pentu, Haukkasydän astelee uhkaavasti häntä kohti tietäen, että oppilas on liian nuori päihittääkseen hänet. Kanervatähti, klaanin päällikkö, pysäyttää hänet kertoen, että hänen on huolehdittava haavoittuneista. Pian tämän jälkeen myrskyklaanilaiset tunkeutuvat parantajan pesään ja yksi tuuliklaanilaisista ulvaisee varoituksen Haukkasydämelle. Sinitassu kysyy Nopsatuulelta, onko Haukkasydän soturi vai parantaja, johon Nopsatuuli vastaa, että hän oli aikoinaan Tuuliklaanin hurjin soturi, kunnes Tähtiklaani kutsui hänet parantajaksi.
Haukkasydän nähdään hyökkäävän Kuukukan kimppuun kun tämä tulee pois parantajan pesästä. Haukkasydän viskaa Kuukukan aukion yli ja hyökkää uudelleen hänen kimppuun repien kynsin ja hampain. Kuukukka saa iskettyä kollia kuonoon, mutta Haukkasydän ei horjahda. Hän nappaa Kuukukkaa kurkusta ja viskaa tämän veriselle aukiolle. Haukkasydän astelee kohti Kuukukkaa, mutta Mäntytähti ulvaisee klaanilleen perääntymiskäskyn.
Kun Sinitassu ryntää emonsa luo ja huomaa tämän kuolleen, hän valittaa etteivät soturit tapa ilman syytä. Haukkasydän vastaa tähän, että rohdosvarastojen tuhoaminen oli hyvä syy. Sinitassu jatkaa sanoen, että Tähtiklaani antoi merkin Hanhisulalle hyökätä Tuuliklaaniin. Haukkasydän tuhahtaa ja marssii matkoihinsa.
Kokoontumisessa muutamaa kuuta myöhemmin Haukkasydän törmää Sinitassuun. Hän pilkkaa naarasta kutsuen tätä pentusoturiksi. Aurinkokajo lohduttaa Sinitassua sanoen, että Tähtiklaani tuomitsee hänet vielä. Myöhemmin samassa kokoontumisessa Sinitassu kertoo Väärätassulle, että Haukkasydän tappoi hänen emonsa.

Novellit

Goosefeather's Curse

Hawkpaw on Tuuliklaanin parantajan, Chiveclawin oppilas.

Pinestar's Choice

Field Guidet

The Ultimate Guide

Triviaa

  • Erin Hunterin 7. chatissa kerrotaan Haukkasydämen olevan Synkässä Metsässä. Tämä on todistettu vääräksi, sillä Vicky toteaa Facebook-sivullaan Haukkasydämen päässeen Tähtiklaaniin.
  • Vaikka Haukkasydämen on sanottu olevan soturi ennen kuin hänestä tuli parantaja, hän on novellissa Goosefeather's Curse parantajaoppilas tassu-loppuliitteellä sekä hänen on sanottu tulleen Chiveclawin oppilaaksi kuuden kuun iässä.
  • Haukkasydän kuvattiin aluksi kirjavaksi tummanruskeaksi, mutta se muutettiin hänen nykyiseen ulkonäköönsä, kivenharmaaksi tummanruskeilla täplillä.

Lainaukset

"Hän oli aiemmin Tuuliklaanin hurjin soturi, kunnes Tähtiklaani kutsui hänet parantajaksi."
—Nopsatuuli Haukkasydämestä. Sinitähden tarina, page 131
"Kappas, pentusoturihan se siinä. Oletkos sinä viimeinkin oppilas?"
—Haukkasydän Sinitassulle kokoontumisessa. Sinitähden tarina, page 157
Sinitassu: "Ja tuo on Haukkasydän."
Väärätassu: "Etkö sinä pidä hänestä?"
Sinitassu: "Hän tappoi emoni."
—Sinitassu ja Väärätassu Haukkasydämestä kokoontumisessa. Sinitähden tarina, sivu 162

Lähteet ja sitaatit

Parantajat
Myrskyklaani CloudspotsPricklefacePearnoseHaukansiipiOatspeckleRavenwingCloudberryHanhisulkaSulkaviiksiTäplälehtiKeltahammasTuhkamarjaLehtilampiNärhisulkaAlderheart
Tuuliklaani MothflightSwiftfootThruspeltLeivonsiipiChiveclawHaukkasydänKaarnakasvoKestrelflight
Varjoklaani PebbleheartRedscarMossheartMyyränturkkiSloefurRedthistleSalviaviiksiKeltahammasNuhanenäPikkupilviLiekkihäntäPuddleshine
Jokiklaani DapplepeltKinktailMeadowpeltGraywingJääviiksiMaitoturkkiEchosnoutVatukkamarjaMutaturkkiPerhonsiipiPajuhohde
Taivasklaani MicahAcorn FurQuailfeatherVasanaskelSaniaissydänKaikulauluFrecklewish

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki