FANDOM

Arpinaama (engl. Clawface) on tukeva, luiseva, taisteluiden arpeuttama tummanruskea kolli[3].

Erikoisseikkailut

Keltahampaan salaisuus

Arpitassu ja hänen veljensä Yötassu ovat uusia oppilaita, kun he katsovat kauhuissaan kun Risaturkki kantaa vakavasti haavoittuneen Pilvitassun parantajan pesään.

Soturikissat

Villiin luontoon

Arpinaama on Varjoklaanin soturi ja hänen oppilaansa on Pikkutassu. Harmaatassu mainitsee hänet ensimmäistä kertaa Tulitassulle, kun he ovat kokoontumisessa.
Arpinaama tulee Myrskyklaaniin ja nappaa Hallaturkin neljä pentua. Arpinaama murhaa Täplälehden, koska tämä yrittää estää häntä. Myrskyklaanilaiset olettavat aluksi Keltahampaan tappaneen Täplälehden ja napanneen pennut, mutta myöhemmin he löytävät Arpinaaman ruskeita karvoja Täplälehden kynsistä.
Kun myrskyklaanilaiset hyökkäävät Varjoklaaniin, Tulitassu melkein tappaa Arpinaaman kostoksi Täplälehden kuolemasta, mutta Valkomyrsky pysäyttää hänet ja muistuttaa soturilain kohdasta, joka kertoo ettei kissojen tarvitse tappaa toisiaan voittakseen taistelua.
Kun Myrkyklaanin partio ja loput varjoklaanilaisista karkoittavat Rikkotähden, Arpinaama seuraa häntä maanpakoon ja ryhtyy kulkukissaksi.

Tuli ja jää

Arpinaama on Rikkotähden mukana tämän hyökätessä Myrskyklaanin leiriin.
Taistelun aikana Arpinaama hyökkää Tulisydämen kimppuun ja saa yliotteen, kunnes Harmaaraita saapuu ja tappaa Arpinaaman. Harmaaraita on järkyttynyt Arpinaaman tappamisesta, mutta Tulisydän muistuttaa miten häikäilemätön ja verenhimoinen kissa Arpinaama oli.
Kun kulkukissat on saatu ajettua pois, Arpinaama raahataan pois ja Nopsatassu sekä Hiekkatassu hautaavat hänet. Sinitähti kertoo, että syy miksei kukaan klaaninvanhimmista ole mukana hautaamisessa on se ettei kukaan Rikkotähden seuraajista ansaitse Tähtiklaanin kunnioitusta.

Field Guidet

Secrets of the Clans

Arpinaaman on sanottu olevan Risatähden oppilas. On myös paljastettu, että hän päätyi Synkkään Metsään kuollessaan.

Novellit

Tigerclaw's Fury

Triviaa

  • Secrets of the Clans -kirjassa Arpinaaman mestarin on sanottu olevan Risatähti, vaikka kirjassa Keltahampaan salaisuus hänen mestarinsa on Varishäntä.
  • Vaikka Arpinaama kuoli kirjassa Tuli ja jää, hän silti esiintyy novellissa Tigerclaw's Fury, joka sijoittuu kirjojen Salaisuuksien metsä ja Myrsky nousee välille.

Perhe ja suku

Veli

Yötähti: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Kumppani

Rowanberry (ennen): Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Pojat

Tuhkaturkki: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen
Tynkähäntä: Kuollut, Tähtiklaanin jäsen

Lainaukset

Lähteet ja sitaatit

  1. Keltahampaan salaisuus, sivu 275
  2. Villiin luontoon, sivu 5
  3. Villiin luontoon, sivu 5

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki