FANDOM

Myrskyklaanilla on pentutarhassa pentuja, ja sotureiden pesä on täynnä. Meillä on vastoinkäymisiä, sitä ei voi kiistää. Jokiklaani koettelee rajojamme, ja kotikisut ovat uhka riistallemme. Klaani on kuitenkin hyvin ruokittu, ja metsässä on riistaa runsaasti. Minä vannon, että teen Myrskyklaanista yhtä voimakkaan kuin suuret muinaiset klaanit. Nykypäivän Myrskyklaani muistetaan Tiikeriklaanin ja Leijonaklaanin veroisena. Meidän soturimme ovat urhoollisia ja uskollisia ja taitavia taistelijoita. Meillä ei ole mitään syytä tuntea itseämme vihollisten saartamiksi. Olemme päihittäneet heidät ennenkin, ja me teemme niin taas. Sallikaa minun johtaa teidät uuteen aikaan, jolloin Myrskyklaania arvostetaan ja pelätään niin, että kukaan ei rohkene astua käpälällään meidän maillemme.

— Aurinkotähti uutena päällikkönä.[1]

Aurinkotähti (engl. Sunstar) on iso,[4] kirkkaanoranssi kolli, jolla on keltaiset silmät,[5] pitkä turkki ja revennyt korva.[6]

Erikoisseikkailut

Pitkätähden kosto

Keltahampaan salaisuus

Aurinkokajo ei varsinaisesti esiinny tässä kirjassa, mutta hänet on listattu myrskyklaanilaisiin.

Väärätähden lupaus

Sinitähden tarina

Aurinkokajo on Myrskyklaanin varapäällikkö. Hänestä tulee myös myöhemmin Sinitassun mestari, sillä Kivikarva haavoittui vakavasti taistelussa Tuuliklaania vastaan.
Myöhemmin Aurinkokajosta tulee päällikkö, Aurinkotähti, kun Mäntytähti jättää klaanielämän ja päättää ryhtyä kotikisuksi.
Myöhemmin hän sairastuu vakavasti, eikä pääse pakoon kaksijalkojen koiraa, joka tappaa hänet.
Tähtiklaanissa Aurinkotähti antaa Siniturkille rohkeuden hengen.

Tähtien enne

The Last Hope

Klaanien kirjat

Battles of the Clans

Code of the Clans

Secrets of the Clans

Novellit

Goosefeather's Curse

Triviaa

Kiinnostavaa tietoa

  • Aurinkotähdellä ei koskaan ollut yhdeksää henkeä. Tähtiklaani antoi hänelle vain kahdeksan, koska Mäntytähti hylkäsi klaanielämän ja ryhtyi kotikisuksi vieden viimeisen Tähtiklaanin antaman hengen mukanaan.[7]
  • Kate on vihjannut, että Aurinkotähti olisi saattanut olla ihastunut Kuukukkaan.[8]
  • Vickyn Facebook-sivulla paljastui, että Kiurulaulu ja Flamenose ovat Aurinkotähden ja hänen veljensä vanhemmat.

Virheet

  • Hänet oli kuvattu alunperin keltaraidalliseksi ja vihreäsilmäiseksi kirjassa Secrets of the Clans.

Perhe ja suku

Emo:

Kiurulaulu: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Isä:

Flamenose: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Veli:

Sulkaviiksi: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Sinitähden tarina, sivu 310-311
  2. Sinitähden tarina, hahmolista
  3. Sinitähden tarina, sivu 309
  4. Sinitähden tarina, sivu 34
  5. Sinitähden tarina, hahmolista
  6. Sinitähden tarina, sivu 297
  7. Sinitähden tarina, sivu 485
  8. Kate Caryn Twitter