FANDOM

Haukkalento (engl. Kestrelflight) on pehmeäturkkinen, täplikäs[3], harmaaruskea kolli, jolla on pieniä valkoisia läiskiä kuten haukan siivissä.

Erikoisseikkailut

Bramblestar's Storm

Haukkalento ei esiinny kirjassa, mutta hänet on listattu tuuliklaanilaisiin.

Kolmikon mahti

Näkö

Haukkatassu on Tuuliklaanin parantajan, Kaarnakasvon oppilas. Hän sairastuu viheryskään eikä pääse parantajien tapaamiseen. Kaarnakasvoo sanoo, että Haukkatassu toipuu, koska hän on nuori ja vahva.
Kun Haukkatassu toipuu, hänet lähetetään Myrskyklaanin leiriin Lumikkoturkin kanssa kysymään Lehtilammelta ja Närhitassulta yrttejä viheryskään, joka pyyhkäisi Tuuliklaanin leirin yli. Myrskyklaanilla ei kuitenkaan ole ylimääräisiä yrttejä ja Oravaliito ehdottaa Jokiklaanilta pyytämistä. Lehtilampi menee varjoklaanilaisten kanssa Jokiklaaniin ja Perhonsiipi antaa heille yrttejä.

Pimeyden joki

Haukkatassu, Närhitassu ja Pajutassu matkaavat Kuulammelle mestariensa kanssa. Vaikka Närhitassu yrittää hidastaa vauhtiaan, jotta muut oppilaat pysyisivät perässä, Haukkatassu jättäytyy jälkeen juttelemaan Pajutassun kanssa.

Karkotus

Puolikuun kokoontumisen aikaan Haukkatassu kysyy Närhitassulta millaista on olla sokea. Närhitassua harmittaaa kysymys, mutta hän vastaa silti ja kertoo tuuliklaanilaiselle että kaikki on pimeää. Kun Haukkatassu tuntee sympatiaa Närhitassua kohtaan, tämä suuttuu hänelle.

Pimennys

Kaarnakasvo ei tuo Haukkatassua parantajien kokoontumiseen, koska hän sai piikin tassuunsa ja joutui jäämään leiriin.

Pitkät varjot

Närhitassu tulee Haukkatassun uneen selvittääkseen, missä on kissanminttua. Haukkatassu kohtelee Närhitassua ystävällisesti eikä ymmärrä tämän todellista tarkoitusta. Hän kerskuu, että Tuuliklaanin alueella on paljon yrttejä vaikka alue näyttää karulta. Haukkatassu jatkaa, että heillä on paljon kissanminttua ja näyttää Närhitassulle, missä sitä on. Tämän jälkeen paikalle ilmestyy kani, jota Haukkatassu lähtee jahtamaan ja Närhitassu pääsee pois unesta.
Seuraavassa kokoontumisessa Närhitassu saa parantajanimensä, Närhisulan. Haukkatassu katsoo Närhisulkaa ja tämä panee merkille, että hän muistuttaa Pöllön Sulkaa.

Auringonnousu

Haukkatassu tulee parantajien kokoontumiseen Kaarnakasvon kanssa.

Tähtien enne

Neljäs oppilas

Haukkalento nähdään lyhyesti kokoontumisessa. Hän on hermostunut, kun Yksitähti ilmoittaa Kaarnakasvon kuolleen ja Haukkalennon olevan nyt parantaja.

Etäiset kaiut

Yön kuiskaukset

Sign of the Moon

The Forgotten Warrior

The Last Hope

A Vision of Shadows

The Apprentice's Quest

Thunder and Shadow

Shattered Sky

Novellit

Hollyleaf's Story

Mistystar's Omen

Dovewing's Silence

Triviaa

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Näkö, hahmolista
  2. Neljäs oppilas, hahmolista
  3. Neljäs oppilas, hahmolista
Parantajat
Myrskyklaani CloudspotsPricklefacePearnoseHaukansiipiOatspeckleRavenwingCloudberryHanhisulkaSulkaviiksiTäplälehtiKeltahammasTuhkamarjaLehtilampiNärhisulkaAlderheart
Tuuliklaani MothflightSwiftfootThrushpeltLeivonsiipiChiveclawHaukkasydänKaarnakasvoHaukkalento
Varjoklaani PebbleheartRedscarMossheartMyyränturkkiSloefurRedthistleSalviaviiksiKeltahammasNuhanenäPikkupilviLiekkihäntäPuddleshine
Jokiklaani DapplepeltKinktailMeadowpeltGraywingJääviiksiMaitoturkkiEchosnoutVatukkamarjaMutaturkkiPerhonsiipiPajuhohde
Taivasklaani MicahAcorn FurQuailfeatherVasanaskelSaniaissydänKaikulauluFrecklewish

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki