FANDOM

Valaiskoon Tähtiklaani polkusi, Vitilumi, ja sinun, Aurinkokarva, kun vaellatte taivaiden halki sen huomaan. Olkoon teillä hyvä pyyntionni, nopea askel ja suojaisa nukkumapaikka.

Saniaissydän Aurinkokarvasta ja Vitilumesta[1]

Aurinkokarva (engl. Sunpelt) on iso, oranssi kolli, jolla on meripihkanväriset silmät[2].

Erikoisseikkailut

Taivasklaanin kohtalo

Aurinkokarva kuolee Vitilumen ohella taistelussa rottia vastaan. Hänen klaanitoverinsa eivät voineet pelastaa hänen tai Vitilumen ruumiita, sillä he eivät halunneet riskeerata kenenkään muiden kissojen henkiä. Klaani riitelee siitä, olisiko Aurinkokarvan ja Vitilumen ruumiit pitänyt tuoda takaisin leiriin suremistilaisuutta varten. Lopussa he päättävät, että heidän ruumiinsa oli parasta jättää taistelupaikalle. Tammiaskel vastustaa tätä voimakkaasti ja hän yrittää hakea ruumiit leiriin, mutta Lukkitähti estää häntä. Myöhemmin Saniassydän rukoilee, että Aurinkokarva ja Vitilumi pääsevät turvallisesti Tähtiklaaniin.

Lainaukset

Tammiaskel: "Mitä? Ovatko Aurinkokarva ja Vitilumi kuolleet? Missä sitten ovat heidän ruumiinsa? Meidän on istuttava heidän vierellään vartiossa ja haudattava heidät."
Pääskynlento: "Meidän oli jätettävä heidät, Tammiaskel. Meidän oli paettava niin nopeasti pelastaaksemme oman nahkamme, ettemme pystyneet kantamaan kaatuneita klaanitovereita mukanamme."
—Tammiaskeleen ja Pääskynlennon väittely. Taivasklaanin kohtalo, sivu 11
"Mutta jos te olisitte tuoneet heidät tänne, olisimme voineet haudata heidät! Aivan häpeällistä jättää heidät rottien räävittäviksi. Aurinkokarva ja Vitilumi eivät saisi joutua variksenruoaksi!"
—Tammiaskel. Taivasklaanin kohtalo, page 11

Lähteet ja sitaatit

  1. Taivasklaanin kohtalo, sivu 16
  2. Vickyn Facebook-sivu

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki